Delete |
|
(24.5.2021 22:15:13) Vyučujícími matematiky z různých středních škol (nejen, ale i gymnázií) hodnocena jako těžší než v předchozích letech, studenti si prý i přes přidaný čas stěžovali hlavně na časovou náročnost výpočtů. Aletrnativa (maturita z AJ) prý proti tomu neúměrně jednoduchá.
Co vy, uspěli byste?
|
Delete |
|
(24.5.2021 22:23:13) Já si zkusila, neumím už nic z posloupností, logaritmů, goniometrických funkcí ani obecných rovnic přímky, paraboly apod., ale prošla bych, sice "vo fous", ale i to se počítá.
Zkouším si každý půlrok, výsledek mám dlouhodobě obdobný, sice ne zrovna lichotivý, ale co nepoužívám, to zapomínám. Z němčiny jsem taky maturovala a z té bych tedy neprošla určitě.
A co letošní "místní" maturanti? Jak to vidí oni?
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(24.5.2021 22:33:37) Tak já jo, protože se tím zabývám. Většina úloh mi přijde přijatelná. Zase se těším, až některé předhodím deváťákům. Neteř tvrdí, že to bylo těžší než ty minulé...neodvažuju se soudit.
|
Škrpál |
|
(25.5.2021 1:30:54) "Zase se těším, až některé předhodím deváťákům. "
Martino, těšíš se, jak deváťákům, kteří byli posledních 15 měsíců rádi, že jsou rádi, předložíš maturitní zadání, což ti tedy vůbec nepřísluší? Připomínáš mi matikářku mého syna v osmé třídě, který pravidelně dostává za domácí úkol všechny možné mat olympiády z minulých let, prostě proto, že to paní učitelku těší.
|
Senedra |
|
(25.5.2021 6:29:50) Marťasíno, a proč by to nemohlo být v pohodě? Stylem "Děti, hele, schválně zkuste, jestli dátě příklady z maturity."
Osobně nechápu, proč v maturitě není příkladů méně, které by ale šly do větší hloubky a byl na jejich vypracování delší časový limit - třeba tři, čtyři hodiny. Přijde mi kapku úchylné, že maturanti mají například naservírovaný příklad, ve kterém mají i označené neznámé - včetně některých vztahů. Nad takovým příkladem by se nemělo ani přemýšlet.
|
Lída+2 |
|
(25.5.2021 7:25:37) Senedra, jj a v jednom příkladu byla naservírovaná odpověď, stačilo to pozorně číst. A ten byl za dva body tuším. Takže stačilo dočíst do konce a bez počítání zašrtnout.
A zadání s cívkou jsem se teda měla záchvat smíchu, zadání skoro jeden řádek úplně zbytečný- druhý řádek tuším, proč tam tak vypisovali kolik váží prázdná cívka, copak je mají za úplné blbce?
Pak další příklad, stačilo použít tři kroky k výpočtu a měli hned výpočet. To mi přišlo trošku hodně jednoduchý. Moje starší dítě to vypočítalo z hlavy.
|
*Kate* |
|
(25.5.2021 8:53:06) "Jenže u maturity je dítě ve stresu"
Já bych o maturujících nemluvila jako o dětech.
|
Rigel |
|
(25.5.2021 9:07:36) Tomu se za nás na gymplu ( povinná maturita z matiky, několik složitých příkladů na 4 hodiny ) předcházelo tím, že jsme museli počítat celý čtvrtý ročník hodně ,hodně příkladů každý týden. Náš učitel asi chápal, že pochopit princip výpočtu je jedna věc, ale osvojit si perfektně postupy, abych mohla sama spolehlivě a jistě počítat, v situaci, kdy nemohu přeskakovat a spoléhat na dvacet dalších malých příkládků, je základ. Možná se tento počítací dril v současnosti nepodporuje
|
|
|
|
Okolík |
|
(25.5.2021 12:41:09) Lído+2, který řádek je u té cívky zbytečný? (ano, kolik váží polovina lana je zbytečná informace...). A kolik váží prázdná cívka je pro ten příklad přece důležité. A u kterého příkladu byl v zadání i výsledek? To jsme asi přehlídli. Nám doma ta letošní písemka nepřipadá až tak primitivní a jak už někdo psal, ten prodloužený čas by se měl stát normou ...
|
Senedra |
|
(25.5.2021 13:15:59) Já teda pochopila zadání u cívky tak, že všichni budou mít stejné neznámé - takže se nebude řešit, že někdo sestavil rovnice pro a,b, druhý pro x, y...
|
|
Lída+2 |
|
(25.5.2021 13:19:51) Okolík, jo kolik váží polovina lana, máš pravdu. To mi přišlo zbytečný.
|
|
*Hany |
|
(25.5.2021 14:03:43) Okolíku, třeba to lano nemuselo nutně být všude stejně tlusté (což je sice pitomost, ale radši tam napsali, kolik váží půlka lana). Já jsem potřebovala víc času než kdybych test dělala jako maturantka, ale povedlo se mi docela dobře. Dokonce jsem dala i posloupnosti a logaritmy, což běžně nepoužívám. Jen jsem vynechala vektory a poslední příklad, to bych se musela trochu namáhat, abych si odvodila. Nakonec jsem měla špatně jen 13. úlohu (pravděpodobnost mi nikdy nešla- ale 24. mám správně, to bylo nějak logičtější).
Test byl dobrý, všechno se pěkně počítalo, ale taky bych se přimlouvala za delší čas, aby si člověk mohl všechno v klidu promyslet a pak ověřit. Jak jsem zvyklá z přijímačkových testů, nevzala jsem si kalkulačku, ale pak na konci už to bez ní moc nešlo
|
Okolík |
|
(25.5.2021 18:51:40) Hany, ony jsou někde výsledky? Že bych si to zkontrolovala...
|
Martina, 2 kluci |
|
(25.5.2021 18:53:41) Statnimaturita.cz
|
Okolík |
|
(25.5.2021 18:55:56) To mi hlásí error ...
|
Martina, 2 kluci |
|
(25.5.2021 18:57:25) Tak zkus www.statnimaturita-matika.cz
|
Okolík |
|
(25.5.2021 19:05:01) Díky, tenhle funguje.
|
*Hany |
|
(25.5.2021 19:19:50) Přesně tam (jsou výsledky).
A hned po PZ jsou výsledky tady: https://www.statniprijimacky.cz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Hany |
|
(25.5.2021 14:08:22) "v jednom příkladu byla naservírovaná odpověď, stačilo to pozorně číst. A ten byl za dva body tuším. Takže stačilo dočíst do konce a bez počítání zašrtnout."
Který myslíš?
"A zadání s cívkou jsem se teda měla záchvat smíchu, zadání skoro jeden řádek úplně zbytečný- druhý řádek tuším, proč tam tak vypisovali kolik váží prázdná cívka, copak je mají za úplné blbce?"
Kolik váží prázdná cívka je naopak velmi důležitá informace.
"Pak další příklad, stačilo použít tři kroky k výpočtu a měli hned výpočet. To mi přišlo trošku hodně jednoduchý. "
Takové jsou téměř všechny. Jen u 24. úlohy mám 5 kroků, u všech ostatních 3 nebo míň. Ale to jaksi nic neznamená, protože člověk hlavně musí vědět, které kroky použít, a nezáleží na jejich počtu.
|
*Hany |
|
(25.5.2021 17:04:04) Tak si i sama odpovím Lída zjevně myslela příklad 22, ale protože nic neví o posloupnostech, má to blbě. Odpověď není E. Tenhle příklad byl zrovna moc pěknej, takové zadání posloupnosti jsem ještě neviděla, a když jsem přišla na postup, zahřálo mě to u srdce
|
|
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(25.5.2021 6:52:51) Jojo, to jsem přesně já Přijdu o třídy, kde mám 7 dětí s nějakou dys, prásknu do stolu a nařídím, že to prostě vypočítaj. Na známky samozřejmě. Ale neboj, plánuju to až příští rok. Musíš mít hodně špatný zkušenosti. Moje děti se tím baví nepovinně, abych tě tedy finálně uklidnila.
|
Lída+2 |
|
(25.5.2021 7:18:25) Martina, 2 kluci, můžu tě uklidnit kluci ty přiklady počítali ve třídě každý rok s matikářkou, kterou milovali. Takže to na Tvé děti rozhodně nebude mít špatný dopad.
Naopak to vidím jako uklidnění, že to žádná hrůza nebude, kor, když stačí 33% nebo kolik z celého testu.
|
|
|
darinaa |
|
(25.5.2021 9:11:31) A proč jako ne? Hned první příklad by měl vypočíst i páťák! Bože, kam jsme to klesli.
|
Alena |
|
(25.5.2021 9:26:37) Ne, ze bych nesouhlasila s tim, ze maturitu si klidne mohou vyzkouset zakladkove rocniky. Ale predstava,ze patak ovlada zlomky nebo mocniny ci dokonce kombinaci obojiho je hodne usmevna :).
|
darinaa |
|
(25.5.2021 9:34:04) Představa, že první příklad vyžaduje znalost mocnin je ještě úsměvnější. Za zlomek považuješ dělení dvěma? Tak to pak jo. Procenta i zlomky se učily v prvním pololetí pátého ročníku. Nevím jak v Česku, ale tipuji podobně.
|
Buřt |
|
(25.5.2021 9:36:34) Darinoo, myslim si, ze patak bezne neumi prevest odmocninu na zlomek v exponentu.
|
|
Alena |
|
(25.5.2021 9:38:03) Procenta i zlomky jsou ucivem sedmicky (povetsinou, uvahu o castich celku, deti samozrejme provovozuji drive). Nevim jestli bych "a na jednuctvrtinu delenou sestou odmocninou a" pocitala pres procenta. Patrne koukas na jine zadani.
|
darinaa |
|
(25.5.2021 9:42:27) Ano, omlouvám se, jedničku jsem přehlídla, takže č. 2.
A teď se dívám úkol č. 3 číselná osa, tak takovéto příklady jsou v přípravných testech na střední školy, taktéž učivo ZŠ.
|
|
|
leli |
|
(25.5.2021 13:11:32) Darinaa, nejstarší dcera z matematiky před pár lety dobrovolně maturovala a stěžovala si, že právě ty nejjednodušší příklady dost matou, protože děcka hledají chyták. A taky nestačí vypočítat něco, potřebuješ mít vypočítanou většinu. A pak stresuje čas. Moje celkem úzkostná dcera doma všechno v klídku spočítala a pak v panice bojovala o to, aby prošla. Zpětně si nadávala, že si nedala tu "primitivní" angličtinu.
|
|
|
|
|
|
|