| Přihlásit se | Nová registrace

Téma: Přestavlky u Čerčan

(24.4.2018 17:49:40)
Ahoj maminky,

máme možnost přestěhovat se do téhle vesničky, je kousek od Benešova a zaujalo nás to. Nyní žijeme v Praze v malém bytě. Rádi bychom na vesnici, i když nevíme, zda to zvládneme. Oba s manželem jsme nic jiného, než Prahu nepoznali. Ale zkusit se to může, když to nedáme, vrátíme se. Na netu jsem se dočetla, že má obec i školku. Mám 2 děti, školkový věk a malý školák.

Nikoho tam neznáme - nevím, jací jsou tam lidé, zda nás mezi sebe přijmou (když jde o malou vesnici), budeme doufat, že to půjde. Ráda bych věděla, jak se to dá skloubit s dojížděním do práce do Prahy, zda jsou v okolí kroužky pro děti a tak. Já mám mateřskou na 2 roky, u nás v Praze berou děti od 2 let do školky, tam taky?
Prostě každá informace je pro mě užitečná, budu ráda, když mi tu někdo odpoví. Děkuju za to:-)

(24.4.2018 18:56:26)
Ja nevidím moc smysl ve stěhování to Kotěhůlek, když práci a spol. chceš mít dál v Praze. Našla sis, kolik času denně strávíš na cestě?

(24.4.2018 19:46:47)
Našla, dle všeho hodinu, což mám i nyní, poněvadž jezdím do práce přes celou Prahu. Autobus tam jezdí 4-5x za den ve všední den, o víkendu vůbec. Auto nutností, to je pravda. Práce v Praze bych se mohla vzdát a najít si něco bližšího, problém, je, že za tu samou práci dostanu v Praze mnohem víc.

Jak to vzniklo? Nechce se nám dávat přes 4 mil za byt v Praze - a ani na to nemáme, v Přestavlkách dědíme zahradu s možností stavět. Bydlíme v 2+kk a chceme ještě 1 dítko. Mně je 38 let, tak to nepočká donekonečna
 Monika

(24.4.2018 23:18:02)
No, tak když je to takhle, tak postavte, snad se Ti podaří otěhotnět dle plánu tak, aby sis v domku pak ještě užila (nebo "užila") další mateřskou a pak uvidíš, pokud máš šanci najít práci i blíž než v Praze, tak jsou různé varianty otevřené. Nejstarší dítě pak holt třeba bude vyzvedávat ty mladší, jestli tedy bude dostatečná kapacita MŠ v místě ... Na mně by to dojíždění nebylo, ale lidé jsou různí a koneckonců jestli je to jediná rozumná možnost na solidní bydlení pro pětičlennou rodinu, není nejspíš co rozmýšlet ... Ještě můžete zahradu prodat a koupit si třeba pozemek (nebo i byt) jinde, ale na lépe dostupných místech budou určitě dražší ...

(24.4.2018 23:25:51)
Záleží na tom, jak si ten život postavíte. Idyla to není, vidím na sousedech, co přišli z města sem na vesnici... ale všechny práce, aktivity, pak i školy pro děti, realizujou dál ve městě. Na ten barák se jezdí hlavně vyspat, občas pogrilujou na zahradě... ale velká pohoda to není. A projevuje se to i na ne/zapadání do obecní komunity, na tvorbu vztahů s místními nějak není prostor.

(24.4.2018 23:25:51)
 angrešt

(24.4.2018 19:19:20)
Jeden kolega dojíždí z vesničky asi 5 km od Přestavlk a je spokojený. Ale tak, že to má kousek pěšky na vlak na pražskou trať. Což Přestavlky nemají, jsou asi 3 - 4 km od čerčanského nádraží. A to je dost diskvalifikuje.
Mimoto kolega nevozí nikam děti, je svým pánem, když mu ujede vlak nebo když vynechá, tak jede prostě dalším, nemá v místě žádné termíny vyzvedávání ze školek apod.

Ani tam nezajíždí žádná třístovka, dá se leda na nějakou dokodrcat přípojnými čtyřstovkami.
Takže vpodstatě to tam znamená neustálou závislost na autě. Což já bych teda nechtěla.

Jinak je to hezká krajina, kousíček od Lštění, což je nádherné místo, kousek od Měsíčního údolí, od Staré Dubé... noa le krásná na výlet nebo na chatu, ne na každodenní dojíždění.

Kdysi jsem krátkodobě bydlela v téhle oblasti (na partnerově chatě) a i když tam zrovna aspoň zajížděla třístovka, tak mimo léto, kdy mi to přišlo romantické, bylo to dojíždění děsná pruda. A to jsem byla bezdětná.
 Vítr z hor

(24.4.2018 19:42:22)
Tu oblast znám, naši tam mají kousek chatu – jako jedni z posledních, ostatní už je většinou přestavěli na megabaráky. Vlakem je to na Prahu bezva (i když vlak jede na můj vkus dost dlouho), ale nevím, jestli se dnes dá nějak slušně parkovat u čerčanského nádraží. Lepší je bydlet blíž k trati.
Autem to do Prahy moc ve špičce nejde, bývají šílené zácpy. Mimo špičku jste za 20 minut u Nuselského mostu, ale právě mimo špičku to člověk většinou moc neocení.
Ve vsi vás přijmou, protože máte děti – skrz školu a školku se snadno zapojíte mezi ostatní rodiny.
 1kulička

(24.4.2018 19:56:20)
S tím dojížděním souhlasím, moc často tímto směrem nejezdím, ale když ano, tak u Benešova je téměř vždy nějaká zácpa nebo nehoda... a když ráno vyjíždím z Prahy tak na 80% je od D1 zácpa už na druhém exitu .... leda jezdit ráno v šest a odpoledne ve 2.....

(24.4.2018 20:01:25)
Kuličko, já musím být v práci v 7 nejpozději, nyní jezdím v 5:15, odtamtud to nevidím jinak. Můj plán je - parkovat v Čerčanech před Teskem. Školák by jezdil do školy sám autobusem v 7 hodin, dítě do školky by vodil manžel, pracuje od 8 30 km odtamtud.
Horší je to zpátky, stihnout družinu i školku. Mně pracovní doba ale končí v 14:30, bych to stíhat měla, 2x týdně může manžel vypomoc i odpoledne.

i přesto nejsem rozhodnutá, prostě nevím, od čeho jdu a jak to bude. Zase, bydlí tam rodiny s dětmi a nějak to dávat musejí.

Díky moc za názor
 Rodinová

(24.4.2018 21:50:08)
To je nejvetsi problem dojizdeni auto, vlak, Praha. U vlaku se po 7 rano neda zaparkovat, nikde u primestskych prazskych vlaku~:(
 Rodinová

(24.4.2018 22:06:42)
Parkovani u vlaku je tragedie, parkoviste nestaci nikde, jen velmi brzo rano, zkoumala jsem to, kdyz jsem jeste jezdila z Buranova do Prahy. Cili vlak je vyhoda, ale jen v dochazkove vzdalenosti~a~
 Fern

(25.4.2018 9:39:19)
A právě proto tady nemusíš tak hloupě Matoušku napadat,ti někdo stoupl na kuří oko?!

Kdybys byla ty na místě dojíždějších a neměla možnost zaparkovat u nádraží,tak taky budeš parkovat tam,kde to půjde,nehraj si na svatou laskavě!

Ona nemůže za fakt,že v naší republice jsme my lidi až na posledním místě.~d~
 VčelkaMája

(24.4.2018 22:44:56)
No jo, chytráci, ale kde mají lidi dojíždějící k vlaku parkovat? Je to nedomyšlené, vlak je bezva, ale všichni nebydlí u nádraží, že.
Jinak ta oblast je krásná a šla bych do toho. Když máte k dispozici zahradu... než postavíte... plánuješ další dítě, tak budeš na MD a pak se uvidí.

(25.4.2018 5:22:20)
Šuplíku, já tam neparkuju, neb tam ještě nebydlím. To byla úvaha. na mysli jsem měla parkoviště podél zdi - k vlaku, jsem tak pochopila, že je pro ty, co k vlaku přijíždí. Netušila jsem, že patří též k tescu.Já v Čerčanech budu v 5 ráno, to se místo najde snad. Obhlídnu to ještě.
 Katka a 2 výrostci

(24.4.2018 23:07:14)
Sla bych do toho.Zazila jsem podobnou situaci,jen slo o odchod z krajskeho mesta na vesnici pobliz,s dojizdenim.Nelitujeme.Je tu pohoda.Dve auta podminkou.
 čajka

(25.4.2018 8:31:59)
Bydlíme taky v malé vesnici na Benešovsku, i když kousek jinde :-)
Jsme tu téměř 3 roky a jsme moc spokojení. Většina lidí odtud dojíždí do práce do Prahy. Spousta lidí, zvlášť rodiny s dětmi jsou tu noví, řekněme méně než 10 let, nikdo na nás jako na náplavu nekouká, i když se s místními moc nedružíme - spíš jen s nejbližšími sousedy a trochu kolem dětí, chodí tu do školy a do školky, ale do hospody tu nechodíme. Za mě je to tu skvělý.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12

(25.4.2018 11:11:06)
silně bych to zvažovala, my do podobné situace spadli a už se z ní asi jen tak nevyhrabeme - práce u nás není, takže denní dojíždění do prahy (máme teda pid třístovky), ale my teda nestíháme vyzvedávání ze školky, takže složitě jsme řešili školku v praze (bez spádovosti je to peklo) a z našeho bydlení je vlastně jen ubytovna na přespání ~:(
nám tedy nevyhovovala ani místní zš (dcera si užila třídní boj mezi starousedlíky, zbohatlíky a pouhou náplavou, do které patříme my), takže i děti denně dojíždí do prahy - kdyby byla z toho cesta ven, hned ji beru...
 jak

(25.4.2018 11:19:51)
V Cercanech nezaparkujes.Pred nadrazim cca 5 mist, parkoviste u Tesca male.
Z Benesovska vsichni jezdi do Prahy, ta silnice je zacpana, patecni dojezd domu je katastrofa.
v lete vsichni jezdi po te same silnici na jih.
Nekolikrat jsem tam zazila kolonu. Pak D1.
Urcite by to bylo super na bydleni, ale nekdy budes mit dost.
Ja se stejnou vzdalenosti od Prahy jsem doma za 1/3 casu.

(26.4.2018 7:45:02)
Děkuju všem za názory. Já to ještě zvážím, s tím parkováním - vzhledem k tomu, že jezdím do práce opravdu nejpozději v 5 ráno, si troufám říct, že místo se najde. Od jara do podzimu mohu jezdit na kole - pokud se tam dá kolo nechat a nikdo mi ho neukradne. Já to všechno zjistím. Protože pracuji o svátcích a víkendech, mívám některé dny volno zase v týdnu, to považuju za výhodu. manžel má všechny víkendy volné. A má k dispozici služební auto, což je též velká výhoda.

Zjišťuji to právě takto dopředu, než do toho půjdeme.
Nejvíc se nebojím dojíždění, na to jsme zvyklá již teď, ale toho, aby nás místní přijali, aby děti neměly problémy ve škole, zařadili se mezi děti a tak. Tohoto se nejvíc bojím.

Já vyrůstala na vesnici, vím co to obnáší, ale vím i to, že to stojí za to. Navíc byt 2+kk pro 2 děti s plánem 3. není moc ideální.
 Vítr z hor

(26.4.2018 9:40:01)
S kolem pozor. Obvykle se da nechat v uschovne, ale na kazdem nadrazi to funguje jinak. Nejakou dobu jsem takhle dojizdela a byl to des. Uschovnu odmykal zasadne ten, kdo prodaval jizdenky, a ten samozrejme treba az do posledni vteriny pred prijezdem vlaku prodaval jizdenky - lidi chodi pozde. Takze i kdyz jsem prijela treba ctvrt hodiny pred prijezdem vlaku, stejne to byl do posledni chvile stres. Parkrat jsem naskakovala do vlaku i s kolem a jela s nim do Prahy, aby mi to neujelo. Na nadrazi byli i dalsi zamestnanci, ale ti NEMOHLI.
 Slonisko

(26.4.2018 9:56:52)
Přijetí okolí bych se nebála, Čerčany a okolí jsou už dost "invadované", nebudete sami kdo se přistěhoval. Kolo na nádraží asi nechat můžeš, ale úschovna tam myslím není, jen venkovní stojan. Domů to teda budeš mít dost do kopce :-).

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.