Eliška Junková |
|
(13.1.2018 14:08:17) Zdravím, jdu si pro radu, vím, že je tu mnoho bývalých i současných pracovníků ve školství, tak doufám, že se dozvím něco podnětného. Nejde o žádný zásadní problém, nicméně... Syn je ve čtvrté třídě, vloni jsme se přistěhovali a třída je prý jako celek od začátku náročnější. Víc kluků, trošku divoká atmosféra. Vloni měli starší učitelku, přísnou, ráznou, férovou, měla to v paži a děti ji braly. Letos dostali učitelku novou, mlaďoučkou, moc hezkou a moc milou. jde na ní vidět, že se hodně snaží, děti ji mají rády, i k rodičům je vstřícná, milá, na nic si nehraje. na posledních schůzkách jsme trochu splknuly a došlo i na třídní kolektiv a náladu ve třídě, ptala jsem se já, neb náš kluk má trošku problémy se socializací, docela mu to trvá a někdy řeší svoje obavy poměrně nevhodným způsobem. vím, že v loňském školním roce měl (a nejen syn) problémy s jedním spolužákem, došlo i na rvačky před školou, ale už myslím, že si to vyjasnili. no a tenhle spolužák bitkař je asi úhelným kamenem celé zábavy ve třídě. známky mizerný, neučí se, kouří. napomenutí, snížená známka z chování, všechno je mu zcela buřt, rodičům pravděpodobně taky, na třídní schůzky nechodí, nezajímají se. kluk ve třídě extrémně vyrušuje, spolužáky to pochopitelně baví, takže práce ve třídě je prakticky nemožná. mimo třídu je kluk docela agresor. učitelka je z toho nešťastná, neví úplně, jak si poradit. je mně jí líto, ráda bych jí nějak pomohla, poradila, doporučila třeba nějakou konkrétní knížku, koneckonců ona opravdu zatím moc neměla kde ty zkušenosti posbírat. no a samozřejmě bych byla ráda za jiné prostředí k učení pro syna, to je bez debat. a tak se ptám. je vůbec nějaká možnost, nějaký postup, nápad, něco, co by se dalo udělat, nebo opravdu jediná možnost je nechat kluka proletět a zbavit se ho? děkuju
|
Eliška Junková |
|
(13.1.2018 15:57:15) no ona si spíš jen tak povzdechla, ne že by to se mnou chtěla řešit, to téma jsem otevřela já, protože jsem se chtěla ujistit, že situace mezi synem a tím klukem opravdu není už vyhrocená. syn je hodně uzavřený, takže se vždycky zlehka poptávám okolo, když mám podezření, zda se něco neděje. ona situace je taková složitější, já taky nejsem zrovna výřečný a sebeprosazující typ, jsme tu relativně noví, téměř nikoho neznáme (ze zdravotních důvodů jsem v podstatě celý loňský rok příliš nevycházela z domu) a jedná se venkovskou školu, spádovou pro asi 4 vesnice, takže téměř všichni ostatní se navzájem znají celkem dokonale. preventista nějaký ve škole je, osobní zkušenost nemám, zda funguje, nebo jen papírově existuje... pro mě osobně je to naprosto nová zkušenost, ve městě to bylo jiné, tady je prostě mnohem pestřejší průnik sociálních skupin, ať už je řeč o hmotném zabezpečení, intelektu nebo výchovných postupech a způsobu života, je to docela složitý, ikdyž to vidím jen takhle zvenku. zas bych nerada, aby kvůli mýmu šťourání měly moje děti ve škole nějaké nepříjemnosti. zkusím se ještě učitelky poptat na příštích schůzkách, čistě soukromě. jen mi přijde, že jsme asi jediné dvě, kdo má pocit, že by bylo potřeba něco s tím dělat, jinak tu situaci znají v té škole podle mě všichni. dokonce prý snad děti dostaly doporučení od, myslím, vychovatelky, ať se s nějakým klukem (jiným, starším, údajně ještě větším sígrem) vůbec nebaví a vyhýbají se mu, takže tyhle věci se tam prostě zrovna neřeší, řeknou vám - jo, ten, nojo nojo, to je děsný... a nic.
|
Eliška Junková |
|
(13.1.2018 17:59:28) šikana to není, to bych vyšilovala hned. tohle jsem brala jako takovou klučičí záležitost, ne že by se mi to líbilo, ale nechala jsem to na synovi, on není žádný ořezávátko co se týče fyzičky, je hubenej, ale síly má dost, tak si to spolu vyříkali ručně stručně a opravdu to vypadá, že už je nějakou dobu klid. zapojila bych se docela ráda, snad už to i půjde, teď jsem ještě poslední týden v nemocnici, ale pak už se těším, že se konečně budu dostávat víc z domu. jen mám obavu, jestli nejsem naivní, když bych si přála, aby to mělo nějaké řešení. ono těch náročnějších dětí je ve škole zřejmě povícero.
|
|
|
|