K_at |
|
(22.2.2018 18:40:12) Šuplíku, asi tak. Holka je v angličtině někde na míle daleko před spolužáky. Kreslit umí, kreativní je. Ale holt pro hodně spolužáků je problém nakreslit třeba ovci. No tak to zkrátka ty dvě hodiny týdně o VV zvládne. A co jako?
|
daba+holčička |
|
(22.2.2018 18:43:50) no tak většina zadání ve výtvarce se dá dělat i na profi úrovni, do ostatních jí přece nic neni horší je pracovní výchova, v té podle mě dělaj to, co ve výtvarce, akorát furt něco lepí. To už by byly lepší ty dílny. Nebo my jsme šili, háčkovali... to se v životě hodí.
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 18:47:27) Dabo, delat se da ledacos, ale holce, ktera chodi kreslit do atelieru to opravdu nic nenauci. Me nejde o to, ze by nemohla nakreslit obrazek, ale o to, ze tyhle vychovy na gymplu zbytecne navysuji hodiny ve skole a nic jim to neda. Kdyby misto toho mela treba tu spanelstinu, tak budu mnohem radeji. Z te hodiny neco ziska.
|
daba+holčička |
|
(22.2.2018 18:49:57) jasně, ale to je nejspíš jediná, ten zbytek si to nejspíš užije. A myslíš, že by ocenila hodinu španělštiny navíc? A co vůbec dělá, když maj ostatní tělák?
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 18:52:20) Dabo, ma volno, protoze ma trenink treba vecer.
|
daba+holčička |
|
(22.2.2018 18:54:27) a oni nemají nikdy tělák uprostřed vyučování? To já bych za svých mladých let nejspíš šl s nějakými záškoláky do hospody, dnešní mládež tu hodinu nejspíš stráví čučením do mobilu :)
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 18:56:41) Dabo, Nemaji. Vloni meli prvni dve hodiny a letos jako posledni dve hodiny jako odpoledku.
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 18:55:02) Supliku, Nemam pocit, ze by to vyhovovalo vsem. Uz se to nekolikrat resilo na tr. Schuzkach, ale pry je to v osnovach takze smula.
Prihlasovat dceru na posledni dva roky jinam nema smysl. Tady je zvykla, ma tam kamarady a ma to relativne blizko. To jen me ten nesmyslny rezim vychov vytaci.
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 19:11:22) Dcera je v sexte.
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 19:14:37) Nevim. Jen doufam, ze ne. V poslednim rocniku bude mit seminare takze tam urcite ne, ale v septime nevim. Popravde si nepamatuji, jak to mel syn.
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 19:20:37) Ano stve me to, ale zmenit to nejde , tak uz to neresim. Nekolikrat se to resilo na rodicaku bezvysledne. Dnes jsem to psala v souvislosti s dalsi ptakovinou zavadet do skol znovu pozemky a dilny.
|
K_at |
|
(22.2.2018 19:22:01) Sam, a že by třeba jiné děti mohly z těch ptákovin prosperovat? Nebo by to prostě zvládly a nervalo jim to žíly?
|
Vítr z hor |
|
(22.2.2018 19:55:41) Šuplík, tak přesně tyhle věci si řeším sama, děti nadšené, mají přehled a hudbu různých žánrů si strašně užívají. Ve škole je to naopak šílené, nedávno byly zkoušené na známky ze znalosti písniček z českých pohádek. Hrozně mě štve, že z většiny jejich spolužáků rostou hudební ignoranti. Zrovna úroveň výuky hudební výchovy je extrémně rozdílná.
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 19:29:33) Kat, Idealne kdyby se to bralo jako nepovinne predmety. Kdo chce muze na ty vychovy chodit. Kdo nechce nemusi. Ja tam proste pro svoje dite prinos nevidim. A evidentne dle reakci rodicu na tr. schuzkach nejsem jedina. Kdo chce detem doprat sport, hudebni vychovu nebo vytvarnou dela to stejne mimo skolu na uplne jine urovni.
|
|
K_at |
|
(22.2.2018 19:37:15) Sam, no, absolutně si neumím představit, jak by školy měly zajistit úvazky a učitele a rozvrhy a prostory, když by až třeba na konci září věděly, kdo chce VV, HV, TV.... To je jedna věc. Potom kde ty děti budou a co budou dělat, když teda nebudou mít VV a spol. A dle čeho by se leckteří rodiče rozhodovali o tom, kam dítě napsat.....
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 19:51:13) Kat, To je dost jednoduche. Nekdy v cervnu si deti voli takovy ten povinne volitelny predmet na dalsi rok. Dela se to tak prave s ohledem na to, aby vedeni skoly mohlo pres prazdniny doladit rozvrh. Stejnym zpusobem by se dite mohlo hlasit na ty vychovy. Kazdy by si volil podle svych zajmu a preferenci. Nic tak sloziteho na tom nevidim.
Supliku i moje dvera byla se skolou v Rudolfinu. Vazna hudba ji nezajima takze tyto koncerty vyhledavat nebude. Kde v Praze Rudolfinum najde vi,protoze nekdy parkujeme v tech garazich pod Rudolfinem a navic s holkama coura po Praze a foti. V Praze zije od narozeni takze ji celkem zna. Navic mam pocit, ze tam nekam pobliz chodi s holkama ze skoly do nejake kavarny.
|
K_at |
|
(22.2.2018 19:56:48) Sam, ty vado, já myslím, že bys měla dceru asi vzdělávat doma. Vyloženě je jí škoda pro veřejné školství.
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 20:07:58) Kat, Proc myslis? Je neco spatneho na tom rozsirovat vlastnimu diteti obzory vic, nez to v soucasnem systemu dela skola? Uprimne stalo me to dost casu i penez, abych detem doprala, vsechno co je bavilo. Je bezpodminecne nutne souhlasit s tim, jak je v soucasne dobe nastaveny skolsky system? A k tvoji otazce, kde budou ty deti, kdyz nebudou mit vychovy, tak to asi zalezi na nich ne? Nekdo zustane treba ve skolni klubovne, nekdo se pujde ucit domu a nekdo se pujde treba cournout po Praze s kamosema. Umim si predstavit spoustu variant. Moje dcera ma volneho casu hodne malo, takze ja opravdu vidim ty vychovy jako zbytecne. Kdyby misto toho meli neco praktickeho jako je treba spolecenska vychova,ab vedeli, jak se vhodne obleknout a chovat ve spilecnosti, ktera vidllicka na stole slouzi k cemu atd, tak to bCh brala mnohem radeji. Nejake prakticke veci jako je financni gramotnost nebo smysluplny projekt by mi byl 100 x milejsi nez, ze si namaluje ve skole obrazek.
|
K_at |
|
(22.2.2018 20:12:00) Sam, ne, není špatně rozšiřovat dětem obzory. Jenom nevím, proč kvůli jejich rozšířeným obzorům měnit od základu školství. Aby se chuděry neobtěžovaly s tím zbtkem děcek, který prostě jsou cca průměrný? Tohle je prostě mimo moje chápání.
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 20:18:49) Kat, Kdyz v nejake rodine nesportuji, tak jejich dite dve hodiny tdne stejne nikam neposunou. Pokud nebudou telocvik znamkovat pidle skutecneho vykonu meritelneho nejakou hodnotou, tak je to ludove receno k ....... pokud nekdo nema talent na vytvarno ( ja ho treba nemam), tak mu to stejne nepomuze. Moje mama, sestra , bratr , obe deti i synovci a netere ten talent maji. Ja ne a i kdybych se pretrhla nic krasneho nenakreslim. Neco vyrabet je pro me ztrata casu. Delam si jen vanocni vence a vence na dvere. Zbytek radeji koupim,od nekoho, kdo to umi a bavi ho to. Pro me je ztrata casu se s tim trapit, kdyz na to nemam talent ani fantazii.
|
K_at |
|
(22.2.2018 20:23:40) Sam, a chápeš, že jaksi mnoho dětí se nepotřebuje nikam posouvat, ale prostě učiní nějakou zkušenost? A že minimálně třeba zvednou zadek z lavice a s kamarády se budou třeba hodinu honit po hřišti, nebo já nevím co? A minimálně aspoň elementární dovednost si odnese každej, nebo jen nějakej postup, zkušenost, nebo prostě jenom srandu. Cokoliv.
|
|
|
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 21:53:04) SUPliku, Ja jsem myslela nejake hlubsi znalosti a prakticke zkusenosti. Ne to, ze to jen tak probehnou kolem. Cast tridy ani nechodila do tanecnich, kde se detem dostane krome nauky spolecenskych tancu i proskoleni, jak se chovat ve spolecnosti, stolovani atd. I kdyz to je za priplatek ta etiketa s panem Spackem. Ja i tohle povazuji za dulezitou soucast vzdelavani.
|
|
Bouřka |
|
(22.2.2018 22:02:50) A k čemu je takovej společenskej tanec? Já to v životě nepotřebovala.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 8:43:34) Bouřka, minimálně po tanečních na předtančení pro starší ročníky. V sextě určitě a znova když maturuješ.... máš předtančení a tanečky s profesorama.
V tanečních svých dětí, podle toho co vlastníš.
A já třeba loni ocenila taneční hlavně k tomu, aby si moje mladší dítě uvědomilo, že slečny nejsou obtížný hmyz, že se s nima dá mluvit a vzal je na vědomí...a za rok to co se naučí zúročí v předtančení. A když se najdou malé max. 45 párů. Dají to tam i míň vyzrálý a zdatní jedinci. umí si velmi rychle uvázat kravatu...a trochu se chovat ve společnosti....protože doma můžeš nacvičovat jak chceš, ale pak je potřeba se to naučit používat.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 9:52:07) Lído, to jsou naprosto okrajový bezvýznamný věci. Užitečný je to asi jako ovládání plachetnice v našich podmínkách. Jako když to někdo chce, proč ne. Ale nevidím důvod, proč to cpát do výuky. Společenské události jsou pro naprostou většinu lidí něco, u čeho je čistě na nich, jestli na ně vlezou nebo ne. A jinde to nepoužiješ.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 10:47:57) Bouřka, je vidět, že máš ty děti fakt malé.....jinak by jsi věděla, že kvůli předtančení děti v té škole jsou po škole do 18-19h....2x-3x týdně až do plesu od začátku října-únor....občas jim o TV dovolili nacvičovat.
Takže by se to minimálně 2x za docházku na půl roku místo TV hodilo. Jako se místo Tv jezdí plavat....co v tom vidíš za složitosti.
(už to řešil mladší, jak bude trénovat na kole, když mu to spolkne veškerý volný čas)
A nebo klidně i déle jsou někde od školní akce do 21h a podobně....den před plesem. V neděli po plesu od 13-21h uklízeli. Ale to už je jiná.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(23.2.2018 10:50:39) Tanec místo tělocviku? To bych na něj chodila moc ráda, nebo si moct vybrat, jestli plivat plíce u sprintu nebo při polce, mně hodiny těláku tím drilem úplně odnaučily mít ráda pohyb, a to jsem byla dítě, co neposedí.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 10:53:51) Evelyn1968,2děti, určitě bych jim to dala místo TV...2x za docházku na 1/2 roku.
A to já jsem na tohle tupoň, mladší je po mě.... a starší jen o chloupek šikovnější.....přesto bych se tomu nebránila a ani oni.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 11:30:28) A teda, když už cpát do tělocviku něco tak kontaktního, tak to bych snad raději rozdýchala lekce sebeobrany. To mi přijde mnohem užitečnější.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 11:51:54) Bouřka, lekce sebeobrany máš v předmětu etická výuka, každý rok asi 5h. Proč to cpát ještě do TV.... Do toho předmětu 2h týdně cpe naše škola vše co se jinam nevešlo....a rozhodně to je pestré.
prostě škola je jinde, než když jsme tam chodili my.....
prostě by mi to vůbec nepřišlo špatný, ještě , že máme rozumné tělocvikáře, co jim to dovolí....
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 11:57:43) Lído, ale tady nejde o to, co se někde individuálně domluví s tělocvikářem. Ale o to, cpát to plošně povinně. Od toho se rozvinula debata.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(23.2.2018 12:06:02) Protože se plošně a povinně cpe třeba ten běh na čas, to baví taky jen někoho, tak by se to mělo střídat nebo výběr pohybu, aby u toho lidi zůstali i v dospělosti a hýbali se, ne jen aby dostali jedničku a měli pokoj.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 12:10:54) Evelyn, vidím to stejně, myslím si, že prostě základní škola by měla dětem ukázat základy a možnosti ve všech oblastech, dát jim nějaký všeobecný přehled, nejen je nadrtit matiku a češtinu, aby se dostali na gymnázia...
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 12:11:36) Evelyn, jenže původně řeč nebyla jen o tanci jako takovém, ale společenské výchově - taneční do výuky. Taneční pohyb do TV klidně, ale pokud možno nekontaktní varianty, fakt nevím, proč by někdo povinně musel snášet, že mu je narušován osobní prostor. Klasické disciplíny v TV jsou taky nekontaktního charakteru.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 13:05:46) Bourko, tu už nepotřebuješ, máš to v etické výchově. Pouštějí ji i různé situace na videu. Stoluji....a já nevím co všechno....a to, že to mají 2x týdne je dostatečně.
A nemyslí si, oni se na sebe nalepí při tanci ani při poslední lekci věnečku....kdyby měli delší ruce tancuji od sebe dál....nějakou normální vzdálenost pozoruji až v té oktave. A zkus si vygooglit nějaké predtanceni 2016, 2017, 2018...je to spíš to co pises...třeba jen nakonec dělili takovou hradbu....využili váhu mého syna a ještě jednoho, málo vaziciho...holky do tohoto netahali....ono jim nic jiného ani nezbývá mají na jednoho kluka 2,5 holky... Nejklasicteji tančili s profesory.
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 10:56:51) Evelyn, taky myslím, že by bylo fajn do tělocviku zakomponovat i něco takového...je to tělesná výchova a to přece není jen šplhání, běhání, skok přes švihadlo, do výšky, do dálky a podobné věci, to je přece i jóga, tanec a spousta jiných věcí...stejně jako třeba to plavání...pak by to myslím děti i víc bavilo, kdyby to bylo pestřejší a nebazírovalo se tak na tom, kolik kdo uběhne a jak vysoko vyšplhá...
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 11:07:03) Tina+Jiřík2008, holky u nás na škole jogu o TV mají, kluci ne, nechtěli ji....nudí je.
V každý škole je něco...mi máme zeměpisáře....magora.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 11:39:38) Lído, tak nikoho nebude bavit všechno, někoho zase nebaví vybíjená, nebo šplhání...ale myslím, že v tom tělocviku by jim měli ukázat všechny možné pohybové aktivity, není cílem je to všechno naučit, ale spíš aby měly ty děti povědomí, co všechno pohyb může být a můžou si z toho vybrat...většina rodičů s dětmi spoustu věcí nevyzkouší, z různých důvodů, tak by bylo fajn, kdyby aspoň v té škole získaly nějaký přehled, od toho by podle mě základní škola měla být, aby jim dala ty základy, co všechno je možné...pak už je to na každém... u syna ve škole to sice taky nemají přímo v tělocviku, ale třeba loni měli v družině dost různých pohybových workshopů - právě třeba i tu jógu, moderní tanec, aerobic...a kupodivu to přijímali s nadšením i kluci, bylo to skvěle vedené, bavili se všichni...platili jsme za každý 30 Kč...
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 11:50:33) Tina+Jiřík2008, jo oni pár hodin měli, ale nemají to pravidelně, holky ano....tak jsem to asi měla napsat.
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 11:28:21) Lído, a když nebude předtančení, co se stane? Co se vlastně stane, když nebude celý ples? Ubyde trochu zábavy, nic zásadního. Věk mých dětí s tím nemá co dělat, ještě nejsem tak stará, abych si podobné nevybavila ze svých studií. Kdo byl ochoten se účastnit předtančení, věnoval se tomu po škole. Do výuky se to necpalo.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 11:49:44) Bouřka, no nevím předtančení na plese maturantů má 1x sexta, 1x oktáva...a půlnoci má předtančení ještě jedno delší oktáva.
Navíc rodiče sextánů pořádají ples pro maturující oktávu. Takže to není jen o těch dětech.....z rodiny musel přijít aspoň na chvilku 1xrodič....
Prostě nám by se to hodilo jak píšu.
A předtančení se musí zúčastnit celá třída.....je jich málo víš. Není jich 36 jako nás....
A co by se stalo nevím. Já na tom plese byla do 23h. Měli to moc hezké. A rozhodně na to nebudu vzpomínat na ztracený čas.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 11:54:49) Lído, to budou vaše specifické podmínky, asi to není plošné. Ostatně, co se stane, když se jim na to někdo vykvajzne? Pochybuju, že lze někoho nutit, aby se účastnil plesu.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 11:57:10) Bouřka, je to hnusné, ale problémy u maturity.....aspoň takové mám zprávy od studentů...2 roky staré.....když dělal syn předtančení jako sextán...tak někdo z oktávy měl těžký problém.....tak mu to osolili u maturity...což mi příjde šílené....a doufám, že to není pravda.
Spousta lidí tu psala o předtančení...Milada myslím, že to měli ještě častěji.....snad už v sekundě.....a pak každý rok až do maturity.....
Ano specifické podmínky, škola by si měla mít možnost nastavit si vše podle svého....
|
|
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 11:58:29) Lído, vy máte nějakou dobře akční školu. U nás se v tom tělocviku fakt jede pořád to samé. Možná se bojí,aby se někdo nezranil,tak pro jistotu ani nic nového nezkouší. Lenochy to rozhodně k pohybu nemotivuje a sportovce znudí. Dřív škola organizovala po vyučování třeba hromadné plavání nebo bruslení,ale ani to už není. Proč netuším. Ono je to,ale jedno,protože starší děti si zajdou sami a nebo chodí do fitka. Hezké bylo to,že se vloni domluvili a šli napříč ročníkem do tanečních,že chtějí spolu. Ale stejně šla,tak polovina dětí. A letos obrážejí maturitní plesy kamarádů a spřátelených škol. Je hezké je vidět krásně oblečené. Holkám i klukům v obleku to moc sluší. Za další dva roky mi maturuje dcera,tak se také těším na její maturitní ples. K závěru té školy to podle mě prostě patří.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 12:03:28) Sam01, když jsem měla 2 roky do maturity toho staršího....strávila jsem 2h v šatně vybírání kabátů. Po nás šla další parta.....
Syna jsem viděla až druhý den ráno.....měl na plese tolik práce, že psal u kámoše....a jelo se pro něj až další den.
Akční nevím, ale asi se snaží....třeba mě točí, že mladší neměl počítačovou grafiku, jede pořád tu etickou výchovu.....to mě mrzí.
Jezdí s nima na 3denní výlety, ale kluci říkali, že inspekce to zakázala, že letos nebudou....chmel je 1-3.Sš též.....týden. Výměnné pobyty....a atak asi jo....prostě se starají.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 12:20:59) Lído, u nás byla první 4 roky škola aktivní.Jazdilo se na jazykové pobyty do UK, USA, tuším tam byla i Austrálie,ale ta byla velmi drahá. Jezdilo se na poznávací pobyty, byl klub diváka atd. Ještě vloni dcera chodila do divadelního klubu,ale letos téměř nic. Mám pocit,že se to velmi omezilo i v souvislosti s děním v Evropě. Škola sama nic moc aktivity nenabízí a přitom mají téměř u nosu sportovní kluby se,kterými by se mohla domluvit. Já už tohle moc neřeším,protože děti mají aktivity jinde,ale třeba ty výchovy mi opravdu zbytečný v 17-ti letech přijdou.
|
|
|
|
|
susu. |
|
(23.2.2018 11:57:31) Bouřko, nestane se nic, když předtančení nebo ples nebude, ale pro mě je to natolik pěkná tradice, že by mi život bez ní přišel prostě chudobný. Prostě toho v životě člověka čeká víc než jen učení a práce a myslím si, že by to základka měla ukázat. Jestli to pak v dospělosti využijí, je na nich.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 12:00:03) Susu, na základce,kam chodila dcera pořádali každý rok ples i pro deváťáky a byla to moc hezká tradice,kdy se potkali rodiče navzájem s kantory. A docela mě překvapilo,jak i ty menší děti najednou změnili chování v tom hezkém společenském oblečení. Myslím,že to má něco do sebe.
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 12:03:18) susu, s ohledem na to, že chybí rozvoj podstatně využitelnějších a potřebnějších schopností, tak cpát tam výrazněji takovéhle třešničky na dortu mi přijde jako mrhání. To nechť si lidi řeší jako dobrovolné aktivity.
|
susu. |
|
(23.2.2018 12:14:25) Bouřko, na základce mi ten rozvoj přijde dostatečný.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 12:19:57) Mně přijde tristní celý oficiální školský systém, takže dostačující rozvoj v tom fakt vidět nemůžu.
|
susu. |
|
(23.2.2018 12:40:14) Hmm, já si v zásadě nemyslím, že by bylo možno dosáhnout lepších výsledků v celé společnosti s materiálem, jaký je k dispozici, takže mi to dostačující přijde.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 12:59:45) Vidíš, to je zrovna to, co já si nemyslím. Já si spíš myslím, že spoustu toho pozabíjíme cestou, a že máme příliš úzkoprsé vnímání toho, co je dobrý výsledek.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 13:02:05) Bouřko, naprosto souhlasím...
|
|
susu. |
|
(23.2.2018 13:06:20) Bouřko,
1) tak já teda nejsem naivní idealista. 2) viděla jsem dceřiny spolužáky.
Naprosto jsem přesvědčená, že není možné dosáhnout jednoznačně lepších výsledků.
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 13:19:23) Sudu, mě v sekundě na rodicaku došlo, že rodiče si stěžovali, že ve třídě si pořád někdo povídá, bodejť né, mají vzor v maminkach, neprerusila se debata ani když vykladala profesorka.....naštěstí jsou tyto exempláře už pryč.
Jinak si myslím taky, že do škol chodí šílený materiál.
|
susu. |
|
(23.2.2018 13:22:33)
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 13:45:52) Lído, neřekla bych, že do škol chodí šílený materiál...ale na gymnáziu už je asi pozdě něco řešit, chyba je už na úplném začátku...o tom, jak většina škol prvňáky naprosto demotivuje k čemukoli, se tady píše myslím, docela často...
|
susu. |
|
(23.2.2018 13:50:57) Tino, je bohužel smutným faktem, že ta demotivace není jen vina škol. Ta se potýká s problémy danými postojem rodičů.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 13:53:50) Susu, souhlasím, že na tom mají někdy určitý podíl i rodiče, ale z větší části je to prostě ta škola - styl výuky, systém, hodnocení, osobnost učitele a to všechno dohromady...
|
susu. |
|
(23.2.2018 13:58:08) Tino, nemyslím, někteří rodiče toho dokážou zkazit docela dost a není jich tak málo. Fakt, když jsem na rodičáku ZŠ viděla některé rodiče, tak jsem nevěřícně kroutila hlavou. A škola se s tím musí popasovat. No a teď na gymplu jsem už párkrát kroutila hlavou taky, ale jen párkrát. Škola to vůbec nemá jednoduché.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 14:15:26) Susu, ale jo, věřím, že jsou takoví rodiče, na druhou stranu i dost často vidím, jak mají některé učitelky fakt nesmyslné požadavky...třeba jenom ohledně pomůcek, nebo věcí, co mají děti přinést do školy, pokud možno druhý den, jinak za to bude pětka, poznámka apod...v práci se s tím setkávám prakticky denně...z naší školy naštěstí nic takového neznám, u nás se vždycky učitelky snažily dohodnout s rodiči na pro všechny nejschůdnější variantě, aby třeba rodiče nemuseli někde zbytečně lítat a něco shánět apod...protože pokud něco takového řeší rodiče každý týden, tak to samozřejmě na jejich spokojenosti se školou zrovna nepřidá...a nebo letos synova nová paní učitelka s námi na třídní schůzce ve čtvrtletí řešila náš názor na to, jestli mají děti moc domácích úkolů, nebo tak přiměřeně...prostě ji zajímalo, jaký máme na to názor, samozřejmě se tam objevily protichůdné názory, ale paní učitelka byla ochotná se dohodnout na nějakém kompromisu, byli to třeba rodiče, co mají děti ve střídavé péči a jedna strana se snaží, druhá prostě nefunguje apod...ale na druhou stranu vím, že je dost rodičů, kteří prudí kvůli blbostem...
|
|
Kaipa |
|
(23.2.2018 14:36:38) susu, myslím si to stejné. Mám mezi kamarádkami pár učitelek a někdy jsou jejich storky dost neuvěřitelné. Naposledy mi kámoška vyprávěla, že chtěla po dětech 2 (slovy DVĚ) vyfouknutá vajíčka, dětem to nahlásila někdy na začátku února, potřebovat je budou překvapivě před Velikonocemi, a už se ve třídě objevily ne ojedinělé hlasy, co že to ta učitelka chce, když jsou vajíčka TAK drahá.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 14:43:18) Kaipo, no jo, i takoví rodiče jsou, vidím to v práci dost často, chodí sem hodně dětí a rodičů...jako já chápu, že rodičům vadí, když mají děti do druhého dne přinést něco, co se špatně shání a v pět odpoledne kvůli tomu rodiče nechtějí lítat bůhvíkde...ale ty vajíčka taky nechápu, jako by je snad doma nepotřebovali...jen to chce trochu na to myslet a místo rozbíjení je vyfouknout
|
Alena |
|
(23.2.2018 15:06:27) To jo, ale je zjevne ze to nefunguje. Pokud učitelka zada dvě vejce jednotlivemu diteti nikdy se nedočká toho, že je Bude mít kazde dite. Ona akorát travi čas připomínání a zahrne vycitkou ty, co to neprinesli. U nás se vytvarka nakupuje jednotne z fondů a pokud dojde třeba na vejce, poprosí o vic (někdo donese, někdo ne) a pak se to mezi deti rozdeli.
|
Kaipa |
|
(23.2.2018 15:10:09) Aleno, kamarádka zase vyfukuje a vyfukuje, mají poslední dobou vajíčkové hody. Myšlenka solidarity se mně osobně velmi líbí, ale může to lehce sklouznout k tomu, že část třídy nosí vždy všechno, druhá část nikdy nic, když to je stejně fuk. A nějakou osobní zodpovědnost by školní dítě už mít mohlo nebo si ji alespoň budovat (třeba právě tím, že když mám mít vejdumky, tak je přinesu).
|
Alena |
|
(23.2.2018 15:33:34) Mne přijde budování odpovědnosti na vajickach, nitich či kastanech uplne mimozni.Uvitala bych spíš nácvik organizace praktického reseni situace - kolik barvy, pripinacku, látky je potřeba objednat pro X žáků a kde je pořídit nejlépe.
|
Kaipa |
|
(23.2.2018 17:10:19) Aleno, už Komenský věděl, že vše má svoji posloupnost - proč tedy nezačít na tom, že si dítě musí odpovědně uvědomit, že když má mít vejce, tak si ho přinese, poté může přecházet k tomu, co navrhuješ ty. A nepiš mi, prosím, že dítě nemusí plnit nesmyslné požadavky - ne, to nemusí, ale požadavek na vyfouknuté vejce v čase Velikonoc není nesmyslný.
|
|
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 15:43:31) Kaipo, a o tom to je. Já jako debil každé září nakupuji tempery,křídy a všechny ostatní pomůcky a,když mě za čas žádá dcera o další řeším,co dělala,že už zase nic nemá. její obvyklé vysvětlení je to,že část třídy si nic nekupuje,nenosí a pak se musí rozdělit. Já takhle dotuji flákače , protože jsem blbec poctivej a pořád jí to kupuju. Ale popravdě to takhle je i u toho sportu,že jí koupím pomůcku,kterou má mít každý svou a někdo to nenosí a ona půjčuje,tak dlouho,až sama nemá a já kupuji znovu.
Ad vajíčka . barvení vajíček a podobné ptákoviny považuji opravdu za přežitek. Doma opravdu velikonoce nijak zvlášť neprožíváme a tak myslím,že dovednost obarvit-namalovat vejce je dětem k prdu.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 15:52:55) Sam, jenomže to, co píšeš o těch vajíčkách, to by se dalo aplikovat v podstatě na všechny tradice, že jo...to za chvíli přestaneme zdobit stromeček, nebo cokoli jiného, protože je to přežitek a k ničemu nám to nebude? To snad ne...to by ty tradice za chvíli nikdo neznal, myslím, že i když je to moc nebaví, tak jednou za rok obarvit vajíčko nikoho nezabije...a dost dětí si to naopak užije...holt nikoho nebaví všechno...
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:09:13) Tino s Jiříkem, celý život žiju v Praze. V mém okolí se velikonoce nijak bouřlivě neprožívají a nemám tak potřebu barvit vejce jen,protože je nějaká tradice. Je mi to prostě úplně jedno. Křesťan nejsem takže ani v tomto ohledu se neangažuji. S ohledem na období ve,kterém žijeme považuji stejně jako Alena podobné dovednosti za zbytné. Ostatně dnes už si i barvená vajíčka můžeš koupit v obchodě.
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:10:59) Sam, Ty jako rodič jsi sen všech učitelů
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:13:33) Žženo, já ty blbý vejce do školy dodám, pokud je škola požaduje. Jen si o tom myslím své.
|
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:14:08) Sam, znovu se ptam, co tva nechut k barveni vajec ma co delat s praci deti ve skole? Zacina mi byt lito ucitelu ve vasi skole.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:17:51) Kat, přijde mi to prostě zbytečné. U syna na škole místo barvení vajíček učitelka s dětmi pekla a zdobila perníčky a vánočky. To mi přišlo mnohem užitečnější,než barvení skořápek.
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:21:18) Sam, a chapes, ze to vejce ma nejakej kulturni zaklad? Ze se barvi vejce z nejakeho duvodu? Mam z tebe normalne osypky.
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 16:21:22) Sam, ale ve finále je to jedno, obojí je tradice, někdo zase nejí perníčky, my je třeba vůbec nepečeme a přesto bych netvrdila, že je to blbost a přežitek...
|
|
Kaipa |
|
(23.2.2018 17:15:17) Sam, pokud paní učitelka místo barvení VELIKONOČNÍCH vajec pekla vánočku, byla holka lehce mimo. Řekla bych, že dětem vnesla do těch tradic trošku binec. Ale tak třeba ti jsou tradice ukradené a preferuješ to, že i na Velikonoce jde zdlábnout vánočku, mazanec nemazanec. Což je koneckonců pravda, zdlábnout se dá i hambáč.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 17:17:31) Kaipo, z vánočkového těsta se dají dělat i kulaté tvary. Například věneček. Z perníkového těsta můžeš vykrojit vajíčko nebo zajíčka. Smyslem bylo děti něco naučit. Domů si odnesly upečené dobroty s receptem a pocit,že si to samostatně upekly a zvládnou to,když je bude honit mlsná.
|
Kaipa |
|
(23.2.2018 17:23:14) Sam, já vím, že z kynutého těsta si umotáš, co chceš. Ty jsi psala o vánočce na Velikonoce. To je úlet. Měla dělat jidáše (a ty klidně motat do věnečku) nebo mazance. A když se paní učitelka do této bohulibé činnosti pustí, očekávala bych, že jen tak mimochodem zazní, co, kdy a proč se peče, a děti si to zcela nenásilně zapamatují.
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 16:15:46) Sam, a není jedno jestli nabarví vejce nebo si vyzkouší práci s voskem na jiném materiálu? Když budou dělat voskovou batiku na látku, budeš s tím mít menší problém?
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:20:31) Bouřko, ani batikování mě nijak nebere. Tu dovednost mám,protože v dobách mého dětství nic moc barevného nebylo,tak jsme si se ségrou batikovali trička,šátky atd. V dnešní době jsou obchody narvané zbožím všeho druhu takže se i to batikované triko dá objednat. Není potřeba to nijak zvlášť učit. A upřímně řečeno nabatikovat tričko zvládne i ten,kdo to nikdy nedělal. A návody na výtvarné techniky máš na youtube, pinterestu i jinde k dispozici kdykoliv.
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:22:51) Sam, ale mezi "koupim si" a "zjistim, jak se to dela" je dost zasadni rozdil.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:30:36) Kat, když za mnou moje dítě přijde a chce něco vědět - nebo chtělo něco vědět,tak není problém ho to naučit. Ty základní věci jako je třeba vaření a obsluha různých spotřebičů stejně vidí v běžném životě. Pro mě jsou věci užitečné a věci zbytné a tím myslím barvení skořápek je. To mě nikam neposunuje. Když se naučím nebo děti naučím dělat nové jídlo,tak to je dovednost,kterou využijí mnohem víc. Jídlo píšu jako příklad praktické dovednosti. Ono upřímně řečeno třeba v přírodovědě můžou klidně děti vyrábět krmítko nebo broučí domeček. To ničemu nebrání. Můžou vyrábět a u toho se učit přírodovědu. Ale promarnit zbytečně hodinu barvením skořápky považuji za hloupost v dnešní době.
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:33:31) No já vidím vejce coby kulturní symbol jisté v našich končinách domácí tradice jako stejně relevantní téma, jako domeček pro brouky. A když už se vyfukuje, klidně bych to spojila s přírodovědou a fyzikou.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 16:38:29) Jo a zrovna u dekorací se dá pěkně probrat, co je to kýč
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:44:51) Plus bych třeba připojila workshop, jak vejce vyfouknout jedinou dírkou. Jednoduchej fígl, výsledek trochu víc cool oproti tradičním dvěma otvorům, pokud děti neznaj, šlo by to využít jako pěkné zadání k vymyšlení.
|
|
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:40:27) Sam, tak jednak ono vejce je symbol - tedy mame nejake tradice - tudiz historie. Dale,jakakoliv EV podporuje jemnou motoriku, eseticke citeni, koordinaci oko-ruka, prostorovou predstavivost. A sorry, fakt ze vseho nemusi byt supr vystup - nekdy to muze byt jen relax.
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 16:18:49) Sam, taky žiju celý život v Praze, Velikonoce odmalička prožíváme hlavně tak, že si obarvíme ta vajíčka, nazdobíme trochu byt a když byl syn malý, tak tady v okolí dokonce chodily děti s pomlázkou koledovat, teď už odrostly, tak už tu nikdo moc nechodí...a u nás teda nosí velikonoční zajíček nadílku a nechává ji na zahradě, syn se každý rok těší, jak ji bude hledat...to je celé...a nám třeba udělají větší radost vajíčka vlastnoručně nazdobená, i když nedokonale, než ta koupená... Ale to neznamená, že je to blbost a přežitek jenom proto, že vy to zrovna tak neprožíváte...
|
|
|
|
Alena |
|
(23.2.2018 15:53:06) Ad vajíčka . barvení vajíček a podobné ptákoviny považuji opravdu za přežitek. ". Asi tak.
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 15:55:19) Sam, je to prostě tvoření Jestli se dělají vejce nebo něco jiného je vesměs jedno, ale menší děti ty vajíčka většinou baví. Bych to nehrotila. Kdo si přinese skořápku, ozdobí si tu, zbytek si vyzdobí vejce papírové.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:16:15) Bouřko, tvořit si také můžou děti doma nebo na kroužku. Kvůli tomu by snad nemusel být ve škole vedený samostatný předmět. Já jsem děti měla na takovém kroužku už ve školce. Pak chodili na keramiku a dcera na kreslení. Ty aktivity můžeš mít i mimo školu,kde to stejně nemá valnou úroveň.
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:18:15) Sam, kroužky nejsou povinný. Výchovy jsou od toho, aby se s příslušnými aktivitami setkaly všechny děti. To už je zkrátka vlastnost hromadného vzdělávání. Jinak a lépe to můžeš dělat sama v domácí škole.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 16:22:53) Žženo, přesně tak, nebýt školy, tak se některé děti s určitými věcmi vůbec nesetkají, to je ten základní přehled, který by měly získat ve škole, spousta rodičů s nimi nic takového podnikat nebude, ale znát by to ty děti asi měly...
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:25:45) Tino, a není to na rodičích jestli svoje děti dají na nějaký kroužek nebo je něco naučí? Já tak nějak nemám pocit,že by tyhle věci měla suplovat škola. Pak totiž není atraktivní pro nikoho. Děti,které něco dělají se tam pořád budou nudit, průměrní projdou a ti méně zdatní stejně nic moc nepoberou.
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:27:05) Sam, bingo, je to na rodicich! A proto nektery deti maji vse a nektery nic - a jde o ty deti. Ty jsi mimo! Uplne. Az me to desi....
|
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:28:25) Sam, výtvarná výchova ve škole nemá nahrazovat kroužek. Má dávat všem základy estetiky, pomoct rozvíjet motoriku apod.
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 16:29:35) Sam, však jo, když se tomu bude někdo chtít věnovat víc, tak bude chodit na kroužek, ale nějaký základní kulturní a celkový přehled by ty děti mít měly, ne? A ne všichni rodiče je k tomu vedou...bohužel...
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:36:23) Tino, ale kroužek ještě dávno před nástupem do školy. Potřebovala jsem se synem trénovat motoriku a proto jsem ho přihlásila na keramiku, na vyráběcí kroužek atd. je to moje dítě a já mám mít prvotně zájem na tom,aby se zlepšil. Nebudu čekat na to jestli se to naučí ve škole při výtvarce. Moje dítě moje odpovědnost za to,jak mu rozšířím obzory. Tohle jsem měla vyřešené dávno před nástupem do školy. Stačí se dětem pořádně věnovat. Sport, hudbu i to vyrábění jsem jim dopřála bohatě. Jen ve škole bych uvítala,kdyby tyhle hovadiny škola dala maximálně do páté třídy. Nevím,jak staré máš dítě/děti,ale ty 17-ti leté opravdu ta výtvarka,tak nebere. A,kdo má talent,tak si ho dávno rozvíjí soukromě někde jinde.
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:37:36) Sam, no ale kroužky nejsou povinný.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:43:04) Žženo, nejsou a proto píšu,že je to zodpovědnost rodičů,co svému dítěti dají-dopřejí. Mě je úplně jedno co dělá sousedovic Pepíček ve svém volnu s rodiči. Mě zajímá výchova vlastních dětí,protože za ně mám odpovědnost.
Některý rodič dítěti ty výtvarné kroužky dopřeje a pro jiného je to zbytečnost. Je to jejich dítě,tak ať si všichni samostatně zhodnotí co do dítěte investují. To samé je se sportem nebo hudbou. Některé dítě sedí doma na zadku u tlevize a jiné roky chodí do ZUŠky. Opravdu není možné plošně nutit všechny hrát na hudební nástroj nebo vyrábět. Stejně někdo bude pořád mamlas co nevyloudí kloudný zvuk a někdo bude hrát dokonale. Jedna skupina se bude s radostí s něčím patlat a druhá skupina bude otrávená z toho,že musí něco vyrábět. Nikdy,nikdo nedocílí toho,aby to bavilo všechny a všem to šlo. Škola je do toho jenom může nutit,ale v zásadě to bude pořád ta mnou zmiňovaná ztráta času.
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:45:43) Sam, dát základy estetiky VŠEM dětem je zas zodpovědnost školy
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 16:55:31) Sam, jenže HV není o tom, aby se naučili hrát na nástroj. Naučit něco o rytmu a hudbě můžeš i naprostého neumětela. Že to sám nebude umět reprodukovat není problém, není to ani překážkou tomu, aby v tom našel zalíbení. A dokonce se to dá pojmou i tak, že to nebude opruz. Jenže se to musí umět, což už bývá problém.
|
Alena |
|
(23.2.2018 17:01:19) " jenže HV není o tom, aby se naučili hrát na nástroj. " někde ano. Půlhodina flétny týdne už po letech k necemu vypada.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 17:09:29) Aleno proč ne, ale asi by to nemělo být hlavním cílem. A nemyslím tím, že by hlavní cíl měla být hudební historie - kdo, kdy, co. Spíš seznámení s tím, jak ten svět hudby je pestrý a různorodý.
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:13:17) Bourko, tak ona i ta hudebni historie, je proste historie a souvisi s roli nabozenstvi, s vyvojem hudebnich nastroju, s architekturou, s modou.... Takze i to patri k nejakemu prehledu....
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 17:16:31) Kat, netvrdím, že se o ní nic nemají dozvědět, ale koncept, kdy se jede hlavně to, tak ten se mi silně nepozdává.
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:19:10) Bourko, jiste!!! O tom zadna. Komplexne. Jen chci rict, ze i v te historii hudby se prolina zase vice hledisek.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 17:25:54) Kat, v tomhle vidím užitečnější spíš komplexní probrání nějakého období - od politických událostí, přes různé umění, architekturu po módu a všední život. Tu HV bych viděla spíš výrazněji zaměřenou na ten, řekněme, zvuk
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:27:46) Bourko, tak jiste provazane a se zvukem! A pro vyssi rocniky. Tretaky neni nutno timto zatezovat.
|
|
Žžena |
|
(23.2.2018 17:29:21) Bouřko, ale ten zvuk, nebo raději tón, nám nespadl včera ze vzduchoprázdna. Ať chceš nebo ne, někde na tu historii hudby narazíš. Jasně, že těžiště nebude v letopočtech, ale lidstvo v minulosti vytvořilo v oblasti hudby doslova skvosty a "kusy nebe na zemi", netvařme se že ne
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:36:07) Zzeno, zrovna chci psat neco podobnyho. Ze ten zvuk nekde vznikl a vznikl podle neceho, co tehdy bylo aktualni, ci naopak to bylo uplne novy. A zapsano to bylo nejak, protoze..... A ten skladatel byl takovej protoze, ..... Treba.
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 17:42:34) Žženo, ale já proti hudební historii nic nemám, jen mi přijde, že vztah k hudbě se lépe vypěstuje něčím jiným než hudební historií (tou v sešitě, nemluvím o hudebních dílech) a hudební teorií. Ani jedno není od věci, ale stavěla bych spíš na prožitku, zajímavostech, možnostech něco si vyzkoušet...
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:44:14) Bourko, urcite. Myslim, ze ta historie je spis pro ty vyssi rocniky zs a potom ss.
|
|
Žžena |
|
(23.2.2018 18:04:53) Bouřko, ale já jsem myslela právě tu historii v hudebních dílech, ne v sešitě. Nebylo to jasné?
|
TaJ |
|
(23.2.2018 18:19:36) Mně se třeba pro ty mladší děti líbí takové ty materiály, kde jsou ukázky hudby, prolnuté s nějaký poutavým vyprávěním o těch skladatelích a všech těch věcech okolo...kdysi jsem viděla moc pěknou řadu takových CD, bylo to pěkně udělané...já jsem třeba v sobě už na základce našla lásku ke klasické hudbě, na základě toho, že jsme v hodině hudebky poslouchali Malou noční hudbu a povídali si o Mozartovi...byla jsem někdy ve 4. nebo 5.třídě...naši tenkrát klasiku vůbec neposlouchali, nikdo u nás na nic nehrál, podnikali s námi spoustu věcí, ale zrovna tenhle hudební žánr je nějak míjel...dodneška si vzpomínám, že mi ale mamka, která ráda četla, potom doma vyhrabala v knihovně takovou tlustou bichli - Mozartův životopis - Mozart, člověk a génius, kterou jsem tenkrát v tom věku za několik večerů přečetla, měla asi 600 stran...a od té doby jsem začala poslouchat klasiku a přivedla k tomu nakonec i mamku....jen si vzpomínám, že když jsme ve škole poslouchali tu ukázku, tak jsem byla skoro všem pro smích, protože mě to uchvátilo a ostatní se nudili a nezajímalo je to...nebýt té hodiny a naší fajn učitelky na hudebku, tak bych se k tomu dostala třeba až mnohem později, pokud vůbec...takže i ty povinné výchovy můžou být k něčemu dobré
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 19:08:59) Bourko, takto se učí podobněvv a hv od primy na gymplu, píšou se z toho i testy...tohleto asi záleží na škole jak si to udělá...., ale teorie se probírá. Schválně jsem se kouklala co tam měl za testy : počátky hudební kultury.
A z vv :hned 2: historie šperků. Lidé v renesanci.
Toto poletí nic.
Minulý rok měli architektury, zkoušeli je i z dirigování, syn dostal 5, tak psal referát, aby se mu to opravilo. Má hudební hluch.
Jinak jsem nikdy požitek z tv neměla celou 7, 8. Třídu. Po přestěhování mi účastníků dávala sežrat, že nezazpivam....takže...5 hezky že zpěvu....i kkdyž jsem to jediná žetřídy umělá celé..., ale ostatní 1 i za jednu sloku.....na vyzo 3....a mamce, řekla, že by mě nechala propadnout, kdyby to šlo....
Jsou lidí co to rozlišují jen hezké, hnusné.
Když vidím jak to mají kluci pestré. Hrajou na nástroje, zpívají co chtějí, uca zahraje cokoli.....rozhodně si nemyslím, že u nich se to učí špatně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 16:57:47) Sam, ano, většina rodičů svoje děti rozvíjí a dopřává jim různé aktivity apod...ale existuje taky skupina rodičů, kteří nic z toho nedělají a proto si myslím, že je dobré, když se to ty děti dozvědí aspoň v té škole, nemusejí v tom extra vynikat, ani je to nemusí nikam extra posunout, jenom prostě budou vědět, že něco takového existuje, vyzkoušejí si něco, co by s nimi rodiče třeba nedělali, já toho třeba dělám se synem taky hodně, ale v okolí občas vidím, že to zdaleka není úplně taková samozřejmost, jak jsem si myslela... To, že ve škole se někdo občas bude nudit, protože se s danou věcí už setkal a ovládá ji, neznamená, že to tak mají všichni...někdo se s danou věcí nesetkal, ale zase ovládá jinou, kterou ti první zase nezkoušeli, to je prostě logické při kolektivním vzdělávání...
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:10:57) Tino, treba vim, ze ne kazdej predskolak ma doma dobry pastelky. Ze nuzky nejsou samozrejmost. Tempery do bytu treba vubec nesmi. Atd.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 17:19:57) Kat to mi povídej, kdysi jsem tu myslím i psala historku od nás z obchodu, kdy dítko žadonilo o koupení temper...maminka se ho ptala, k čemu mu to bude...dítko, že prý na doma na malování...a maminčina odpověď? Na doma? Tohle se kupuje přece jenom do školy, co s tím budeš dělat doma? A to ti lidi fakt působili jinak normálně, žádní nepřizpůsobiví občané nebo tak něco...a podobné takové případy tady nejsou nijak výjimečné, že rodiče takové věci považují za naprostou zbytečnost...nebo nedávno tu někdo kupoval zmizík - maminka se tvářila jako že paní učitelka se úplně zbláznila, že po nich chce na výtvarku něco takového...když jsem jí vysvětlovala, co s tím dělají za techniku, tak na mě koukala a povídá, ježíš, takový blbosti...a přitom většinu dětí to ve škole pak baví...
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:24:59) Tino, no jo. A tak to je. A potom opakem je, kdyz doma 4,5 letak sedi nad pracovnima sesitama, uci se rizene pocitat a pismenka. A ONO MU TO NEJDE! A my se taaak ucime pani ucitelko!!!
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 16:41:21) Sam, tak 17 leté asi ne, to chápu, já mám téměř 10 leté...a já i ostatní jsme tu celou dobu psali o základní škole, to nejsou 17 leté děti, že...a každý bohužel není takový, jako ty, nebo já, že se dětem věnujeme hodně...tak se s tím pak setkají aspoň v té škole...od toho podle mě základní škola je, aby dala dětem takový nějaký všeobecný přehled...
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:49:13) Tino, ale,když děti přecházejí na 8G,tak je jim nějaký 10-11 let a pořád tu výtvarku mají. Má jí i ta 17-ti letá dcera. To je to co rozporuji. Je to prostě opruz,kdy jsou děti kvůli nějakým pseudo výchovám o 5 hodin týdně ve škole déle. Proč ty výchovy nemůžou být jen na prvním stupni? Proč je u těch výchov,tak otřesná kvalita? Ve sportu nejde o výkon,ale o to jestli někdo hne zadkem a alespoň s tím nejbídnějším výsledkem oběhne ovál. Ve výtvarce dostanou nějaké téma a malují si. Co vím od dcery,tak často u toho sledují filmy. V hudební výchově na nic nehrají,ale učí se hudební skladatele, rozlišovat kostely atd. Proboha k čemu tohle je? Co z toho ty děti někam posouvá?
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:51:19) Sam, to je prostě taky o kulturním rozhledu. Když to někde učí blbě, je to špatný, ale ještě to není platný argument pro to, že by se to nemělo učit vůbec.
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 17:02:57) Sam, a protoze na vasi skole jsou treba hodiny mizerne vedeny znamena, ze jsou zbytecny? Sorry, res kvalitu vychov a praci ucitelu. Ne smysl. A mmch pro nektere deti bude i ubehnuti 500m vykon. Treba.
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 17:06:56) Sam, tak i vědět něco o hudebních skladatelích patří ke všeobecnému vzdělání...jinak bohužel souhlasím, že kvalita výuky těch výchov asi bývá dost často tragická, u nás ve škole jsem s tou výukou teda spokojená a o víceletém gymplu rozhodně neuvažujeme, ale určitě by leckde bylo hodně co zlepšovat a dělat to tak, aby to zaujalo i ty starší děti...nebo některé věci by se možná mohly dát dohromady s jinými předměty...
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 17:15:57) Tino, pro ty starší děti mi třeba mnohem smysluplnější přijde Klub mladého diváka,kdy chodí do divadla nebo na přednášky třeba do Městské knihovny. To si myslím je daleko lepší,než VV,HVaTV. Na základce,kde jsem měla dceru bylo třeba dobré to,že i na tu výtvarku a hudebku měli speciální třídy. Škola měla kapelu atd. O velké přestávce chodily děti ven,kde měli hřiště a vyndané koše,kde jsou míče,skákací gumy, rakety na tenis atd. Škola měla i horolezeckou stěnu. Po páté třídě,ale dcera odešla. Ta škola,ale takhle funguje pořád a proto mi stálo za to jí tam vozit.
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 17:20:35) Sam, to rozhodně nejsou špatné věci. Ale jestli to je užitečnější než výchovy, tak to bude spíš souviset s pojetím těch výchov. Není důvod, aby to nebylo jejich organickou součástí.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:49:48) Sam, kurnik, tak znova. Takhle to mas ty!!! A dalsi deti - pokud tu VV, HV, TV nedostanou ve skolce a skole, tak ji treba mit nebudou nikdy. Nebo narazove. A proc by to tak melo byt? Pokud chces zvysovat kvalitu vyuk, tak ok. Ale ty jsi jedna Sam a z hlediska sve dospelosti nekompromisne zavrhujes vychovy proto, ze TEBE neco nebavi a ze si neco najdes v obchode ci youtube.
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 17:01:58) Kat, tak znovu. A proč by v dnešní době nemohlo být těch několik výchov volitelných? Ať na ně chodí,ten,kdo chce. Jestliže máme povinně volitelný předmět matematiku nebo chemii,tak klidně můžeme mít i ty výchovy. Stačilo by jediné upravit osnovy a fungování škol poplatně této době. Jinak děti,které mají k těmto věcem přístup musejí dělat věci,které jsou pro ně zbytečné. Proč se má někdo,kdo už dávno noty umí otravovat donekonečna s tím,že je někdo jiný nemůže pochopit?
|
Žžena |
|
(23.2.2018 17:03:05) Sam, a proč si pro své děti nezajistíš ve výchovách IVP?
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:25:47) Tino, presne. Musim rict, ze Sam nechapu. Jako treba ze bych se ptala rodicu, zda muzeme barvit vejce, nebo vybarvit andela, nebo delat kolaz. Jestli jim to prijde dost dobry, nebo trapny, nebo zbytecny. ..
|
|
|
Sam01 |
|
(23.2.2018 16:24:19) Žženo, ano to je smysl kolektivního vzdělávání. Místo užitečných věcí budeme všechny pěkně poctivě učit blbosti jako je barvení vaječných skořápek. Bravo. Akorát mám pocit,že školství se nějak zaseklo . Doba pokročila.
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:27:03) Sam, ano, doba pokročila. Osobně si tedy myslím, že nepokročila "tak", aby estetická výchova byla zbytečná. Debata o tom, jak to udělat líp, by byla super. Ale ta musí být taky konstruktivní. Ne jen "všechno špátně, všechno špátně".
|
|
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:19:18) Sam, ta skola a skolka neni pouze pro tve deti. A kazde dite nechodi na krouzky. Domnivam se, ze jsi presne ta matka, ktera uznava jen vykony, drinu, vse, co dite dela musi byt bud na vysoke urovni a nebo mit zasadni smysl. Nech si deti doma, uc je sama a je to. Aby nahodou nemusely barvit vejce.
|
Alena |
|
(23.2.2018 16:30:45) A proc by na to Sam nemohla mít jiný názor? Nac ty invektivy? Také nemám ráda předvánoční a velikonoční "vyrobky" ( ze slova "tvoreni" mám koprivku). Opravdu málokdy lze narazit na něco nekycoviteho a estetického.Dilna se skutečnou malereckou by mi přišla skvěla, temperova vejce zabodana do oseni už mene. Právě že vytvarna výchova je povinna a mnohe deti se jinde s výtvarném nesetkali, ocenila bych aby ji vedl vzdy někdo fundovaný.
|
Žžena |
|
(23.2.2018 16:32:09) Aleno, fundované vedení výchov - všema deseti ano!
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 16:35:53) Aleno, něco jiného je kritika úrovně vedení výchov a něco jiného je zamítnout tradiční techniku jen proto, že mě zrovna neoslovuje. Že výchovy jsou na tom často bídně, o tom žádná.
|
|
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 16:26:50) Je to prostě výtvarná technika a výtvarná výchova má v základní škole své místo. A na tom vejci se toho dá ukázat dost, když se to dobře pojme. Různé techniky zdobení, ukázat, kde jinde se podobné techniky používají. Popovídat si o tradicích a lidové tvorbě. O tom, co symbolizuje vejce. Zcela prakticky se pak dá řešit kombinace barev, jejich příprava, rozložení vzoru. Technicky založený syn si užil i přípravu nahřívacích stojánků z plechovek.
|
|
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 15:59:42) Sam, jinak já s těmi pomůckami na výtvarku takovou zkušenost žádnou nemám, naopak synovi to vydrží dost dlouho a za 3 a půl roku, co je ve škole, třeba neztratil ani jednu jedinou věc, dokupuju toho průběžně minimum, jednou za čas gumu, nebo náplň do pera, lepidlo...to je tak všechno...nic si neberou
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:02:53) Sam, tak prvne je devce tak velke, ze muze NEpujcit. Druha vec je, ze to lze resit pres ucitele a pri tridnich schuzkach. A kdo nena pomucky, dela to, na co ma material. Nebo to prinese z domova. Nebo bude neklasifikovan.
|
|
K_at |
|
(23.2.2018 16:06:13) Sam, tvoje starosti na mou hlavu fakt. To blby vejce je symbol. A to, ze vy doma neco nedelate, je absolutne nepodstatny. Proto to delaji v te skole, treba.
|
|
Kaipa |
|
(23.2.2018 17:20:06) Vidíš, a přesně tohle se Aleně moc líbí - někdo nepřinese nic, jiný toho donese víc a podělí se.
Tady je krásně vidět, že ŠKOLA (potažmo nikdo) se prostě všem nezavděčí.
|
|
|
|
TaJ |
|
(23.2.2018 15:14:33) Aleno, my máme ještě asi 10 vyfouknutých vajíček schovaných na půdě, manžel prostě někdy od února vyfukoval každé vajíčko, které dával do nějakého jídla a ve škole jich nakonec tolik nepotřebovali, tak čekají na ty letošní Velikonoce
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(23.2.2018 14:57:47) Susu, nějak neverim na to, že cela republika je plna motivačních, přátelských škol, kde jedina brzda nadseni zacku jsou jejich rodice.Jiste, občas se problematický rodič vyskytne, ale škola si s nim musí nějak poradit.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 15:02:46) Aleno, myslím si to stejné...
|
|
Kaipa |
|
(23.2.2018 15:06:57) Občas? Já bych řekla, že často. Co vím z doslechu, tak učitelé se rodičů bojí, a pokud je i slabý ředitel, o kterém je známo, že se za své lidi nepostaví, pak jsou učitelé úplně bezmocní. Jistě, i mezi učiteli je spousta špatných (i zde na Rodině bych si troufla tipnout, která z učitelek patří k dobrým a která k těm horším), ale fůra učitelů s dobrým potenciálem to vzdala. Je totiž potřeba, aby se to sešlo dobře v linii žák - učitel - rodič - vedení.
|
Alena |
|
(23.2.2018 15:28:32) Ja si nemyslím, že v situaci, kdy se učitel rodičů boji, je cerny petr na straně rodicu. Je to chyba skoly.
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 15:02:26) Tino, proto moje děti byly ve vesnické domácí škole...okolo 76-86 dětí na 5. Tříd.... Už od dne otevřených dveří, věděli co jim přijde a počítali s tím. V září se zjistilo, že syn je na tom nějak líp....a měl péči...a to ve třídě byliy 3 děti s Dys...i ty měly péči...i ta slečna co léta čte....
Zrovna jsme v divadle potkali ředitelku a o měsíc později druzinarku....to bylo dojetí....když syna viděla učitelka ze školky.12let ho neviděla.
Jo mohla jsem je šoupnout do školy 5 minut od baráku, nebo do další 10 minut....
Už v 2001 jsem zjistila, že rodiče chtějí mít hlavně klid. Pohodlí.
|
TaJ |
|
(23.2.2018 15:11:16) Lído, jo, takováhle setkání máme moc rádi...chodívali jsme se i podívat do školky, když syn odešel do školy, dokonce jsme ještě první dva roky dělali takový sraz rodičů a dětí ze synovy třídy, i s učitelkami, které tehdy měl...ony odcházely ze školky stejný rok, co syn šel do školy...scházeli jsme se takhle cca dvakrát do roka, někde na hřišti, nebo v nějaké cukrárně, děti byly rády, že se vidí (byly z různých koutů Prahy), paní učitelky se zajímaly, jak se dětem daří, jak se máme my...pokecali jsme, vyměnili jsme si třeba různé zajímavé informace o školách apod...bylo to moc fajn
|
|
Bouřka |
|
(23.2.2018 15:41:13) Jo vesnická škola. Ta naše je taky vesnická.Letos 35 prvňáčků v jedný třídě. To je zvěrstvo, nic jinýho. Nám hrozí něco podobnýho, takže usilovně sháním informace o dalších školách...
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(23.2.2018 13:16:16) Bourko,to by taky museli doma hnout zadkem i rodiče a nečekat, že všechno do jejich bobanku, nacpe škola...a když už se škola snaží chodí si pořád stěžovat, takže tak....rodiče vyhrožují právníky a podobně, takže školy jsou jaké jsou....a je lepší si vybrat, sbírat info roky dopředu, než tam člověk, dítědá. My s 8G výběr nemáme, but tento, nebo nic. Kluci tam šli protože jim končí Zš 5. Třídou.
Dokud se nevzpamatuji rodiče, bude...to jaký to je.
3 roky se nejezdí na lyzak na hrebeny, kde je vždycky sníh....,ale někam kde nebudou nákladat rolbu. A kdo to spustil, rodiče spolužáků mladšího syna.... Vychovávají lenochy....a to je skoro se vším.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(22.2.2018 20:00:11) Přesně. Právě tohle může aspoň částečně a na chvilku setřít rozdíly v původu dětí. Je to svého druhu inkluze – dát jim stejné možnosti, i když to nedostali v rodině.
|
Sam01 |
|
(22.2.2018 20:12:02) A proc by to mela resit skola? At si kazda rodina vychovava a rozviji svoje deti podle sveho. Uprimne stejne se spousta deti z techto akci omlouva. Protoze nekdo, nevi, kde je Rudolfiňum ukazeme ho radeji vsem povinne.
|
K_at |
|
(22.2.2018 20:13:49) Sam, a on někdo rodičům brání? A dětem se cosi stane, když se podívají někam, kde už třeba byly? Ono je to nějak jako poškodí?
|
K_at |
|
(22.2.2018 20:20:51) A jinak - tak si pro svoje dítě zajisti cosi, co ti bude vyhovovat? Promiň, ale tvoje příspěvky na mě subjektivně působí neuvěřiteleně arogantně. Tvé holce se staně něco úděsnýho, když se bude obtěžovat s tím ostatním plebsem? Nebo když nebude zrovna chvíli podávat výkony? Porazilo by ji, kdyby šla náhodou do Rudolfina, které - jaký úžas - už zná? Nestačím zírat...... Asi zřejmě čtu něco, co tam obsaženo není, ale teda nestačím zírat.
|
|
|
TaJ |
|
(22.2.2018 20:21:09) Sam, tak třeba proto, že některým dětem by to ti rodiče neukázali a ledacos je nenaučily? Protože některé děti se k takovým věcem dostanou právě jenom díky škole...je to smutné, ale leckdy je to tak...my třeba synovi rozšiřujeme obzory dost, často se stane, že jdou se školou někam, kde už to zná od nás...ale to vůbec nevadí, on si to se spolužáky užije zase jinak, než s námi...
|
|
Vítr z hor |
|
(22.2.2018 20:25:04) Právě proto, aby byl nějaký minimální společný standard. Kromě toho standardu, ať si každý dělá s dětmi to, co chce. Aby děti dostaly šanci, i když to jejich rodina pokládá za nedůležité. Jedna věc je, vědět, kde Rudolfinum (či ND) je, druhá je být uvnitř a poslechnout si koncert, mít ten zážitek. Aspoň jednou za život by tu možnost měl mít každý, stejně jako jít do ZOO, do Národního divadla, podívat se do mikroskopu, zkusit se trefit míčem do koše...
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(22.2.2018 19:58:34) Pokud tvou dceru vážná hudba nezajímá, tak pro ni takto kvalitní HV, kdy jde se školou do Rudolfina (to je fakt spíš výjimečné), může být naopak přínosem – aspoň se o ní něco dozví, možná naposled v životě. Nikdy nevíš, kde se jí to bude hodit. V určitých kruzích je aspoň základní orientace výhodou.
|
|
|
|
|