Evžíček |
|
(19.2.2020 22:19:05) Doteď se řešila řeč, ta byla fakt hodně špatná. IVP má, ale nic jsme nedělali navíc, on doteď zvládal kompenzovat. Asi jsme to zanedbali, protože má staršího sourozence, který má stejný problém, ale tam se to postupně rovnalo s věkem. Sice to není 100%, ale je to vcelku slušné. No a my jsme spoléhali na přirozený vývoj, ale u mladšího to nějak nevyšlo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 22:24:32) pokud zvládal kompenzovat do 13 let, takže šest let školy, pak to nebude tak zoufalý
mám syna s dvojí výjimečností, kompenzuje, ale taky se musel naučit, jak zvládat sám sebe, včetně výslovnosti, zvládá přednášet, píše na počítači, pokud potřebuje psát čitelně, chyby nedělá,
jediný problém je němčina,
|
Evžíček |
|
(19.2.2020 22:32:04) Starší syn má ten samý problém, vše Ok, ale němčina je tragická No u mladšího to zoufalý je, protože ty problémy nebyly tolik vidět, tak to teď ruplo- on neslyší některé hlásky ve slovech, nenapíše slovo, kde jsou 2 souhlásky po sobě, čte strašná i když s porozuměním ..... má IVP a nějak to nikdo neřešil
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 22:37:06) pokud čte s porozuměním, nemusí číst hlasitě, stačí to, pokud dělá specifický chyby, pak během školní docházky upozorňovat, hledat po sobě chyby, dostávat texty a nedělat zápisy, stejně by to po sobě nepřečetl, mimochodem tak to máme u nejmladšího, on sice píše sám, aby se nenudil, aby trénoval, ale učitelka mi posílá zápisy, abysme se měli z čeho učit
no a časem bude psát na počítači, který mu tuto chyby uhlídá
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 22:52:39) Yuki - to, co popisuješ - "dostávat texty" atd. to je bohužel, velmi řídká praxe. Syn má tato doporučení (je na 8G s touto poruchou ve třídě jediný, takže nelze říci, že by učitelé měli takových dětí ve třídě X%) a už jsme vzdali oba, aby mu učitelé vyšli vstříc a dali písemné podklady, které by si doplňoval, případně nahráli prezentace, nebo aby si mohl zvolit druhý jazyk typu španělština nebo italština (štve mě, že školní systém u těchto dětí vůbec nedovoluje 2. jazyk zrušit) - má rovněž němčinu, nezvládá, plete se mu to strašně už i do angličtiny, kterou má rád. Dost ve škole rezignoval.
Paradox je, že na VŠ studenti s poruchami mají daleko více podpory než na ZŠ a SŠ a také se daleko více kontroluje, zda podporu mají.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 23:00:29) jj, musí se kolem toho dost běhat, ale zrušení druhýho jazyka je možný, ale není to snadný, přece jenom povinný druhý jazyk mají i děti ve speciálních školách, debilita, ale prý tím zajistíme rovný příležitosti všem, fakt by mě zajímalo, kdo to vymyslel
|
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 23:02:40) Divá Báro - řešili jsme to, ale na gymnáziu to dle legislativy prý nelze. Na ZŠ by to prý šlo, jenže pak by musel zřejmě jít na učiliště, což nechtěl.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 23:04:38) ivaxx, kecají, nechce se jim, taky jsme takový gympl měli, tak jsme změnili 😊
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 23:17:19) Divá Báro - u dětí na gymnáziu také FCE neuznají. Uznají až CAE.
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 23:55:25) Divá Báro - nevím, ale v podmínkách k maturitě mají, že zkouška z cizího jazyka profilové části maturitní zkoušky může být nahrazena v případě Aj zkouškou úrovně C1 a C2 (státní jazykovou zkouškou všeobecnou, speciální, CAE, CPE atd...). FCE nestačí.
|
|
|
|
Okolík |
|
(20.2.2020 10:17:11) U syna na gym.bylo řečeno, že nahradit zkoušku z jazyka lze jen, když je 5 maturitních předmětů. U nich měli 4, takže nic....
|
|
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 23:16:29) Yuki - jdeme v květnu do poradny. Tak se opět zeptám na to zrušení jazyka. On by místo toho klidně rád chodil do vedlejší třídy na aj. Před dvěma lety, když jsme byli naposledy nám opravdu i tam řekli, že prostě na gymnáziu to neprosadí.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 23:09:10) já jsem proti povinné maturitě z matematiky, jazykáři ji nepotřebují, pokud si někdo vybere maturitu, chemie nebo fyziky, zvládne to, ale proč by to musela být zrovna matematika
ale hlavně, dokud se nebude jinak učit, je to špatný, a špatný jsou i jednotný přijímačky na sš, a co je ještě horší, vymlouvají se na ně učitelé matiky i češtiny už od šesté třídy, a možná i na prvním stupni, učit se kvůli testu, který možná bude dělat za čtyři roky, to má od vnitřní motivace fakt daleko
|
|
Delete |
|
(19.2.2020 23:30:36) Yuki,
pod tohle se podepisuju.
Já bych klidně uvolnila maturitu úplně, nic povinného, ať si určují VŠ a zaměstnavatelé, z čeho chtějí, aby měl uchayeč maturitu. Ale chápu, že tohle by neprošlo, protože zvykově to funguje jinak moc dlouho.
Já měla povinnou maturitu z cizího jazyka a být státní, tak kvůli tomu nemám maturitu jako celek. Nikdy bych nemohla na VŠ....A navíc jsem si kvůli cizímu jazyku, který jsem od té doby nepoužila, nemohla udělat třeba chemii nebo fyziku, pokud jsem tedy nechtěla pátý předmět (no nechtěla, i čtyři mi přišly víc než dost).
Dnešní volba mezi matikou a cizím jazykem mi přijde zatím nejlepší.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(23.2.2020 9:08:38) Mně hlavně štve, že je tak rozdílná úroveň výuky základních předmětů na školách. A že není vůle to řešit, raději stát vytasí Damoklův meč maturity/přijímaček, takže to ve výsledku za státní školy řeší doučovací průmysl. Jak k tomu ty děti přijdou, aby seděly ve škole, kde zhusta jen ztratí čas, a pak se musely místo odpoledního volna nebo zájmů utíkat učit za prachy rodičů, aby zvládly něco, co stát vyžaduje ale neposkytuje?
|
K_at |
|
(23.2.2020 9:44:26) Větře a když má rodič peníze na doučko,je to lepší varianta. Kolik je dětí, které na placené nemají....
|
Vítr z hor |
|
(23.2.2020 10:06:08) "Kolik je dětí, které na placené nemají...."
...nebo ani nevědí, že je třeba učit se něco navíc ...nebo vědí, mají, ale v té dnešní přehršli nabídek nezvládnou zvolit "to správné" doučování ...nebo jedou v modu "talent se prosadí sám a my si radši koupíme bazén"
Ve výsledku je asi jedno, jestli rodiče na placené nemají nebo nechtějí dát. Jeden hodně talentovaný zdejší chlapec se loni nedostal na G8, ač si to rodiče hodně přáli, ale místo doučování pořídili bazén se zastřešením (= čili na doučování určitě měli). Každý má holt jiné priority.
|
K_at |
|
(23.2.2020 10:30:44) Vetře, jo.
|
|
|
|
|
|
|
|