Zufi. |
|
(26.4.2018 22:15:04) Já myslela, že je to fór a ono ne. Nevím, co dodat. Maturanti neumějí hodinky s ručičkama, učivo 2.tř. ?
https://www.novinky.cz/koktejl/470410-britsti-studenti-nepoznaji-cas-z-hodin-s-rucickami-pri-maturite-je-to-pry-stresuje.html
|
Venice+3 |
|
(26.4.2018 22:33:30) Na tom není nic překvapivého. V Americe zase nemohli uvěřit, že u nás máme ve škole povinné plavání.
|
|
Lady V. |
|
(26.4.2018 22:34:56) Moje dcera to taky neumí. A taky má problémy rozlišovat levou a pravou stranu. Blbá teda jinak není.
|
|
77kraska |
|
(26.4.2018 22:38:25) moje dcera uz se lepsi, ale jeste nedavno to neumela - skoro 13 let
nemohla jsem ji rict "prijd domu v pul treti", ale musela jsem rict "prijd domu ve 14:30"
|
Monty |
|
(26.4.2018 22:41:28) Syn to taky neumí, vzhledem k počtu marných pokusů už zřejmě trvale.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(27.4.2018 5:58:36) Monty, zajímavé, už jsem to tu taky psala, u dcery to byl velký problém. Když to měli ve 2. třídě, tak se naučila jen základy - celou a půl. Ve třetí už se naučila vše. Ale že nám to dalo! A ona zrovna nemá ráda "mechanické počítání" nebo učení se násobilky nazpaměť ( přitom básničku jí stačí si přečíst a už ji umí...). Tak jestli to nemá nějakou spojitost. Syn se naopak mechanické počítání učil velmi dobře a hodinky ovládal v 5,5 letech, pamatuji si to přesně, protože jsme byli u doktorky a ona nás poslala ke specialistovi a on mrknul na její hodiny na stěně a řekl, že autobus stihnem. Vím, že se tenkrát doktorka divila.
|
wer |
|
(27.4.2018 6:25:40) Moje dcera zas nechápala digitální, myslím že tom má hokej do dneška. Přijeď pro mě 3 4 2 znamená to třičtvrtě na dvě, normální člověk by napsal 13.45 h. Je jí přes dvacet, odmaturovala s vyznamenáním.
|
|
|
x x |
|
(27.4.2018 7:39:35) Si děláš srandu, ne? Ovládá to už i moje pětiletá dcera, protože má na to takovou fajnovou knížečku s hodinama.
|
|
|
|
libik |
|
(26.4.2018 22:44:04) No tak to asi doma neměli, moje děti třeba nerozeznají obilí, možná když to braly, ale od těch dob to neviděly. Já jako dítě z luk a polí poznám kdejaký lomikámen, ačkoliv mě to nikdy nijak netankovalo
|
Karkulína |
|
(26.4.2018 22:51:26) Tak nerozeznávat druhy obilí a nepoznat čas na ručičkových hodinách je dost rozdíl. To druhé mi přijde až neuvěřitelné. Můj syn uměl hodiny poznávat asi od pěti let, synovec snad od tří. A ve škole se to na prvním stupni učilo, nosili si do školy papírové hodiny. Takže mi dost hlava nebere, že to něčí (české) dítě ve 13 neumí. Že by nějaká další "dysfuknce"? Dneska se pod to schová kdeco...
|
Z+2 |
|
(27.4.2018 7:01:21) Zajímavá myšlenka. Jo asi to je dysfunkce. Ale samozřejmě spojená s leností. S neochotou přemýšlet.
|
Analfabeta |
|
(27.4.2018 7:52:50) Proč dysfunkce? Syn s tím má taky problém. Ajťák, holt to má všude v digitálu. Těch věcí, co dnešní děti neumí, ale my je kdysi uměly, bude víc. Já jako holka z vesnice jsem taky uměla sekat kosou nebo vázat snopy, dneska to nepotřebuju a pro moje děti je to jako vyprávění o brontosaurech, ti pomalu ani nevědí, co to je snop.
|
Bouřka |
|
(27.4.2018 8:01:51) Jenze oni s tim nekteri lidi meli problem i v casech tezce prevladajiciho cifernikoveho casu. Mne je taky blizsi digitalni, si pamatuju ty sceny doma, kdyz me ucili hodiny a ja tu logiku ciferniku nemohla pobrat, zatimco digitalni cas takovy problemy nedelal.
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(27.4.2018 9:00:02) Lenost si nemyslím. Dcera i brečela, že jí to nejde. Ale nakonec se snažila a pochopila. Zajímavé je, že třeba 19:45 věděla,kolik je hodin už cca o dva roky dřív než ty analogové. A neděl jí problém 24 hod systém.
|
Buřt |
|
(27.4.2018 9:05:06) Ja jsem zas jako dite byla hodne neprakticka, tkanicky mi taky delaly problemy. A dalsi veci :)
Ale naucila jsem se to. Me vadi ten pristup nekterych rodicu / nejde mu to, nepotrebuje to, tak se to nebude ucit. Ale nejde prece vzdy o tu konkretni dovednost, ale o to, ze prekonam sama sebe, ze neco zvladnu, co pro me bylo tezke. Pro my deti jsou hodiny taky tezky, ale nevzdam to a naucim je to. I kdyz treba pomaleji nez ostatni.
|
Monty |
|
(27.4.2018 9:07:35) Buřte, když já si myslím, že člověk vč. dítěte se musí tolikrát v životě přemáhat, když o něco jde, že mi přemáhání se u zbytných věcí přijde už zbytečný.
|
|
Len |
|
(27.4.2018 9:12:27) Ale ono to fakt ne vzdy jde naucit. Ja treba fakt ani v 38 letech nepoznam pravou a levou stranu bez delsiho zamysleni. To, ze nezna hodiny s rucickou, je treba znamo o princim Harrym. Pochybuju, ze se ho to nikdo nepokusil naucit. Pri nekolikahodinove pisemne praci je celkem problem sledovat hodiny, ja je sleduju mimodek, kdyz koukam do blba, tj. premyslim nad dalsim pokracovanim eseje. Prubezny cas hlasi dohlizejici jak u maturit, tak pri zkouskach na VS, ale pokud je treba si rozvrhnout praci (my mame na jednotlive otazky treba doporuceny cas, po ktery se jim mame venovat), tak jsou hodiny, kterym rozumim na prvni podivani, docela uzitecne a je zbytecne pri maturite trvat na rucickovych, zadne opodstatneni to nema.
|
|
|
Karkulína |
|
(28.4.2018 12:34:23) Margotko, no právě. Já dokážu pochopit, že to někomu nejde. Ale nevěřím tomu, že při vynaložení určitého úsilí se to nenaučí vůbec! Nebo že rodiče nad tím mávnou rukou ve stylu "no a co, doma stejně ručičkové hodiny nemáme, na mobilu máš taky digitální čas, tak se tím netrap, když ti to nejde".
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(28.4.2018 12:37:53) Mně přijde divný, že bych musela říkat dítěti:"Je 14:30" Normálně mluvíme - půl třetí, čtvrt na tři. Takže nakonec dobrý, ale jelikož jsem to sama zažila, tak vím, že pro některé děti je to sakra obtížné...
|
Karkulína |
|
(28.4.2018 13:10:53) Ale zvládly jste to! A o to jde. Může to být obtížné, ale ne nemožné. Kromě toho, co píšeš (nebudu říkat "14.30"...) přece děti potřebují umět hodiny i v angličtině, ne? Aspoň syn, když se učili čas, měli v učebnici obrázky ručičkových hodin. Nebo už i učitelé ulevují dětem a místo "a quarter to four" jim stačí " three - fifteen"? Mimochodem, loni - v páté třídě - se ukázalo, že jeden kluk hodiny neumí. A byl za úplného exota. Nikdy předtím jsem o dítěti ve věku 10 let (natož pak o dospělém), které neumí poznávat hodiny, neslyšela. Až teď tady. Proto jsem z toho v takovém šoku.
|
|
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(27.4.2018 11:37:14) Z, tak ze zrovna ty, kterej pises jak hotentot a omlouvas se diagnozou vydavas dys- poruchy za lenost, to je vtip roku
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.4.2018 13:15:02) Z, od tebe mě taková reakce obzvlášť baví... dysfunkci, kterou osobně neznám, zařadím do šuplíčku lenost?
|
Z+2 |
|
(27.4.2018 14:43:59) Rose, jenže to manipuluješ. Já jsem napsal, že jde o dysfunkci s kombinací s leností. Což situaci přesně vystihuje. Nakonec i já bych se mohl soustředit na psaní na netu daleko víc než se soustředím. Je to spíš o neochotě to dělat než o dys... a to samé je ignorování ručičkových hodin.
|
|
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(26.4.2018 22:47:03) Tak treba se to tam neuci. Ono to muze delat v hlave bordel. Ja zas moc nechapu, proc se u nas soubezne uci jak analogovy cas, tak digitalni. Obe moje deti s tim mely obrovske problemy, nakonec to teda umi obe, ale u dcery jsem uz nedoufala, ze si to osvoji. Jo a jinak je to teda ucivo az treti tridy, ve druhy se uci jen zaklad typu 1/4, 1/2, 3/4 a cela.
|
Dari79 |
|
(27.4.2018 16:10:46) Moje dítě se to učilo asi před měsícem v 1. třídě... Museli jsme to doma trénovat, je to jedna z mála věcí, kterou dlouho nechápal... Ještě má problém s krátkýma a dlouhýma hláskama. O inteligenci ani o lenosti to není, v první třídě ovládá násobilku třeba, prostě to na těch hodinách strašně dlouho neviděl, stejně jako neslyší to dlouhé í. Musím mu říkat - miska nebo míska, pak to určí správně. Ale sám si to neřekne - říkám mu, řekni si to sám, v obou tvarech, ale on to prostě nedá... Myslím, že mu na to prostě musí dozrát mozek.
|
|
|
Termix |
|
(26.4.2018 22:58:17) Mám české dospělé studenty, kteří se to naučili až se mnou, když se jim to objevilo v učebnici angličtiny. A nebyl jen jeden. A ve skupině 12-14 letých dětí to uměl jen můj syn. Před měsícem jsem to učila ty ostatní. Vytáhla jsem staré kartičky s krtečkem. Téměř všichni jsou to studenti víceletých gymnázií. Takže bych řekla, že to je poměrně rozšířený jev i tady v ČR.
|
Ropucha + 2 |
|
(26.4.2018 23:03:16) Termix, děláš si legraci?
(Vím, že neděláš, ale přijde mi to naprosto neuvěřitelné.)
|
adelaide k. |
|
(27.4.2018 8:53:14) ROPUCHO, ale oni se s tím nesetkávají. My třeba doma nemáme už nejmíň deset let klasické analogové hodiny. Na mobilu nebo tabletu jsou digitální, na troubě (podle kterých se většinou orientujeme ) jsou taky digitální, na radiobudíku totéž. Pokud je nemají ve třídě ve škole (a to všude nemají), tak to prostě nepotřebují.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2018 14:41:17) Adelaide, nojo, to jsou ty bubliny , člověk automaticky soudí podle sebe. Pro mě jsou hodiny taková samozřejmost, že by mě nenapadlo, že je někdo nemá doma, nenosí je na ruce a nepřichází s nimi ani jinde do styku
|
|
|
|
|
Len |
|
(26.4.2018 23:04:46) Ja nerozeznam pravou a levou stranu, ac se to ucim od predskolniho veku. Mam vysokou skolu, pravda, britskou Hodiny nepozna me autisticke dite, mladsi je umi zhruba od dvou let. Ve skole se je normalne uci, spis uz ve skolce.
|
|
Cimbur |
|
(26.4.2018 23:08:51) Moje děti s tím mají taky problém. I kdyz je to učím. Je to asi proto, že doma žádné klasické hodiny nemáme, vlastně všude se setkávají s digitálními, kromě snad věže kostela.
|
TaJ |
|
(27.4.2018 0:34:37) Cimbur, hodinami to asi nebude, my máme klasické ručičkové hodiny na zdi v každé místnosti, plus měl syn náramkové ručičkové hodinky, ve škole mají ve třídě taky na zdi ručičkové hodiny, i ve školce je měli, na ulici taky jsou na sloupech ručičkové....a stejně se mu to pořád hodně plete, s vypětím všech sil to nakonec nějak trefí, ale ne vždycky...uměl je někdy v polovině první třídy - teda základ - čtvrt, půl, třičtvrtě, celá...a třeba i údaje "za pět minut půl" apod...ale pak jako kdyby to nějak zapomněl a teď se mu to plete hodně...k posledním vánocům dostal digitální hodinky a pokud se domlouváme na nějakém čase, tak používáme digitální...
|
|
|
kambala pláááckááá |
|
(26.4.2018 23:10:12) já taky ne
|
Cimbur |
|
(26.4.2018 23:11:51) To je zvláštní, ja čas skrzevá cifernik hodin vnímám. Vezu se dnem na hodinové ručičce.
|
kambala pláááckááá |
|
(26.4.2018 23:16:13) já vůbec. já mám v hlavě čas digitální. navíc já odpočítávám po hodinách (schůzky, termíny)
|
Evelyn1968,2děti |
|
(26.4.2018 23:43:13) Mám s tím taky problém, hlavně když se řekne 10.30, tak si myslím, že je to půl desátý, musím se víc zamyslet, protože používám většinou digitální čas. Antibiotika apod. si odpočítávám na prstech, do práce naštěstí chodím pořád stejně.
Levou a pravou stranu taky nerozlišuju, ale jsem přeučenej levák, takže nemám přirozenou dominantní stranu, asi bych měla levou, ale jsem zvyklá na pravou, dcera je levák a problém se stranama nemá.
|
|
|
77kraska |
|
(26.4.2018 23:18:44) vnimam cas jako cifernik
vidim 23:18 a predstavim si rucickovy hodinky - a velkou rucicku na 18 minutach
|
Marika Letní |
|
(27.4.2018 0:58:22) "vnimam cas jako cifernik
vidim 23:18 a predstavim si rucickovy hodinky - a velkou rucicku na 18 minutach"
Naprosto přesně popsáno.
Neumět ve škole hodiny, to je tedy síla. Britští studenti asi už jen koukají na čas do mobilů? Kouknout na kostel nebo na radnici a nevědět, kolik je hodin? Smutné.
Nosím náramkové hodinky, jako šperk, ale zároveň jim rozumím. To oni už tedy asi ne.
|
|
|
Girili |
|
(26.4.2018 23:20:00) Ja taky. Digitalnimu casu rozumim, ale obcas spatne prepocitam, ze 17 hodin je 7 hodin od obeda ap. Proste cas pocitam hodinovymi rucickami.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(26.4.2018 23:33:48) Tak to koukám (překvapeně ). Já vnímám časové údaje zcela automaticky, je mi jedno, jak je to znázorněné, vždycky se okamžitě orientuji. Ve snu by mě nenapadlo, že to tak nemají všichni.
|
|
|
|