simiki+koťátko 03/07 |
|
(22.8.2017 12:33:59) Jak uchováváte dokumenty doma? Já, ač skoro celý život strávený mezi řádně vedenými šanony a složkami, jsem doma přesně opak, mám vyhrazené dva šuplíky, které mám nacpané vším, co si myslím, že by stálo za úschovu, včetně dopisů o změně v nájmu, vysvědčení moje i dcerky, papíry od dědictví, zprávy od lékaře.... a vše mi prostě už se tak mačká, že mi to přepadává do nižších šuplíků, ve kterých je oblečení, prostě totální anarchie :)
jak uchováváte dokumenty doma? předpokládám starší věci, které jsou už jen opravdu pro úschovu, do archivních krabic, ale ráda bych okoukala nějaký systém. Chci zavést do dokumentů Řád a Systém, ne sice hned :D čekám na chladnější, pršavé dny, přeci jenom tyto dny jsou hezké, ale chci už mít aspoň představu :) díky
|
Valoria |
|
(22.8.2017 13:14:05) mam stejny chaos jako ty, mam uz nekolik hromadek na roztrideni a stale neni chut nebo cas
|
TaJ |
|
(22.8.2017 13:24:11) Valoria - taky se mi pořád dřív dělaly doma různé hromádky na roztřídění, ale co máme tu aktovku s přihrádkami, tak jsem si zvykla to tam zakládat hned, jak to mám v ruce...je to pár vteřin a nemusím potom sedět a probírat se hromádkami...
|
byvala radka |
|
(22.8.2017 15:04:43) jak děláš, že se ti to vleze do jedné aktovky? já mám šanony, jen to nejdůležitější, a stejně jsou už 3 nacpané plné
|
TaJ |
|
(22.8.2017 15:13:06) Radko, tak ono toho zase až tolik není - tu jednu aktovku mám na ty společné věci, u energií je to vyúčtování jednou ročně, vyúčtování telefonů chodí elektronicky, to nechávám v mailu, ale nikdy nebylo zpětně potřeba, jinak nic moc nepřibývá...do té mojí složky jenom výpisy z účtu, jinak taky nic moc dalšího...
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(22.8.2017 13:22:27) Simiki, máme takovou tu aktovku na dokumenty, je tam asi 14 přihrádek, rozdělila jsem to např. voda, plyn, elektřina, telefony, doklady k baráku, dokumenty jako rodné listy, pasy...apod....to jsou takové ty společné věci...pak mám další aktovku, tam jsou jenom moje věci - lékařské zprávy, papíry ze zaměstnání, výpisy z banky apod...manžel si to organizuje sám nějak v šuplíku, to neřeším...a pak má jedny desky syn, tam má taky lékařské zprávy, vysvědčení a různé papíry týkající se školy, kroužků apod... a pak máme jednu větší krabici, kam hážeme všechny paragony, návody a záruční listy...tu třídím jednou za čas, to, co už není potřeba schovávat, tak vyhodím...ale jinak když sháníme od něčeho většího účtenku, nebo návod, tak víme, že prostě někde v té krabici bude
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(22.8.2017 18:28:41) To je báječný nápad, mám takovou aktivku vlastně v p a sama vím, jak rychle se do toho věci založí správně a i pak najdou, a když to udělám jako ty, tedy jednu pro mě, jednu pro dcerku, ostatní třeba byt a takové účty, a archivní krabici. Paráda, díky moc :)
|
|
|
Sio |
|
(22.8.2017 14:12:07) Mám chaos, když se mi naplní šuplík, začnu dělat hromádku jinde, pak ji celou strčím do nějaký krabice, a volně pokračuju na stejném nebo jiném místě.Pomohla jsem ti?
|
|
Dadyna s mláďaty |
|
(22.8.2017 14:52:01) U nás identické, jen při nedávném stěhování jsem vše z šuplíků dala do dvou krabic. Peklo. Už druhý večer jsem trávila tříděním, systém jsem zvolila - staré věci (různé staré smlouvy o prodeji a koupi majetku, k dědictví, k rozvodu a tak, kam je předpoklad jít hledat minimálně) jdou do krabice. To, co se používá (doklady o vzdělání, RL, oddací, lékařské zprávy apod.) budu mít v šanonu - do průhledných obalů, mají vepředu štítek, co tam je a zapnout. Šanony mám já, muž a děti se ještě uvidí, nejspíš jeden společný. Hodně věcí taky letí, ne vše uchované se muselo uchovávat... Na zářuční listy a tak si dám jednu složku k sobě, stejně to hlídám já. POuze auto a svou motorku si bude nadále složkovat muž (na můj pokyn.... ). Jsem vystudovaný knihovník, archivář. Takový bordel se mi stal.... Hodně sil. Já si u toho pouštím muziku, takže částečně relax (mám malé hodně hlasité děti, normálně neposlochám už dobu vlastně nic...).
|
|
ruže červena |
|
(22.8.2017 15:03:32) O jak jsem ráda,že v tom nejsem sama já čas mám,ale ne chut věčně se s manželem na toto téma dohadujeme občas všechno vytřídím,potom něco hledám a je v tom znova borčus,ale zatím jsem vždy našla co se hledalo zatím to vychází.....
|
|
Gabi444 |
|
(22.8.2017 15:08:25) Vystacime vpodstate se trema velkyma pevnyma slozkama s temi kovovymy kruhy vevnitr a euroslozkami. V jedne lekari, prace a skoly deti, v jedne pojistky a investice, v jedne veci ohledne nemovitosti.
Pravidelne chodici faktury jednou rocne vytahuju ze slozek a archivuju v mistnosti sklad s oznacenim rocniku.
K tomu krabice s ucty, tu probiram jednou do roka a doklady po zaruce vyhazuju.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(22.8.2017 15:19:48) taky máme šanony s eurosložkami, dva velké na doklady a důležitosti a jeden malý na záručáky, všechno je to ve skříňce společně s lékárničkou a většinou tam všechno jen tak házíme (včetně léků), v rámci následného hledání konkrétních věcí pak občas zakládáme po správnosti, ale jsou tam třeba doklady od auta, co už ho cca 15 let nemáme, nájemní smlouvy z dob před 20 lety a pod... vlastně nechápu, jak se to do té skříňky všechno vejde ale zatím jsem vždycky dohledali víceméně vše, co bylo třeba
|
|
|
1kulička |
|
(22.8.2017 15:40:55) Mám to úplně stejně, včetně toho množství šanonů ve vzorném pořádku v práci. Mám teď trochu volněji a chystám se, že dám ty papíry doma do pořádku, protože se v tom už fakt ztrácím (hlavně v pojistkách za 2 auta, mám podezření, že něco platím zdvojeně...)...no ale chystám se na to už dlouho a nějak se mi to pořád ne a ne vejít do plánu.
|
Babsi+2 |
|
(22.8.2017 20:40:30) Složku "cokdyby" jsem odstranila hned poté, co nám do práce dodali kopírku s možností automatického oboustranného skenování do pdf. A na adresář cokdyby jsem od té doby sáhla jen párkrát.
|
|
|
|