sovice |
|
(16.9.2017 16:36:03) Inspirována minulou diskusí jsem přemýšlela, v jakém věku lze od dětí čekat jakou práci s informacemi. Zaujala mě tante, která mě upozornila, že některá zadání jsou obtížná...
Vzpomněla jsem si na situaci, kdy moje dcera, tehdy ve druháku na šestiletém gymplu, dostala za úkol zpracovat prezentaci na téma "Dějiny křesťanství". Téma si vybrala z nabízených, protože toho věděla dost (prošla církevními nedělními školami, tábory, dorosty, různých informací na ni během života zkrátka "napršelo" nadprůměrně).
Jenže toho věděla asi až moc, ale nesoustavně, a hlavně její celkový přehled o historii nebyl dost silný, aby jí umožnil vyhodnotit váhu jednotlivých událostí... Byla to jedna z mála věcí, se kterými jsem jí pomáhala - nakonec jsme společně daly dohromady osnovu, s tou už si pak poradila.
Uvědomila jsem si, že vůbec nevím, jak jsem k těmto dovednostem přišla já - asi někde během studií, jak jinak, ale my měli referátů dost málo a obvykle tématicky užších.
Tak by mě zajímalo, hlavně od učitelek - jak staré děti tyhle věci zvládají a jestli tuhle dovednost školy cíleně podporují.
|
Půlka psa |
|
(16.9.2017 16:48:39) Mám pocit, že první práce, kterou jsem napsala tak nějak koncepčně bez zmatků, mazání a strukturovaně bez toho, abych se tím myšlenkově zavzdušnila, byla práce o Brettonwoodském měnovém systému, což mohlo být tak ve třeťáku na vysoké. Do té doby to byla spíš změť informací nestejné důležitosti. Pro děti je strašně těžký dát dohromady něco delšího, co má hlavu a patu.
Naše dcera je v sedmé třídě a je ještě dost marná, ale musím říct, že s nimi v tomhle směru intenzivně pracují. Každou chvíli přednáší na základě svých powerpointových prezentací. Musí mít strukturu, informační hodnotu, zdroje,..... a nesmí to číst, ale prezentovat. Přijde mi to super. To za nás nebylo.
|
Ropucha + 2 |
|
(16.9.2017 17:19:12) Půlko, prezentace v Powerpointu za nás samozřejmě nebyly , ale klasické referáty ano a vzpomínám si, že už na ZŠ jsme museli mluvit spatra. Když tak vzpomínám, měla jsem štěstí na kvalitní učitelky češtiny.
|
Půlka psa |
|
(16.9.2017 17:39:00) Za mě power point byl běžně dostupný, ale o ten ani tak nejde. U nás ta příprava na práci s informacemi tak kvalitní, jak to vidím ve škole dnes, nebyla. Referáty jsme mívali, ale nebylo to ono.
|
Z+2 |
|
(16.9.2017 17:55:02) A to je podle mně špatně. Protože je potřeba se naučit pracovat i s tou grafikou.
|
Z+2 |
|
(16.9.2017 17:58:44) Grafická podpora, přednášeného textu je z mého pohledu vhodná skoro vždy. Ale pokud v jiných předmětech pracují s ní a někde bez ní, tak to samozřjmě není nic proti ničemu.
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(16.9.2017 17:58:41) To záleží na tématu. Třeba takoví mnohoštětinatí červi bez obrázků budou dost na nic, když nikdo neví, jak ta potvora vlastně vypadá.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.9.2017 18:11:55) tak ale VŠ a ZŠ je docela rozdíl. Podle mne je fajn začínat právě s prezentacemi, které pomáhají udržet strukturu, a k něčemu dalšímu se propracovávat postupně.
|
|
|
|