Evžíček |
|
(29.5.2020 7:50:58) Ahoj, tak jsem opravdu ráda, že syn šel do školy- je jich 13, mají svojí paní učitelku , normálně se učí, ale neznámkuje je, oběd a ve 12 domů. Nemá žádné úkoly a práci na doma. Odpoledne si může hrát s kamarády. Syn i já jsme nadšení 👍👍👍👍👍 Babička je po 2 měsících denního učení s nim v extázi, že má padla 😀 . Proti tomu já stále bojují s velkými dětmi - úkoly, nová látka, procvičování, všichni otrávení na druhou. Malýmu závidí, že může do školy a má to v klidu a doma se nemusí učit..... šli by hned. Navíc i moje motivace s příchodem června klesá a obávám se, že už je nedokážu donutit, aby všechno udělali, je pátek a chybí jim cca 3 úkoly každýmu- nebo je i mají hotové , ale jsou líní je nascanovat a poslat..... morálka upadá všem, je to dlouhyyyyyyyyyyyyyyy. Jak u vás?
|
Cimbur |
|
(29.5.2020 8:01:00) Nestíhám to sledovat a ona plnit...
Domácí příprava do 12. června (14 dní) Jazyk český - mluvnice - písemně do sešitu tato cvičení : 3/104, 1/104, 3/105, 1/105 - jazykový rozbor cv. 4 str. 105 (bez úkolu h) pošli do 5. června opiš souvětí a pod něj napíšeš odpovědi na úkoly
- ústně - teorie str. 107 - Psaní velkých písmen - písemně do sešitu cv. 2/108, 7/109 - písemně do PS cv. 10/48, 1/49
Sloh přepiš si do sešitu Slohové postupy - informační - vyprávěcí - popisný - charakterizační - výkladový - úvahový - smíšený Literatura
Barokní literatura str. 64 - 66 Klasicismus + test str. 67 - 68 (výsledky testu mi pošli do 5. června)
Doporučuju - vyhledat informace - J.A.Komenský + Moliére
|
Cimbur |
|
(29.5.2020 8:02:27) A to je jediná interakce. Pak následoval telefonát třídní učitelky, protože dcera asi některá zadání v minulých týdnech nepochopila jako úkol k odeslání a neposlala ho. Navíc bez systematické pomoci dospělé osoby nemůže tohle učivo dítě samo nastudovat.
|
sovice |
|
(29.5.2020 8:21:01) Podobným stylem se může běžné základkové dítě částečně naučit občas něco, co se pak ve škole dořekne, zopakuje. Není možné jet podobně několik týdnů až měsíců a tvářit se, že je to výuka. Je to strašné, strašné, strašné.
|
|
K_at |
|
(29.5.2020 8:33:04) Cimbur, žádná křeč. Co dcera stihne, to stihne. Něco si zjistí přečtením. Aspoň trochu. Opravdu neni tvým úkolem dělat domácí školu. Ty máš svou práci. Půjde za tebe učitel doktorovat?
|
|
Alena |
|
(29.5.2020 9:19:33) kdyz to nebude tak co? Nic. Spis by me znervoznoval ten obecny pristup skoly k problemum, dite tam ma travi spousty let.
|
|
|
Aninabe |
|
(29.5.2020 8:04:18) Cimbur, u nás toho bývá z češtiny o něco míň, ale taky dost. Opisování zápisů, několik cvičení písemně do sešitu, rozbory literárních ukázek, teď byly 2 testy...
|
|
|
Alena |
|
(29.5.2020 8:05:00) To je ale kreativni vyuka :). Jako by napsali: nemame na vas cas, neotravujte.
|
|
E.mama |
|
(29.5.2020 8:10:02) Nechápu tu posedlost výpiskama, synovi jsem nafotila učebnici, on si to vystříhá a vlepí a je to čitelné. A co si o tom myslí učitelky je mi úplně jedno.
|
|
Zufi. |
|
(29.5.2020 8:16:54) Já to v dějepisu přímo doporučuji, nafotit a nalepit, pokud nedělají otázky z textu, prezentace, referát apodob. Proč se vypisovat? Mají toho až tak z přírodopisu, zeměpisu, ....
|
Alena |
|
(29.5.2020 8:22:06) Já to v dějepisu přímo doporučuji, nafotit a nalepit," prosim te Zufi, vysvetli mi v cem vidis prinos takovehle cinnosti? Proc to maji kopirovat?
|
kachna_ |
|
(29.5.2020 12:12:38) dceři to vyhovuje, učit se tímhle způsobem, látku ovládá, ten samý text z učebnice jí nejde. Neptej se mě proč, podle mě přechod z pracovních sešitů na knihy?
|
|
Louisa Z. |
|
(29.5.2020 14:44:51) Aleno, to by mě taky zajímalo. K čemu je dobrý, že budou mít děti po skončení těchhle měsíců plné sešity (a je už asi celkem jedno, jestli budou plné zkopírovaných věcí a nebo plné přepsaných věcí). Loňské sešity jsou z hlediska výuky v dalším roce hodnotné asi stejně jako včerejší noviny. U toho ručního vypisování tam vidím smysl v tom, že to dítě při tom vypisování aspoň nějak vstřebává, učí se vyzobávat to podstatné, ale protože je toho moc, tak třeba moje pubertální dítě se tedy vykašlalo na všechny výpisy a nedonutím ho k tomu cukrem ani bičem. A jediný, kdo má hrůzu z toho, jestli nějaká učitelka se nerozhodne podmínit udělení známky předložením dopsaného sešitu, jsem já. Pubošovi je to úplně u zadele. Já jsem celou distanční výuku ve stresu, dítě je ve stresu jenom tehdy, když ho nutím k práci.
|
|
|
|
Kaipa |
|
(29.5.2020 8:26:13) Jaký je rozdíl mít to v učebnici nebo totéž nalepené v sešitě?
|
Zufi. |
|
(29.5.2020 8:33:07) Zeptej se OŠI , proč chce zápisy v sešitě, kamarádka zažila vloni v zemáku, i datumy a málo obrázků.
|
Alena |
|
(29.5.2020 8:51:03) Zufi, nalepena ucebnice neni zapisek,neverim, ze by CSI neco takoveho vyzadovala, v cem je podle tebe prinos takovehle cinnosti? U nas deti maji predmety, kde zapisy takrka nevedou. Na zakladce nemely sesity na nektere predmety vubec.
|
Kaipa |
|
(29.5.2020 9:02:37) Aleno, moje kamarádka pracovala nějaký čas na ČŠI, byrokracie tam byla tak neskutečná, že odtamtud utekla. Dělá ředitelku školy. Vzala jsem telefon a zavolala jsem jí. To, co píše Zufi, prostě není pravda. Ano, inspekce do sešitů nahlíží (pokud jsou), ale množství obrázků a chybějící datum opravdu není to, co je zajímá.
|
|
sovice |
|
(29.5.2020 9:28:38) Kaipo, ja mám z jiných úředních kontrol pocit, že připomínky jsou vždycky. A je třeba rozlišovat závažnost. A závaznost. Což mám pocit, že je ze strany škol někdy problém, jako by museli projít na jedničku 2x podtrzenou, jinak běda. A vyradi se na nápravě připomínek tohoto typu, zatímco připomínky třeba ke komunikaci s rodiči odbyvaji. Ne všechny školy, samozřejmě, ale bohužel jich není až tak málo.
|
|
K_at |
|
(29.5.2020 9:31:44) Kaipo, jenže to nevylučuje aktivní inspektor ku, která to vyžadovat bude. Co město a inspektor, to názor.
|
Alena |
|
(29.5.2020 9:34:58) a) a co? skoly nemusi poskakovat podle jedne urednice. b) ne, opravdu neverim, ze by jakykoli urednik skolni inspekce vyzadoval nalepenou naskenovanou ucebnici v sesite a povazoval to za ekvivalent vypisku.
|
|
Alena |
|
(29.5.2020 9:41:25) Mne pripada, ze to jsou legendy. Vazne si nedovedu predstavit, jak je nekdo v soucasne dobe za neco takoveho popotahovany. Navic je mi jasne, ze jakykoli nazor vysloveny urednikem je brany jako buzerace a nutnost. Existuje spousty alternativnich skol, co delaji veci jinak a nikdo je nerusi.
|
Senedra |
|
(29.5.2020 9:49:48) Aleno, ano, znám takové případy, i přímo na naší škole... Nejlepší je, když přijde kontrola a řeší se integrované dítě. Jedna z institucí ( ČŠI, SPC) chce, aby asistentka dítěti držela sešit, psala za něj poznámky, připravovala pomůcky...a druhá vyžaduje co největší samostatnost. Tyto kontroly náhodou u nás proběhly během dvou týdnů a výstupy a požadavky měly úplně opačné. A měli bychom se řídit doporučením od obou.
|
|
Senedra |
|
(29.5.2020 9:51:32) Aleno, ověřila jsem si, že ČŠI vždy musí napsat něco negativního do hodnocení ( a to nedělá jen ČŠI, ale jakákoli kontrola kdekoli). Takže když škola šlape, tak se jede po úpravě sešitů, nadpisech, číslech hodin a podobně.
|
Zufi. |
|
(29.5.2020 9:53:13) Dokonce i větrání v hodině, chybějící smetáček a ne všechny tašky byly na háčku.
|
Senedra |
|
(29.5.2020 9:58:18) Žufi, to větrání mi přijde smysluplné. Některé jiné věci ne.
|
|
Kaipa |
|
(29.5.2020 10:00:01) No tak zrovna větrání v hodině je věc důležitá. Pokud učitel za celou hodinu nevyvětrá pušinec, je to špatně.
|
|
Alena |
|
(29.5.2020 10:02:04) "Dokonce i větrání v hodině," co je na tom k smichu? ucitele to casto ani nenapadne. Pritom v nove zateplenych budovach s plastovymi okny nejsou podminky k pobytu ani pro jednotlivce natoz pro skupinu. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/skoly-tridy-oxid-uhlicity-rekonstrukce.A171127_213307_domaci_mok
|
|
|
|
Kaipa |
|
(29.5.2020 10:01:12) Senedro, opravdu jsi v nějaké inspekční správě narazila na výtku, že nebyly očíslované hodiny? Mmch, to se ještě někde dělá?
|
Delete |
|
(29.5.2020 10:25:05) Kaipo,
to víš, že dělá. A někteří z toho dělají...problém. U nás první i druhý stupeň, jak škola, kde učím, tak škola místní, kam pár let chodily naše děti.
Ale je to o lidech. Když jsem nastoupila, tak se to kontrolovcalo a vyžadovalo. Teď se konečně už připouští, že sešit je majetek dítěte, máme ho občas prolistovat a nenechávat v něm faktické chyby, ale jinak je klid.
|
Kaipa |
|
(29.5.2020 10:27:33) Delete, tak vida, konečně to doteklo i paní ředitelce/panu řediteli.
|
Delete |
|
(29.5.2020 10:34:48) Kaipo,
změna vedení . Teda on je tam ten hlavní déle, ale měl dlouho pod sebou lidi, kteří udržovali to vědomí té nutnosti toho všeho. Tito lidé postupně odcházejí, jak se mění požadavky a přístup, ale není to bezbolestné, odešlo nejdřív moc těch, kteří to chtěli jinak.
Ve školství je opravdu strašně velká setrvačnost a změnit něco ze dne na den, dokonce ani z roku na rok, a především myšlení a přístup těch, co něco nějak dělají třeba 30 let, není úplná sranda.
Jde to pomalu, ale sláva za to.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(29.5.2020 10:02:52) "tak se jede po úpravě sešitů, nadpisech, číslech hodin a podobně." a co to znamena "jede se"?
|
|
|
HelenaPa |
|
(29.5.2020 9:52:47) Víš co, ono pár blbých zkušeností s kontrolou stačí, aby člověk byl trochu "opatrnější". A že často kontroloři kontrolují kraviny, je fakt.
Nám například letos přišla kontrola z hygieny. Nejvíc jim vadilo, že byly zatažené žaluzie, když nesvítilo slunko. A nezajímalo je, že to je zatemnění na promítání. Pak řešili směřování zářivek - jako že musí být rovnoběžně s tabulí a my je máme rovnoběžně s okny. Už od kolaudace před mnoha lety. Tak buď je to špatně, tak to nemělo být zkolaudováno, nebo to nevadí, ne? A pak se dámy ptaly, jestli pravidelně stěhujeme děti v řadách tak, jestli někdo nesedí celý školní rok u dveří a někdo pořád u okna. Vzhledem k tomu, že ve své třídě měním zasedací pořádek podle aktuální potřeby, klidně několikrát měsíčně, tak si fakt nevedu tabulku, kde bych si značila, jestli Pepík seděl 2x u dveří a jednou u prostřed a od teď prostě musí jen k oknu. Mám důležitější priority. A i tak je to dost oříšek poskládat. Tak jsem jim vysvětlila, že zasedací pořádek měníme často, takže se děti ve třídě míchají. A víc jsem to nerozváděla.
|
Alena |
|
(29.5.2020 9:59:25) "Tak jsem jim vysvětlila, že zasedací pořádek měníme často, takže se děti ve třídě míchají. A víc jsem to nerozváděla." Asi tak. Co jineho. ale nevypadas, ze by si se z toho hroutila a zacala deti zurive stehovat.
|
|
|
Kaipa |
|
(29.5.2020 10:07:00) HelenaPa, pokud bylo zatemněno celou hodinu a promítalo se 10 minut, je ta výtka oprávněná. Pokud kontrola vytýkala zatemnění,když se promítalo, byli to blázni a netřeba se s nimi zaobírat.
|
|
HelenaPa |
|
(29.5.2020 13:13:29) Kdoto, víš co, když někomu z mých dětí nevyhovuje sedět, kde sedí, z jakéhokoliv důvodu, přijde za mnou, probereme to a uděláme změnu, když to jen trochu jde. Nemusím čekat, až mi to připomene hygiena.
|
HelenaPa |
|
(29.5.2020 13:48:45) Jasně, když se s učitelkou nedá mluvit, je to špatný v každém případě, nejen kvůli sezení.
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(29.5.2020 18:18:32) "A pamatuju si že za nás za socialismu jsme si vždycky střídali řady po měsíci,aby pořád neseděl někdo jen u okna a jiný u dveří,takže už se to řešilo i tenkrát."
To je tedy zajímavé. Za celou mou školní docházku až do maturity (za socialismu) nás nikdy v průběhu roku nepřesadili. Myslím hromadně, nikoliv "zlobivce" ve 3. třídě. Kam jsme sedli 1. září, tam jsme skončili 30. 6.
|
daba+holčička |
|
(29.5.2020 18:37:04) my se taky nestřídali, ale máme třídy s okny na obou stranách - stavěno jako škola
|
|
|
|
|
|
|