Mariana +2 |
|
(29.11.2017 20:23:47) Stěžovat si můžeš na ČOI. Kdysi jsem si stěžovala, šlo o nevyřízení reklamace v termínu, dostali tehdy pokutu. Ovšem jsi v jiné situaci, tak jak přesně postupovat pokud reklamaci odmítá vzít bych se jich zeptala, budou mít nějakou infolinku.
A asi bych to v tomto případě udělala, čistě proto aby se dotyčná poučila lépe o právech spotřebitele, zjevně má značné mezeru. Já snesu ledacos a jsem ochotna pochopit že se věci mohou pokazit, rozbít, něco trvá déle apod, ale tak zjevnou nechuť řešit problém zákazníka plus vykládání bludů nesnáším.
Nicméně v dané věci ohledně bot ti ČOI nijak konkrétně nepomůžou, to lze leda přes soud. Ale zajdou si tam na kontrolu. ČOI prověří správný postup a udělí pokutu pokud shledá pochybení (což tady je). Oprávněnost reklamace neposuzují, jen zda byl dodržen zákon. Mně tehdy ovšem na základě té kontroly konečně reklamaci vyřídili (poněkud dotčeně).
Ještě tím můžeš paní pohrozit. Dnes jen bláznivý obchodník na sebe zbytečně upozorní ČOIku. Ale paní je možná natolik neznalá, že to nemusí tušit.
Je mi jedno že bych byla za potížistu, znovu už bych tam stejně nic koupit nešla.To jak se obchodník chová pokud něco potřebuji či nastane problém je pro mne dost důležité.
No a k tomu soudu. Lidi se už soudí i kvůli botám. Je to sice opruz, musela by sis nechat udělat posudek u soudního znalce. Ale velmi pravděpodobně bys vyhrála (spotřebitelé to spíše vyhrávají) a všechny náklady by ti pak museli zaplatit. Opět jen bláznivý obchodník by šel do takovýho sporu.
Já jsem vcelku kliďas ale třetí opakovaná reklamace plus podobné kecy by mne přimělo to tam na babu vybalit včetně pohrůžky ČOI, soudem a kdejakou lampárnou. A kdyby nepomohlo, tak bych toho soudního znalce zaplatila.
|
Kudla2 |
|
(29.11.2017 21:52:28) najdi si na stránkách ČOIky "informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů".
Měla jsem podobný problém jako Ty, obchodník neprůstřelnej, tak jsem napsala na ČOIku.
Budeš muset doložit, že jsi to reklamovala a neúspěšně.
Je to zadarmo a mně se tak podařilo ty prachy vymoct (sice s kyselým xichtem, ale vrátili).
Vřele doporučuju.
|
Kudla2 |
|
(29.11.2017 21:57:36) Nevím, pošli to tam a uvidíš. Myslím, že by Tě vyzvali k doplnění, kdyby to nestačilo. Maj tam někde na stránkách na to přímo formulář.
Já jsem si od toho prodejce nechala dát písemně, že to neopravěj (psala jsem tehdy na jejich centrálu, šíleně mě naštvali), ale nevím, jestli je to bezpodmínečně nutný.
Zkus to, uvidíš, nic tím neztratíš, je to zadarmo. Přinejhorším Ti řeknou, že to nejde, ale já jsem byla příjemně překvapená.
Bohužel do soudu by asi nemělo cenu jít a ti obchodníci to vědí a hřeší na to.
|
Kudla2 |
|
(29.11.2017 22:06:30) Není zač.
Já ten pocit bezmoci znám, stalo se mně to s dětskejma botama dvakrát a tuhle možnost jsem využila až podruhý.
Poprvý jsem o ní nevěděla a při tý reklamaci jsem si připadala jako trubka, kterou oj.bali a nemůže vůbec nic dělat (znalec by stál 5-6 tisíc s nejistým výsledkem a soud bůhvíkolik, kvůli botám za 1200 by se to rozumově nevyplatilo, ale připadala jsem si jako blbec).
A já si nerada připadám jako trubka a nemám ráda šlendrián a když se dělaj z lidí trubky tímhle způsobem.
Jdi do nich, budu Ti držet palce a když tak dej vědět, jak jsi dopadla.
|
|
|
|
|