HanaT |
|
(22.10.2017 22:07:45) Prosím o názor, od jakého ročníku by měl být uvedený titul probírán ? ( četba, referáty, rozbory atd. ) Děkuji
|
Simeona+3 |
|
(22.10.2017 22:15:42) Vlastni cetbu tak od 4. tridy, to ale na rozbory jeste nebude☺. Ja to holkam cetla loni pred spanim (2. trida a predskolacka)
|
|
Monika |
|
(22.10.2017 22:19:51) Za "našeho mládí" (osmdesátá léta 20. stol.) se to bralo v 5. třídě, tj. první rok na 2. stupni, byla to tehdy povinná četba. Nějaké velké rozbory se ovšem tehdy od dětí neočekávaly, učitelé nám vysvětlili, o čem to je, sami - my jsme se to pak museli naučit
|
|
HanaT |
|
(22.10.2017 22:35:01) Děkuji za reakce, kluk je v 5té třídě a cca jednou týdne dostávají různá zadání z této knihy, na jehož základě pak musí vyhledat v textu a napsat referát ( nejlépe pak asi 4 stránkový což je utopie ) pro kluka je často obtížné v textu najít právě to co má, často jsou zadaní jako obklikou, že je nutné číst i vice příběhů. Nejsem si proto jistá zda je to přiměřené pro 5. třídu.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(23.10.2017 9:59:56) v páté třídě by již měla být schopnost porozumět psanému textu slušná... náš páťák už loni zpracovával referáty z podkladů, co si našli na internetu, kde musí pročítat různé odkazy, vyhodnocovat kvalitu nalezených informací a zpracovat několik různých zdrojů - to je, myslím, dnes velmi potřebné a tak podobné práce v páté třídě mi připadají fajn... navíc omezené "jen" na jeden zdroj
|
77kraska |
|
(23.10.2017 10:11:26) na wiki pisi toto:
"Staré řecké báje a pověsti (zpracování pro mládež, 1958; rozšířeno 1964)"
podle mne je to pro dnesni skolaky proste stare, omlouvam se panu Petiskovi :-( ....ja to jako dite znala skoro zpameti, ale to bylo pred 40ti lety
|
|
|
Monika |
|
(23.10.2017 16:53:25) Smyslem takových úkolů asi je, aby děti přečetly celou knihu, takže zadání úkolů, pro jejichž řešení je třeba použít víc pověstí nepovažuju za divné. Samozřejmě bude asi dost dětí, které tato kniha vůbec nebude bavit, tj. bude pro ně těžké to přelouskat. Možná taky, jak už tu někdo psal, je pro dnešní děti těžký ten jazyk (ověřila jsem si u svých dětí na jiných "starších" knihách). A potom - porozumět správně přečtenému textu a čerpat z něj relevantní informace je evidentně problém i pro řadu dospělých. Podle mého prostě záleží do velké míry i na inteligenci, i když to se dneska snad už ani nesmí psát
|
|
|
|