kosatka2 |
|
(13.10.2018 15:36:37) Taky jsem chodila na víceletý gympl. Pár mých spolužáků taky mělo více času na písemky, dokonce myslím, že i někdo mohl psát maturitní práci na počítači. U mě zase učitelé věděli, že je lepší mi dát napsat individuální písemku, než mě vytáhnout před tabuli. Žádnou diagnózu jsem neměla. Prostě učitelé chápali, že každý z nás je jiný a v rámci svých schopností to uměli vzít v potaz. Ale NIKDY! jsme si navzájem naše "výhody" nezazlívali, neslídili jsme, kdo a proč má na písemku víc času, a pochybuju, že někdo z mých spolužáků doma žaloval, že Pepíček dostal 2- a měl dostat čtyřku. Možná je ten výše uvedený kluk opravdu nezralý a trápí se. Kdo z nás posoudí, že by mu na ZŠ bylo líp, nebo hůř. Možná, že ale rodiče vědí, co dělají. Nebo mají velké ambice i skrze děti, kdo ví. Každopádně jestli se ptáš na ty dys poruchy, ano, je již řadu let běžné, že tyto děti navštěvují gymnázia i vysoké školy.
|
Karkulína |
|
(13.10.2018 15:41:49) Kosatko, ty jeho rodiče trošku znám a právě mám pocit, že to jsou jejich přehnané ambice. A jestli by mu bylo na ZŠ líp - jejich třídní v 5. třídě mu prý říkal: "Aleši, nechoď na ten gympl, budeš tam chudák" - a ten to snad posoudit umí. Aleš tehdy prý odpověděl, že on nechce, ale musí...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2018 15:47:12) samozřejmě jsou děcka, který na gympl musí kvůli rodičům, to jsou chudáci, ale proč si myslíš, že učitel pozná, že někdo bude chudák na jiné škole? můj brácha byl stejně označený už ve školce, má doktorát z fyziky Syn stejně, matematik další syn měl problémy na gymplu, změnil za jiný a má téměř samý jedničky někdy je to o okolnostech a někdy o nastavení člověka
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2018 15:47:45) kde se tam vzal ten smajlík netuším
|
|
Karkulína |
|
(13.10.2018 15:51:44) Yuki, tak předpokládám, že zkušený učitel, který je měl dva roky, to umí posoudit docela dobře...
|
Eudo |
|
(13.10.2018 15:56:00) Karkulino, ani "zkuseny ucitel" n emusi byt schopny dostat z ditete to, co je dite schopne se naucit. Natoz posoudit, co dite bude schopne zvladnout kolem puberty/posleze.
Nekdy "zkuseny ucitel" nepoozna dite po prazdninach mezi 14 a 15 lety….
|
|
ivaxx |
|
(13.10.2018 16:04:53) Troufám si říci, že učitelé na 1. stupni ZŠ dost často nedokáží odhadnout, jak dítě uspěje na gymnáziu, zejména vyšším.
Dost často kluci s horšími známkami ve vyšších třídách zejména v matematice, fyzice zvládají učivo daleko lépe než hočičky, které mají samé 1 na prvním stupni. U dcerky v 5. třídě byla paní učitelka moc překvapená, že se jeji favoritky na 8G nedostaly, zato někteří kluci na stejné gymply ano. Moc mě to nepřekvapovalo, znala jsem ji a její hodnocení dětí 5 let.
|
|
kosatka2 |
|
(13.10.2018 16:09:49) Mého kamaráda z dětství posílala zkušená učitelka na zvláštní školu. Kdyby ho rodiče nepodpořili, určitě dnes není tam, kde je. Získané tituly na vizitkách nepoužívá, protože to považuje za trapné. Ale troufám si říct, že jeho školní úsilí ho zocelilo v tom, aby se dnes uměl porvat s náročnými pracovními úkoly.
|
|
libik |
|
(13.10.2018 17:58:19) Zkušený učitel může promluvit s rodiči, ale nikdy nesmí zahlásit takovéto poselství dítěti a ještě tak, aby o tom celé město vyprávělo.
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(13.10.2018 20:20:49) A můžeš mi vysvětlit, proč to jako řešíš?
|
Karkulína |
|
(14.10.2018 8:20:46) Neřekla bych, že to "řeším". Ale prostě se doma o škole dost bavíme a zajímal mě názor a zkušenosti ostatních. A především mě zajímá, co se děje u syna ve škole, ve třídě. Toť vše.
|
Tragika |
|
(14.10.2018 10:29:41) Karkulíno, z tvého příspěvku mi jde mráz po zádech. U tvého dítěte se kterým se o spolužákovi tímto stylem bavíš platí, že jablko nepadlo daleko od stromu.
|
Rozállie |
|
(14.10.2018 10:41:06) Ano, tohle chování spolužáků a učitelů je přesně to, PROČ se ty děti necítí ve škole dobře (a o to horší mají známky).
|
|
Malea |
|
(14.10.2018 10:43:48) Souhlas. Díkybohu za učitele a hlavně za třídního, kterého syn na 8G měl. Jakékoli náznaky (toho, co ty popisuješ) utnul už na začátku a synovi a spolužákům pomohl najít si k sobě cestu. Výsledkem bylo, že měl ve třídě spoustu kamarádů, se kterými je i nyní, na konci VŠ, stále v kontaktu a s některými bydlí celou VŠ na koleji. A to si buď jistá, že úlevy měl. Diktát mu vracel, ať ho po sobě ještě jednou přečte, slohovky ho nechávali běžně přepracovat - bylo toho moc. Nakonec ale maturitu udělal jako kdokoli jiný, bez jakýchkoliv úlev a s jednou dvojkou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.10.2018 11:06:01) a právě reakce rodičů a neschopnost učitelů jsou důvod, proč je naše školství zamrzlý v předminulým století
ta šílená snaha všechny nacpat do stejných způsobů, žádný vybočení, průměrná šeď, srovnávání, hon za známkama inkluze v tomto prostředí to jenom zhoršuje
|
Ropucha + 2 |
|
(14.10.2018 11:10:55) Yuki, to nebude pouze u nás. Mám srovnání s německým gymnáziem a systém je totožný. Učitelé se ke studentům chovají velmi korektně, ale nároky jsou nemilosrdné.
|
|
Monty |
|
(14.10.2018 12:24:11) Yuki, ano. Rodičovská posedlost redukováním vzdělání na "jedničky" je jedna z hlavních příčin, proč u nás nelze zavést žádnou smysluplnou školskou reformu.
|
K_at |
|
(14.10.2018 13:24:02) Monty, blbost, je hodne lidi, co hledaji alternativu, od domskolaku az po ruzne soukr skoly. Poptavka je. Ale hodne rodicu si neumi predstavit jinou skolu, jiny zpusob. A to uz je na ucitelich, aby vysvetlovali, komunikovali.
|
Monty |
|
(14.10.2018 13:32:03) Kat, zas tak moc jich není, to je pohled zkreslený prostředím, ve kterém se pohybuješ. A kromě toho, domškola ani alternativa systém nezmění, to je únik z něj, nikoli náprava.
|
|
K_at |
|
(14.10.2018 13:33:22) Pokud jde o kluka, zaclenit do tridy dite s ulevami (pokud neni agresivni atd) je rozhodne veci ucitelu. O tom snad ani netreba mluvit. Ale k tomu muze byt dite chovanim proste protivne (mozna i kvuli tlaku rodicu atd) a potom nevim, do jake miry muze ucitel dite zaclenit. Umim si predstavit situaci ze vsech moznych stran. Kluk to asi nema lehky, ale chtit zase po ostatnich detech, aby byly andelsky shovivave a vsechapajici, to je taky mimo.
|
K_at |
|
(14.10.2018 13:40:12) Baru, bingo! Nesnasim rikanky typu "vsichni se mame raaaadi, vsichni jsme kamaraaaadi"! Jsme tu spolu, jsme parta, nemusite se vsichni milovat, ale slusne se chovej ke vsem.
|
|
|
|
K_at |
|
(14.10.2018 13:38:53) Baru, jo. Ja se treba v patek dozvedela, ze sousedni trida je lepsi, nez nase. Na otazku "v cem?" - protoze delaji jako prvni nektere veci. Tudiz jsem vysvetlila, ze male deti maji mene "prace" a zvladnou mene, nez oni velci, a proto mohou byt drive na hristi. A na obede proto, ze to tak je urceno. Ale rozsekalo me to, co se v hlave predskolaka deje - jak je dulezite BYT PRVNI.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(14.10.2018 13:34:32) Baro, presne.
|
|
|
|
|
|