| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Mezitřídní animozita

 Celkem 12 názorů.
 rišulka 


Téma: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 0:38:05)
Nevím, kam kráčí rodina, ale doufám, že neskomírá až tolik, jak se zde diskutuje (jsem tady a čtu!) , protože já vás potřebuju!!
Dnes bych mohla založit klidně tři a více témat a snad by vás zajímaly a rozjely to tady, ale nezvládnu to, šíleně mě bolí hlava. Je to stres s přesnou časovou hranicí a rámcem mých mateřských a pečovatelských povinností.

Ríša mi dnes odpoledne asi v dobré náladě najednou začal povídat, jak ve škole jeden kluk z vedlejší třídy při každém jejich setkání na něj křičí, nadávky a sprosťárny. O víkendu jsme řešili, jestli by chtěl chodit na florbal - nechtěl právě proto, že je tam tenhle kluk. Škoda že, pohyb by potřeboval, jako každý kluk, no nic, vystačí si se svou hyperaktivitou..
Nejsem schopna posoudit, jak moc ho to trápí, protože mi to povídal svým nezúčastněným hlasem, bez emoční punkce, s obvyklým pohledem někam na mé pravé ucho. Tudíž nejsem schopna ani zhodnocení, jedná-li se o šikanu nebo jen nějaké špičkování, možná i vzájemné - taky není svatý. Bylo to sdělení ve čtyřech heslovitých větách, v obvyklém rámci jeho vyjadřování. Zakončeno odpověďmi na mé otázky - kluk to dělá jemu a ještě jedné holčině, když není poblíž nikdo z dospělých. Shrnul dospěláckým, asi odposlechnutým "vybírá si ty slabší".
Jak mám postupovat, abych dostála své role matky a ochránce, kdy a s kým řešit? Zítra nejsme ve škole, mám čas promyslet.

Jedna věc je škola a lidi v ní, druhá je ten kluk a jeho matka.
Takže první - škola je dobrá, speciální, s takovými dětmi to umí, jsou zkušení, děcka jsou tam spokojené, Ríša se v poslední době hodně posunul, dokonce i v té pitomé matice :) ale hlavně ve vyjadřování, řeč je stále špatná, ale obsahově bohatší a má celkem hlavu a patu, samozřejmě je to subjektivní, jsem s ním sžitá, mám obrovskou schopnost dedukce, dá se říct, že mu čtu myšlenky :)
Potíž je jen soběstačnost a tlak na ni. TOhle jistě máme společné všechny matky, jen mě je ta potřeba dohledu a pomoci prostě větší, protože je taky větší nárok na tu ochranu. Nedokážu rozlišit, kde je hranice, svěřuju děcko cizím lidem, kteří dělají část práce ZA mně (normální děcka jdou do školy a umí - zapnout bundu, obout boty, použít příbor, klíč....), ale snaží se omezit můj vliv, ochranu a pomoc na syna, se, zřejmě, dobrou vírou mé snahy bagatelizují "jen ho nechte, ať se snaží, však on se to naučí" - naučí? nebo bude ve třiceti v padesáti chodit s každou ponožkou jinou, v tričku naruby, s bundou rozepnutou.. protože tohle ho to naučí, mu to dojde - fakt dojde? nebo bude mít furt rýmu a bude si furt utírat nos o rameno (panebože!).
Před půlrokem nás (mě a mamku) neuroložka pochválila, že jsme se skvěle přizpůsobily, že jsme Riškovi vytvořily pevné zázemí a vlastně chráněné prostředí, zítra jdeme k ní. Jaká je má role nyní, když je velký skoro jako já? Když mu zapnu bundu, je to už ta opičí láska? Nebo ho mám chránit před výsměchem, úchylama a tou rýmou taky?

No a druhá - zapeklitá věc, ten kluk. Uf, anabáze jako prase. , Stejný, co v první třídě, vykřikuje o vybuchnutých bombách, poletuje nahý po třídě, prostě autista, no. Verbálně ok, mentálně ok. Proti Riškovi nic. Až jednou ho tak nějak shodil se schodů.. Dověděla jsem se za šest dnů, náhodou, v šatně mi začali povídat jiné děcka. Škola pitomá, eliminace na integraci do běžných tříd, šest autistů bez asistence, jedna uječená učitelka s půlročním miminem doma, Riška z ní má trauma dodnes, a to vlastně ani neřvala po něm.
Matka je učitelka, důvěřovala jsem jí. Skoro denně jsme skládaly jako puzle události ve škole dle sdělení obou našich kluků, chodila ke mě domů na kafe - dneska mi řekne čau a to je vše. Druhou třídu kluka převedla v téže škole do běžné třídy s asistencí, 27 dětí. Já dala Rišku na jinou běžnou školu, vstřícnou, 12 dětí plus asistentka. Po půl roce mi matka začala vyvolávat a vyptávat se, do třetí třídy kluka převedla k nám. Do stejné třídy. Tvářili se jako kamarádi, kluk byl s klukama, Riška s asistentkou. Vypadalo to, že by to i šlo, ale nešlo přes učení, učitelka nechápavá k dg, nároky se zvyšovaly, třetí třída těžká plus doprovodné problémy s epi a rapidním poklesem IQ, o 14 bodů. Taky jsme se přestěhovali a na tu spec školu koukali z okna :) Takže čtvrtou třídu už sem. Škola má dvě budovy, první a druhý stupeň. Při pohovoru s ředitelkou mi bylo sděleno, že rodiče kluka si přejí, aby kluci byli rozděleni do jiných tříd. Stalo se, kluk v budově pro druhostupňové, riška tady. No a nyní pátá třída, kdy se opět setkávají ve stejné budově, ale tedy každý v jiné třídě. S matkou na sebe narazíme jen výjimečně, kontakt žádný, jen kývne a jde.
A dnes, skoro na konci pětky Riškovo sdělení.
Tak co s tím?

Omlouvám se za délku, ne všichni zde by si dali ty souvislosti dohromady, i když průběžně jsem tady psávala a řešili jsme společně.
 Yuki 00,03,07 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 1:53:54)
Ahoj, Rišulko

zajdi do školy, řekni jim, že Ti Riška něco řekl o tom klukovi a nadávání, že samozřejmě nevíš, jak to je skutečně, ale že je prosíš, aby to pohlídali. Nic víc nemusíš, je to na nich, jestli věříš škole, tak to zvládnou.

a možná ti vysvětlí, že je to součást jeho postižení, že se snaží, ale bylo by fajn vědět, na čem jste a jak to podat Ríšovi

A víc až příště, dobrou noc :)
 K_at 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 5:58:50)
Ahoj Risulko! Ohledne zipu a spol - uc ho a nekdy to nech na nem. Ale nevylucuje se to vzajemne - nechat ho ve skole, doma pripominat a pripadne pomoc. Bud to tam jednou skoci, nebo ne. Uprimne triko na ruby atd neni tak desny. Nudle je horsi! To chapu ~k~ Kluk: problemy byly uz v minulosti a takhle bych to resila - neni to nejaka,kratka epizodka. Ma to letity vyvoj. Reditelka a tridni, i s tim schozenim ze schodu driv! Mozna to nezmeni a vzdy neohlidaji. Ale...
 Len 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 8:53:17)
Z me zkusenosti, i nenapadne vybrani a pronasledovani ditete byla sikana, ktera pak eskalovala, takze bych na to urcite ve skole upozornila. My museli zmenit dopravu, nastesti matka holek (dve holky, sestry, rok od sebe a mladsi nez moje dite) byla uznala a vedela, co ma doma, takze se to podarilo eliminovat, ale trvalo to cca rok a neco.

Samostatnost, ochranuju porad, zakladni veci se naucil ve skocich bez nejakeho nuceni a odejmuti pece, vlastne jako skoro vsechno. Pokud si Riska otira nos o rameno, je to jeste dobry, spousta autistu otreni nosu nesnese a rymu vtahuji zpet dovnitr, zanety dutin atd. Memu diteti trvalo asi do dvanacti trinacti let, nez byl ochoten pouzit kapesnik. Zajimave, ze kdyz chce byt ve sve zenove zone a zejmena pri usinani si kapesnik strci do nosni dirky, aby mu tam drzel a tak usina~t~ To dela od malinka, ale smrkat, vyfouknout to ven, to odmital, pry pocitove hrozive neprijemne, on to nastesti umi vysvetlit.
 Půlka psa 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 8:58:29)
Len, jestli jsem to správně pochopila, tak tady je to souboj dvou kluků autistů. I kdyby byla ta druhá matka sebevíc spolupracující, tak svému autistovi asi nevysvětlí, že se nemá chovat jako autista. ~d~
 Len 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 9:03:34)
Pulko, ale ty dve holky jsou take autistky. Je samozrejme, ze ne kazde chovani lze zmenit a take kazde dite je jine. My jsme hlavne v podstate separovali, protoze to moc jinak neslo a ta jejich matka spolupracovala (bylo treba zmenit dopravu a presunout trochu tridy, kdyz se snazi vic lidi, jdou tyhle zmeny lepe).
 Rozállie 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 16:48:25)
Risulko, promin, za zpozdeni s mailem, sbiram info, napisu.

Spoluzaka bych urcite resila se skolou, to "vybira si slabsi" je dost zvlastni. Tezko rict, co se deje. Florbalu je skoda, ale nehazela bych flintu do zita - znam autiky, kteri chodi do beznych sportovnich krouzku, existuji i skveli treneri, kteri si to umi osefovat.
Samostatnost - jdi na to srdcem, kasli na rozumy ucitelek, jestli vam to nesedi, ty jsi ten nejvetsi odbornik na sve dite ~;) Jen vis co - pomoz mu, aby to zvladal sam ~;((
Ja bych treba kupovala stejne ponozky, at je nemusi parovat, a nebo bych z toho udelala srandu... Rozepnuta bunda je v pohode, kdyz tak bych nabidla bundu pres hlavu, ale to vis ty, jestli potrebujete. Nas kluk mel obdobi, kdy nosil i v zime tricko, nekdy na SS, ted uz nosiva bundu. V praci zas mame spoustu deti, ktere nesnesou cepice ani v tech - 20, na nohach jen tenoucke leginky... A nebyvaji ani nijak vic nemocni.
Smrkani je na nic, to je pravda, zkouseli jste odstranit to utirani do ramene? Jak to probihalo, co jste zkouseli?
Abych te uklidnila, nas dospely matfyzak smrkat neumi, proste si nos jen utira ~d~

 TaJ 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 17:15:30)
Rišulko, nemám moc času, ale jen tak to hlavní...souhlasím s tím, co psala Rozálie, že samostatnost zkoušet, ale nedělala bych si s tím zase tak těžkou hlavu, on to jednou zvládne, jen prostě o něco později, než ostatní, no...s tím klukem - určitě bych se zeptala ve škole, jestli jsou tam dobří a umějí to s těmi dětmi, tak by si mohli všímat...my takhle během první třídy taky řešili, že na syna si pořád troufal kluk, který si evidentně vyhledával slabší, jako oběť, náš byl o polovinu lehčí, než on, navíc nedokázal moc odmítat, vzepřít se, říct, že se mu něco nelíbí...ještě s jedním klukem mu brali svačinu, shazovali lahev s pitím apod...dokonce mi volala učitelka, jestli prý dělám ty svačiny i pro kluky, že prý syn říkal, že je asi dělám i pro ně, když si je berou...bylo to už na hranici šikany, syn pořád chodil domů, že mu ten kluk něco udělal, vlastně to nebylo nikdy nic strašného, takové drobnosti, ale jemu to prostě vadilo hodně...ve škole to s nimi řešila učitelka, vychovatelka z družiny a postupně se to urovnalo, dneska jsou kluci v pohodě...s tím florbalem je to škoda, ale tak třeba až se urovná to mezi kluky, tak si to ještě rozmyslí...nám se třeba moc nedaří zařadit do kroužků mezi běžné děti, prostě to tam nefunguje...teď jsme našli dopravní kroužek, kde evidentně jsou někteří taky tak trochu "mimoni"~:-D a vypadá to, že tam by to fungovat mohlo... Se smrkáním jsme na tom podobně, syn nesmrká, jen si utírá nos, naštěstí teda kapesníkem...nedávno nějak mimoděk vyšlo najevo, že jsou mu nepříjemné papírové kapesníky a ubrousky na dotek, tak jsem zkusila látkové, ale není to o moc lepší~d~ A s ponožkami bych se netrápila, buď bych kupovala všechny stejné a nebo to nechala prostě být, to není nic, s čím by se nedalo normálně existovat~;)
 Rozállie 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 17:01:31)
Ctu si te jeste znovu a rikam si, kde jsi vzala tu myslenku, ze ve skole delaji praci ZA tebe?!
Ja nevim, v nasi skole to vsichni berou jako soucast prace, proste kazde dite ma nejake svoje potreby, zadna prace za rodice se nekona ~d~
 K_at 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 17:29:43)
Rozali, to mas pravdu - skola dela to, co ma. Praci ZA rodice by delala max v pripade, kdyz by mama a papa byli vyzivani a detatko uplne nevedene. Ale to teda opravdu neni pripad Risulky.
 TaJ 


Re: Mezitřídní animozita 

(25.4.2019 17:38:59)
Kat, jo, přesně tak!
 rišulka 


Re: Mezitřídní animozita 

(28.4.2019 23:01:14)
Děkuju všem.
Promluvila jsem si s asistentem, překvapení a starost zřejmě nebyly hrané, neboť i odpoledne za mnou přišel, několikrát. Hlídají to, snaží si všímat.
Myslím, že u těch děcek, vlastně u všech, má školní personál těžkou práci ještě s podporou zdravého kolektivu - nedávno tu bylo téma, co všechno mají učitelé zvládat, ačkoliv ze školy jsou připraveni jen a jen na učení a tohle bych řadila v důležitosti asi na první místo, ovšem teoreticky, prakticky si sama neumím představit, jak vlastně "budovat" z náhodně posbíraných jedinců funkční a životaschopnou skupinu..

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.