ivett30 |
|
(18.7.2021 12:38:56) Zajimalo by mne jak by jste jako rodice pristupovali k tomu, kdyby Vase deti ve skolce mela ucit zdravotne postizena ucitelka, ci jestli jste se s tim uz setkali. Sama jsem jako ucitelka zazila uz kolegyni s Nanismem (trpaslictvi jako herec Krytinar) ta u nas delalz chuvu a jednu kolegyni na zastup, dvacetileta holka po mozkove mrtvici s ochrnutou pravou rukou.
|
adelaide k. |
|
(18.7.2021 12:43:35) Pokud zvládá svoji práci, není to pro mě nijak důležité.
|
|
neznámá |
|
(18.7.2021 12:48:11) Toto neřeším. Nelíbilo se mi, když jedna z našich mš učitelek měla vadu řeči, špatně vyslovovala sykavky. Ale děti ji měly rády, nedělala s nima logopedii, tak jsem neřešila. Ale myslím, že by to být nemělo.
|
|
Půlka psa |
|
(18.7.2021 13:13:16) Asi bych se na to nedívala nijak. Zhruba stejně, jako kdyby ta paní byla na poště nebo u nás v praci. Zkratka úplně neutrálně. Předpokládám teda, že by to nebylo postižení, které má vliv na bezpečnost děti (dítě volá a učitelka neslyši nebo se za ním nedostane na vozíčku). Ale i to je záležitost spíš organizační (nutné služby ve více lidech).
|
|
libik |
|
(18.7.2021 13:37:23) Asi by mi vrtalo hlavou, pokud by byla hluchoněmá nebo nevidomá.
|
Martina, 3 synové |
|
(18.7.2021 14:31:39) Asi by mi vrtalo hlavou, pokud by byla hluchoněmá nebo nevidomá.
Měla jsem nevidomou chůvu a dětem to vyloženě prospívalo, že na ni musely brát ohledy...
|
libik |
|
(18.7.2021 14:53:31) Já neříkám, že je to nemožné, ale, že by mi to zaměstnalo mysl
Obecně mám ale důvěru v systém, takže nešlo-li by o nějakou okrajovou dětskou skupinku Krteček, převážil by ve mně pocit, že asi věděj, co dělají.
|
|
|
|
La Pepa |
|
(18.7.2021 13:50:05) Děti chodily do speciální školky, dcery logopedka byla na voziku a bylo to v pohodě. Vůbec jsme to neřešili, v té školce měl skoro každý nějaký "hendikep"
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(18.7.2021 14:00:58) Od učitelů školky a prvního stupně jsem chtěla jen to, aby byli hodní. Aby dítě nechodilo do skoly se strachem. Bohužel jsme už v MS chytli krávu, která byla vyloženě zlá na děti, třeba vykládal dceři, že na ni máma určitě zapomněla, přitom byly 3 hodiny, školka měla do 4.to radši učitelku na vozíčku.
|
|
babi_ |
|
(18.7.2021 15:55:55) S tou mrtvicí - Věrka?
|
ivett30 |
|
(18.7.2021 15:59:06) Ne Verka se nejmenovala
|
|
ivett30 |
|
(18.7.2021 16:20:33) A jak to bylo s p. Uc. Verkou, jak se ji ucilo s timto handicapem a co rodice na ni?
|
babi_ |
|
(18.7.2021 17:26:03) Věrku měly moje děti před mrtvicí, to byla skvělá. Po ní právě nevím, zda se do školky vrátila, děti mezitím odešly na základku.
|
|
|
|
Žžena |
|
(19.7.2021 15:30:31) Zásadní požadavek, který na učitelku ve školce mám, aby to s dětmi uměla, byla na ně naladěná, aby tam děti byly spokojené. To je celkem nezávislé na fyzickém stavu. Menší vzrůst nebo ochrnutá končetina jsou z mého pohledu věci, které by mne vůbec nenapadlo řešit. Jako kdyby byla těžký epileptik a kolabovala ve třídě, tak to může být problém. Ale fyzická jinakost je v pořádku, dokonce to lze brát tak, že je naopak prospěšné pro děti, žít s jinakostí.
|
|
Mariana +2 |
|
(19.7.2021 15:41:48) Tak pokud by zvládala svou práci, tak by mne nad tím nijak nenapadlo přemýšlet.
Zásadní požadavek na učitelky v MŠ jsem měla vždy jen ten aby byly na děti hodné, a k dětem empatické. A bohužel musím říct že ne vždy takové byly. A to je tedy větší hendikep, než nějaké to zdravotní postižení.
Co by mi asi vadilo, tak když v některých diskuzích se tu objevilo, že učitelka neuměla dobře česky, to asi jediné považuju za celkem důležité, jednak aby dítě rozumělo, a aby nechytalo špatné návyky. Takže snad jen typ postižení nevidomá nebo neslyšící, aby to neohrozilo bezpečnost dětí.
Nicméně jelikož to není specifikované v dotazu, tak fakt nevím co si pod tím představit, ta škála je přece strašně široká.
|
|
Persepolis |
|
(20.7.2021 7:40:05) Neměla bych s tím vůbec žádný problém, To já, jako dítě, zažila družinářku alkoholičku, navíc fakt zvrhlou ženskou, která cíleně dělala mezi dětmi rozbroje. Tahala z nich rozumy o domácích poměrech. Měla svoje oblíbence a neoblíbence a dávala to opravdu silnè najevo. Například jsme měli v družině místnost navíc. Říkalo se jí pokojíček. Ona si určila svoji oblíbenkyni a řekla: "ty tu budeš vedoucí, můžeš si vybrat, kdo si bude smět s tebou v pokojíčku hrát, nikdo jiný tam za vámi nesmí. " Neoblíbené děti ponižovala a zesměšňovala. Štvala proti nim ostatní. Její preference oblíbenosti se často měnily. Až v dospělosti mi došlo, jaká to byla patologická osobnost a často jsem přemýšlela, jak to, že někdo takový směl dělat s dětmi. Jak to, že to nikdoneřešil. Vždyť si na ní museli i rodiče stěžovat. Byla to 70 a 80 léta.
|
|
|