paní Bilbová |
|
(3.12.2018 23:25:30) Po dlooooouhé době jsem se pustila do probírání boxu s nejrznějšími doklady - potvrzení, smlouvy, faktury, účtenky... Jsem až překvapená, co všechno nacházím, ale nevím, co už můžu vyhodit a co raději nechat založené?
Účtenky na reklamaci klasika - nechám dva roky (příp.déle u prodloužené záruky) a pak jdou.
Ale co třeba výplatní pásky? Skladujete je? Nebo potvrzení o přijetí dítěte do školky, školy, ZUŠky? To je asi blbost, když už jsou na druhém stupni, že?
Jak dlouho třeba nechat povrzení o výpovědi pojistné smlouvy, ukončené stavební spoření apod.?
A co daňové přiznání? Mám tu spoustu těch kopií s razítkem, co člověku zůstanou po podání...
Asi jsem mimoň, ale fakt se v tom ztrácím. Raději všechno syslím, ale jednou se tím zavalím, jestli to neproberu...
Moc prosím o rady.
|
libik |
|
(3.12.2018 23:39:48) výplatní páska je pro kontrolu, že ti dobře spočítali mzdu a dovolenou a pak bývá prokázaným příjmem pro nějaké úvěry (většinou 3 poslední), před nekompromisním vyhozením bych si možná zavolala na důchodové, jestli tě tam v těch dobách, za které vyhazuješ, mají vedenou.
Daňová přiznání, no.. tak oni mají na berňáku ty originály, ke kontrole ho nepotřebuješ. Jestli si může nějaký bordelář úředník vzpomenout po x letech, že jsi daňové přiznání nepodala a doměřit ti daň, toť otázka.
Nascanovala bych je a uložila si je do mejlu (a další bych podávala elektronicky)
Věci spojené se školou tak max pro nostalgickou vzpomínku, dávno ukončené smlouvy o stavebkách taky ne.
|
|
bdo |
|
(4.12.2018 1:37:31) Účtenky se můžou hodit i mnohem později, hlavně ty za větší předměty. Napadají mě 2 důvody. 1 - pojištění, pokud byste vyhořeli, na důkaz, kolik jste toho měli. 2 - exekuce na někoho, kdo bydlí ve společné domácnosti, na důkaz, kdo je majitelem. Všechny doklady si archivuju na google drive. V originále nechávám jen platné smlouvy, účtenky v záruce a nějaké čerstvé záležitosti. Plus samozřejmě kupní smlouvy k nemovitostem. Zelené karty k pojištění auta stačí myslím taky archivovat elektronicky.
|
bdo |
|
(4.12.2018 1:38:09) Jo a určitě archivovat zápočtové listy, pro případ, ze bychom ještě měli nárok na nějaký důchod.
|
|
|
Danik78, P+D 7/09, H 4/11 |
|
(4.12.2018 9:34:37) Na důchod stačí zaměstnancům archivovat pouze evidenční list důchodového pojištění. Výplatní pásky v práci ani nevydávám, pouze na vyžádání a posílám je elektronicky. Papírovou jsem už netiskla několik let, škoda papíru
Přiznám se, že mě už papíry zavalily, a je těžké a velmi časově náročné se z nich vyhrabat.
Doklady o zařízení domácnosti si skenuji do souboru.
Lékařské zprávy taky.
Vše se snažím vyhazovat, ale jde to z tuha...
p.s. nedávno se ozvala zdravka klienta po třech letech ohledně nesrovnalostí v odvedeném pojistnémů. Byla jsem ráda že jsme dohledali vyúčtování ze zdravky kde uváděli nulu
|
|
Lída+4 |
|
(4.12.2018 10:13:16) Výplatní pásky neskladuju, ostatně je už delší dobu vůbec nemáme v papírový podobě, jen elektronický v systému (takže si je v případě nutnosti můžu snadno dohledat a případně vytisknout).
|
|
|