Mediana |
|
(7.1.2019 21:39:32) Ahoj, máte někdo zkušenost se situací, kdy technik pojišťovny po havárii konstatoval, že došlo k totální škodě na autě, ačkoli poškození nebylo nijak zásadní? Zajímají mě hlavně zkušenosti s tím, jak pojišťovny/autoservisy používají nástroj totální škody k vlastnímu obohacení. Jak to poznat a jak se tomu bránit? Díky.
|
Monika |
|
(7.1.2019 22:02:40) A jde Ti o havarijní pojištění nebo o plnění z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (dříve tzv. povinné ručení)? To je zásadní rozdíl. Při havarijním pojištění máš nároky podle ujednání z pojistné smlouvy, včetně různých definicí, např. i definice "totální škody". Každá pojišťovna může mít smlouvy (pojistné podmínky) jiné, tj. je těžké zkušenosti paušalizovat. Z "povinného ručení" musí být zaplacena skutečná škoda podle občanského zákoníku a na žádnou "totální škodu" by se hrát nemělo, i když to pojišťovny taky zkouší.
|
Mediana |
|
(7.1.2019 22:13:23) Jde mi o havarijní pojištění. Mám dojem, že autoservis a pojišťovna se ve vzájemné spolupráci pokoušejí navýšit cenu opravy tak, aby převyšovala cenu vozu před nehodou. Jenže to má asi každý druhý. Zajímám se o nějaké know-how, které člověku umožní jim lépe vidět pod prsty.
|
Monika |
|
(7.1.2019 22:28:40) Můžeš si nechat udělat vlastní znalecký posudek na stav vozidla a předpokládanou cenu opravy ... Ale nejdřív (ideálně samozřejmě před uzavřením pojistné smlouvy) je třeba si přečíst pojistné podmínky, protože pokud je tam napsané, že "totální škoda je toto" a "při totální škodě má pojištěný tyto nároky" ... tak prostě znění uzavřené smlouvy platí.
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(8.1.2019 9:39:21) pokud nemáš důvěru ani v servis, je to těžší... já měla servis skvělý, auto důkladně prohlédli a sami mi řekli, ať se do totálky nenechám uvrtat... s technikem z pojišťovny jsem se pak teda tvrdě pohádala a trvala na svém (při vědomí podpory servisu), bylo potřeba zdůraznit všechny přednosti auta (byla to felicie, ale měla třeba palubní počítač, abs, prostě cokoliv, co zvyšovalo hodnotu auta)
|
libik |
|
(8.1.2019 9:57:36) Rose, já mám dojem, že jsou na to tabulky (kolik stojí totální likvidace jak starého auta), u HAV pojištění je to dokonce ve smlouvě. A neuděláš s tím nic, ani kdybys měla v autě vodotrysk.
Já osobně bych zvažovala, jestli dát třeba 160 tisíc za opravu, abych pak měla bourané auto.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(8.1.2019 10:29:08) já teda řešila škodu z povinného, kdy mi popeláři obtáhli celou jednu stranu - měnily se pak čistě plechy a popravdě jsem na tom získala, původní dveře už byla lehce zrezlé... oprava nebyla z nových dílů, ale auto vydrželo o pár let déle u havarijního má auto nějakou hodnotu stanovenou už při sjednávání smlouvy, máš pravdu, že tam pak je veškerá výbava zahrnutá (měla by být, pojistné se odvíjí od ní)
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.1.2019 22:48:39) nenechávat opravit, udělala jsem to před lety, nabouralo mě auto zezadu, skoro to nebylo vidět, jenom shrnutý kufr, ale taky podvozek, ten vidět nebyl
Po opravě už se kazilo všecko, až než během půl roku auto odjelo do věčných lovišť, peníze jsme tak místo do novýho auta vrazili do opravy a k ničemu
|
Mediana |
|
(7.1.2019 23:21:08) Ale já mám zmuchlaný jenom plechy. :( Je to nový auto. Jako není divu, že tady do dvaceti let bude ekologická apokalypsa, když šrotujou v pohodě opravitelný auta. (Což je samozřejmě to nejmenší, myslím to jako metaforu celého přístupu.)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.1.2019 23:58:24) hm, jenom plechy...
když moje auto odjelo na věčnost, koupili jsme auto z bazaru, od známého našeho kamaráda, zaručeně jen po malé bouračce, nic tomu nebylo, pokrčený plech zepředu, no a po pár cestách začala stoupat spotřeba, auto se začali podivně třepat, nikdo na něm nic neviděl, tvrdili mi i v servisu, že tomu opravdu nic není, až spotřeba jednou vyletěla na dvojnásobek, vibrovalo neskutečně, až pak objevili prasklinu v sání, ale tak šikovně schovanou, že musela vyrůst, aby ji bylo vidět maličkost, ale prý to mohlo kdykoliv začít hořet už bych auto po totálce nechtěla
i když toto od opravy sání nemělo jediný problém a jezdíme spolu už pátý rok, zatím něco přes 60 tisíc, ale...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.1.2019 23:59:31) to auto bylo taky nový, najetých 40 tisíc a asi dva roky v provozu
|
|
|
|
Milá Sally... |
|
(8.1.2019 0:05:17) U tzv. totální škody může jít i o to, že součet nebo souhrn plateb za jednotlivé opravy přesáhne cenu toho vozu. Prostě, když se sečtou ceny oprav jednotlivých komponentů, vyjde to dráže než cena vozu. Ad. plechy: loni jsem kufrem našeho nového auta narazila do našeho starého auta (docela kuriozní nehoda). Starému autu se nestalo nic, nové mělo vše vzadu tak ťuknuté a prohnuté, že se vše muselo vyměnit a s lakováním oprava bratru za 50 tisíc. To samé škrábnutí dveří na boku. (Zřejmě nějakému sousedovi vadilo, že jsme si po 10 letech dřiny koupili na leasing nové auto, nikoliv ojeté, jako doposud, tak nám bok škrábnul klíčem.) Oprava (vlastně jen laky) cca 30 tisíc. Pojišťovna se chrání, aby jednotlivými opravami nepřeplatila skutečnou hodnotu vozu.
|
|
Milá Sally... |
|
(8.1.2019 0:05:31) U tzv. totální škody může jít i o to, že součet nebo souhrn plateb za jednotlivé opravy přesáhne cenu toho vozu. Prostě, když se sečtou ceny oprav jednotlivých komponentů, vyjde to dráže než cena vozu. Ad. plechy: loni jsem kufrem našeho nového auta narazila do našeho starého auta (docela kuriozní nehoda). Starému autu se nestalo nic, nové mělo vše vzadu tak ťuknuté a prohnuté, že se vše muselo vyměnit a s lakováním oprava bratru za 50 tisíc. To samé škrábnutí dveří na boku. (Zřejmě nějakému sousedovi vadilo, že jsme si po 10 letech dřiny koupili na leasing nové auto, nikoliv ojeté, jako doposud, tak nám bok škrábnul klíčem.) Oprava (vlastně jen laky) cca 30 tisíc. Pojišťovna se chrání, aby jednotlivými opravami nepřeplatila skutečnou hodnotu vozu.
|
|
|
|