monam |
|
(24.3.2024 15:35:49) TaJ já bych hodně uvítala, pokud by všechny tři školy měly školní část jindy než JPZ, protože si myslím, že ji všechny mají i celkem náročnou. Ale z minulých zkušeností vím, že nejčastěji je snaha to sfouknout najednou. Loni jedno moje dítě s ADHD psalo jednu část školní zkoušky v té 50 minutové pauze mezi čj a m.
|
TaJ |
|
(24.3.2024 16:47:42) Monam, tak to by mi vadilo teda dost, jak tohle může někdo vymyslet? Vždyť si ty děti taky potřebujou odpočinout, něco sníst, dojít na WC apod. A ještě dítě s ADHD...
|
monam |
|
(24.3.2024 17:39:37) Mě to také vadilo, kdyby ji nepřijali na preferovanou školu, asi bych se na to odvolávala. Nepřipadá mi v pohodě dítěti, které má ADHD, 50 minutovou přestávku na vyvětrání hlavy, jídlo, wc apod zkrátit na 20 kvůli 30 minutovému školnímu testu. Dopsala první cermat, měla 10 min, pak školní část a pak zas 10 min.
|
TaJ |
|
(24.3.2024 17:44:56) Monam, pokud by to takhle mělo být, tak ho asi z toho prvního termínu školní zkoušky omluvím a šel by na ten náhradní...ale u nás to snad nehrozí, školní zkoušku má jiná škola, než kde bude psát obojí Cermat.
|
monam |
|
(24.3.2024 18:21:43) TaJ to jaksi nejde, když už tam dítě přijde na JPZ. Nemůžeš ho omluvit ze zkoušky, která je uprostřed (tedy u nás skoro uprostřed, po druhé části cermatu následovala další část školní části).
|
TaJ |
|
(24.3.2024 23:12:04) Monam, no jo, v takovém případě to asi nejde, ale je to od té školy teda děsný a vlastně i nespravedlivý, ve srovnání s jinými dětmi, které budou dělat JPZ na jiných školách a budou mít tu přestávku normálně dlouhou. Vždyť za těch 10 minut si ty děti sotva dojdou na to WC, když jich tam bude o přijímačkách hodně a bude obsazeno. A co jídlo, nějaká chvilka odpočinku, nebo protažení... A zvlášť děti s ADHD by tohle měly mít nějak přizpůsobené, ne?
|
|
Senedra |
|
(25.3.2024 17:38:30) Pořád čekáme na pozvánku na první termín na druhý se záhadně objevila dneska asi 20 minut potom, co MM psal na podporu ( telefonní linka vypnutá), že nic nemáme. V systému uvedeno, že škola pozvánku odeslala v pátek... Blbý pocit, hodně... Napsal na kontaktní mail a přišla mu značně arogantní odpověď z MŠMT. Tak píše dál.
|
TaJ |
|
(25.3.2024 20:14:20) Senedro, v Dipsy je seznam těch došlých zpráv a je tam i ze které školy přišla zpráva, víte ze které? Napsala bych mail na tu školu, jestli to teda bylo odesláno a že vám to nedorazilo.
|
Senedra |
|
(26.3.2024 5:47:17) TaJ, práv že se objevila jen zpráva ze školy, kam půjde na druhý termín a u té navíc bylo napsáno, že zprávu odeslali v pátek, ale byla vložena operátorem až v pondělí. Poté, co MM psal na podporu. Kam má jít dcera na první termín, nevíme...
|
Federika |
|
(26.3.2024 7:45:40) Vždyť mají ještě čas, mají to oznámit 14 dní před termínem. My taky ještě nemáme pozvánku na druhý termín.
|
TaJ |
|
(26.3.2024 14:07:56) Federiko, no času už tolik ale není, když jsou v tom teď ještě ty svátky...a druhý termín by tedy měli poslat nejpozději 1.dubna, když je to 15.dubna.
|
Buřt |
|
(26.3.2024 14:13:51) Už abychom to měli za sebou. Moje svěřenkyně asi dosáhla nějakého svého stropu a začalo to jít dolů :) Začala dělat úplně blbé chyby. Už ať to napíše a bude klid :)
|
Federika |
|
(26.3.2024 14:24:04) Buřte, to je ale normální, vidím to u všech. Proto jim radím klid, už žádné testy nedělat, jen si lehce opakovat to, v čem si nejsou zcela jistí. Teď právě vznikají ty zmatečný chyby z nepozornosti, neznamená to, že "jdou dolů".
|
Buřt |
|
(26.3.2024 14:34:43) Ok, Fed, to jsi mě uklidnila. Jj, už jsou asi přetrénovaní :)
|
|
TaJ |
|
(26.3.2024 15:03:46) Federiko, jo, já už taky na synovi vidím, že toho má plné zuby, takže už jsem mu řekla, ať nedělá celé ty víkendové testy, ale ať si každý den něco zopakuje, třeba z té jejich aplikace. Jistý si teda není asi v ničem, ale nějak to dopadne . Hlavně ať už je to za námi.
|
|
|
TaJ |
|
(26.3.2024 16:34:59) Buřte, u nás syn ze začátku pomalu lezl bodově nahoru, pak se to zarazilo a v podstatě to zůstalo plus mínus stejně, s občasným výkyvem nahoru, když mu ten test zrovna nějak víc sedl. I s těmi body, co měl, tak bylo pořád cca 15 procent těch dětí z kurzu horší, než on...bude to trochu loterie, jaké děti se zrovna u přijímaček sejdou a kolik z těch, kteří tu jeho školu měli jako druhou, nebo třetí, se dostane na tu svoji první. Hlavně, ať už máme jasno a víme co a jak🙂
|
Federika |
|
(26.3.2024 17:27:36) TaJ, i moje dcera má ty výkony s ohledem, jak si vedla mezi ostatními, plus mínus stejné. Od začátku. Vlastně ani nevím, jestli jí to vůbec pomohlo
|
babi_ |
|
(26.3.2024 17:44:14) Federiko, určitě víš - zlepšili se všichni, co choděj na testy, takže kdyby nechodila/neučila se, tak se propadne.
|
Federika |
|
(26.3.2024 20:14:37) To je asi pravda, ale věří si spíš míň než na začátku.
|
|
|
TaJ |
|
(26.3.2024 17:54:53) Federiko, u nás to myslím pomohlo synovi v tom, že si to víckrát vyzkoušel jakoby naostro, komplet celé, ve větším kolektivu, v neznámém prostředí, pokaždé jiné děti apod., naučil se orientovat v tom zadání a v tom archu, plus že se mohl pak podívat na ta videa, jak se to mělo řešit...asi z toho něco pochytil a hlavně ho to tak nějak donutilo vlastně aspoň něco pravidelně dělat, protože on by se jinak moc nepřinutil, jak ho znám. Se mnou se už dávno učit nechce a stejně tomu rozumím možná míň, než on. A v okolí nemáme nikoho na doučování, kdo by toho byl schopný a měl na to čas... Takže možná jsem od toho kurzu čekala, že mu to dá malinko víc, ale nemyslím, že by to byla chyba toho kurzu, mají to podle mě zorganizované dost dobře, ale on má holt asi nějaké svoje limity. Na druhou stranu to určitě nepovažuju za vyhozené peníze, celkově mu to určitě dost dalo.
|
Federika |
|
(26.3.2024 20:17:07) TaJ, ani já bych se s ní nechtěla učit a jo, je to jedna z těch lepších přípravek. U nás by možná ten výsledek byl jen o něco malinko horší, ale třeba to jen tak vypadá, poslední týdny ji ty přijímačky už vůbec nebaví, jako téma, celkově, už chce konec.
|
TaJ |
|
(26.3.2024 20:31:26) Federiko, já myslím, že už to nebaví nikoho z nich, že už jsou z toho trochu unavení, někteří možná i víc vystresovaní, jak se to blíží. A všichni už to chtějí mít za sebou. Blbé je, že pak bude zas ještě měsíc trvat, než budou vědět, na čem jsou. A pro některé to neskončí ani v půlce května, protože zjistí, že se třeba nedostali nikam...
|
Federika |
|
(26.3.2024 22:08:11) Už máme pozvánky Jedna škola č.2,ta nejdál a druhý termín škola č. 3, ta za rohem. Aspoň že tak
|
TaJ |
|
(26.3.2024 22:43:27) Federiko, super, my máme oba termíny školu číslo jedna, která je zároveň ale taky nejdál. A druhý termín má na stejné škole i synův kamarád, ale asi se moc nepotkají, leda možná ráno cestou, ale kamarád pojede z Příbrami. Tak možná chvilku ve škole před začátkem. Přestávky budou mít každý trochu jindy, vzhledem k tomu našemu časovému navýšení.
|
|
TaJ |
|
(29.3.2024 22:02:27) Tak už nám dorazila i pozvánka na školní zkoušku - pohovor. Co mě překvapilo při čtení pozvánky je, že pokud se zkříží termíny školních zkoušek s jinou školou, tak to není důvod pro náhradní termín, ale zkrátka si uchazeč musí vybrat jen jednu z nich...divné, ne? Nás se to tedy netýká, školní zkoušku má jen jedna škola, ale přišlo mi to zvláštní. Taky je zvláštní, že za ten 10 minutový pohovor může uchazeč získat až 33 bodů (netuším za co kolik bodů vlastně). Říkali nám na DOD, že je to jen krátký pohovor - přijít, představit se, říct pár slov proč chce studovat zrovna u nich. Co a jak se na tom dá bodovat?
|
Federika |
|
(30.3.2024 11:29:16) TaJ, tyhle pohovory mají většinou bodově pomoct těm, kdo nemá ty cermaty až tak skvěle. Je rozdíl, když cermaty mají 100 procent váhy a když jim školy dají jen těch 50 (povinnost) a zbytek cokoli školního. Jinak to křížení chápu tak, že se vybere holt jedna škola. au té druhé se jde na jiný termín.
|
TaJ |
|
(30.3.2024 13:15:59) Federiko, tahle škola má jen jeden termín těch pohovorů a pak náhradní, přičemž tam ale píšou, že to křížení s jinou školou není důvodem, aby tady šli na náhradní termín. Jak to mají jiné školy nevím. Tady má každý podle registračního čísla daný jeden termín, jeden čas. Jinak tahle škola dává 60 procent Cermatu, 20 tomu pohovoru a 20 prospěchu ze ZŠ. Já jsem jenom tak přemýšlela, jakým způsobem dávají u toho pohovoru ty body. Jestli mají počet otázek, na které se jich ptají, nebo za co vlastně kolik bodů dostane. Jako že třeba představí se jménem - 5 bodů apod.
|
Federika |
|
(30.3.2024 13:42:38) Přijde,představí se, nemele blbosti,plný počet bodů My máme jeden termín školní zkoušky, ale kdo na něj nemůže přijít, nahlásí se na druhý termín ,náhradní.
|
TaJ |
|
(30.3.2024 14:10:26) Federiko, asi jo . Jinak tam teda píšou, že hranice úspěšnosti u toho pohovoru je 16 bodů...tak jsem si právě představovala, kolik za co budou dávat bodů
|
|
|
|
monam |
|
(31.3.2024 13:26:00) Tedy já patřím k těm, kdo mají z pohovoru hrůzu. Biju se do hlavy, že jsem dala všechny školy, které ho mají. U nás je tedy popsáno, za co kolik bodů.
|
|
|
monam |
|
(31.3.2024 13:27:57) Kolize s jinou zkouškou je důvodem k náhradnímu termínu. Už jsem měla menší střet s jednou školou, kam deru hlásím, kvůli něčemu sice jinému, ale v principu podobnému. Vznesla jsem dotaz na mšmt, odpověděli hned a bylo jasno. Ony si to ty školy snaží trochu ulehčovat a leckdy na úkor uchazečů. Samy si pak ale zadělávají na problém, pokud byste se odvolali.
|
TaJ |
|
(31.3.2024 14:45:38) Monam, mně to právě přišlo divný, že by to byla vlastně diskriminace, ale mají to přímo napsané na stránkách.
|
|
|
vlad. |
|
(31.3.2024 14:27:38) "pokud se zkříží termíny školních zkoušek s jinou školou, tak to není důvod pro náhradní termín, ale zkrátka si uchazeč musí vybrat jen jednu z nich"
To by ale bylo diskriminující, pokud škola vypíše vlastní zkoušku, přičemž při výběru škol nejsou známy termíny, uchazeč by tím přišel o jednu možnost výběru. Monam píše, že stanovisko MŠMT je jiné...fakt chudáci děti i rodiče.
|
Alena |
|
(31.3.2024 15:06:41) MSMT pise na svych strankach, ze jiny termin skolni zkousky neni duvod k omluve (presne to zneni, co uvadela TaJ) - je to letosni aktualizace. Reditel vsak musi vypsat aspon dva terminy skolni zkousky.
|
TaJ |
|
(31.3.2024 15:14:52) Aleno, tak na téhle škole je těch termínů víc, ale každý den mají určený přesný čas jednotliví uchazeči podle registračního čísla, po 10 minutách za sebou. Pokud se nemůže dostavit, tak se omluví a dostane náhradní. Zároveň je tam ale psané, že zkouška na jiné škole není důvodem pro náhradní termín.
|
|
vlad. |
|
(31.3.2024 15:15:13) "MSMT pise na svych strankach, ze jiny termin skolni zkousky neni duvod k omluve (presne to zneni, co uvadela TaJ) - je to letosni aktualizace. Reditel vsak musi vypsat aspon dva terminy skolni zkousky."
Stava se z toho celkem detektivka si rikam, my mame Rodinu, kde se nakonec ztisti vse ale co ti ostatni chudaci vrzeni do neprehledneho systemu
|
TaJ |
|
(31.3.2024 15:22:16) Vlad, viď? Já často v různých situacích zjišťuju, že mám informační výhodu odsud, že vím něco, o čem ostatní nemají ani tušení...asi to široké spektrum témat i uživatelů, co sem chodí, dělá svoje 🙂
|
|
Alena |
|
(31.3.2024 15:43:31) a to ke vsemu kecam, letosni aktualizace to neni, je to stare. :)
|
vlad. |
|
(31.3.2024 15:57:10) Ceka nas to se synem pristi rok uz ted z toho na me jdou mdloby. Chce jit na nejakou technickou skolu, takze je moznost, ze krome JPZ, bude muset absolvovat i skolni prijimacky? K cemu je to dobre, kdyz JPZ je povinna pro vsechny? Nebo ne a skoly si muzou vybrat? Chapu to u talentovek na umelecke skoly, ale smysl skolnich prijimacek spolu s JPZ mi unika, i bez nich je to cele dost stresujici, tohle je "navic", a jeste do toho mozna kolize terminu, no nevim
|
monam |
|
(31.3.2024 16:10:48) vlad, školní část na průmyslovky moc nechápu, na některé školy to smysl dává, u gymnázií váhám. Dcera se hlásí na gymnázium, které má ve školní část aj )dobře, chápu), seznam četby (no, dejme tomu) a všeobecný pohovor. Z toho si trhám vlasy. Vůbec mě nenapadlo, že u dcery na základce se vlastně neučí zeměpis, protože se jejich učitelka žáků bojí, ani občanka, protože je to jednom občanka. A když to vezmu logicky, ať naberou jakékoli děti, vždy tam bude velký rozdíl v jejich všeobecném přehledu. Vždy tomu budou muset dát nějaká základ oni sami. Nemá smysl se ptát dítěte, které baví dějepis kde pramení Nil ani nadšence do zeměpisu, zda zná pořadí Přemyslovců jak šli hezky po sobě.
|
Federika |
|
(31.3.2024 17:34:35) Monam, moje dcera občanku vůbec nemá. Ale třeba ty věci probírají jinde, nevím Školní zkouška ji čeká příští pondělí, třikrát půlhodina, připravovat se na to nedá, takže je celkem v pohodě. Buď to klapne, nebo ne.
|
monam |
|
(31.3.2024 19:17:18) Fed, tak samozřejmě jde více o obsah nez o nazev
|
|
|
TaJ |
|
(31.3.2024 19:38:52) Monam, já mám pocit, že u syna taky viděli občanku jen tak z rychlíku, oni celkově tyhle výchovy berou tak nějak nijak...ony všude budou ty rozdíly mezi dětmi z různých základek velké, každá škola to učí jinak, některé něco obcházejí víc, něco míň, ale ty děti na tom prostě budou rozdílně všude.
|
|
|
TaJ |
|
(31.3.2024 19:32:34) Vlad., u syna na jedné průmyslovce mají školní část, což ale je v podstatě jen pohovor ohledně zájmu o obor. Aspoň takhle nám to řekli na DOD. Je to asi na 10 minut, prý hlavně aby se uměli představit a říct pár slov, proč chtějí studovat tenhle obor apod. Prý to bude řízený pohovor, ale nemá to být nějaké prověřování odborných znalostí apod. Tahle škola bere v úvahu JPZ z 60 procent, z 20 procent ten pohovor a zbylých 20 je prospěch ze ZŠ. Druhá škola, kterou má syn na prvním místě, nemá ani pohovor a k prospěchu přihlížejí v případě nějaké shody bodů. Takže to berou podle JPZ. Jsem zvědavá, která z těch dvou klapne, protože na tu s pohovorem by měl asi větší šanci, ale zase tam mají stanovené minimum bodů z každého předmětu u JPZ, což bude asi fakt těsné. A je tam o trochu větší převis. A ta druhá škola zase přihlíží v podstatě jen k výsledku JPZ, ale ten převis je tam o dost menší. Bude to prostě loterie, náhoda, štěstí, jak se to sejde.
|
Federika |
|
(31.3.2024 20:40:59) O štěstí u nás taky půjde, někdo zvládá vypjatější situace líp, někdo hůře, někdo střídavě My si doma děláme srandu,že holt když neklapne jedn z těch tří škol, bude "výroby mouky, ladič pian nebo starožitník". To jsou obory, který budou mít druhá kola, protože nejsou už teď naplněné.
|
TaJ |
|
(31.3.2024 21:07:52) Federiko, no, doufám, že přinejhorším klapne aspoň ten učební obor, co máme jako třetí. Ale i tam je převis, berou podle vysvědčení. A taky otevírají jen jednu třídu, stejně jako ty dva maturitní obory, co má k tomu. Ale ono to nějak dopadne, hlavně ať už víme, na čem jsme
|
|
monam |
|
(31.3.2024 21:13:50) Fed, ladičem pijan já se neuklidňuju, protože vím, kam naběhnou všechny ty děti, které to přepískly na narvaná ta pražská vyhlášená gymnázia. Ale já letos nešílím, zatím ne.
|
Federika |
|
(31.3.2024 21:38:57) Od ladění pián by třeba mě brzy vyhodili Ale takovej starožitník, náhodou...
|
monam |
|
(1.4.2024 13:56:08) myslím, že v době elektronických ladiček už to s ladiči pian a jejich sluchem není tak horké pokud se fakt nějakých 3500 dětí z Prahy (nebo hlásících se na pražské školy) nedostane v 1. kole nikam, bude to masakr a mnohem větší než loni. Raději nad tím nepřemýšlím, jsem rozhodnutá nedat dítě kamkoli jen abych ji někam upíchla.
|
TaJ |
|
(1.4.2024 15:03:52) Monam, my taky doufáme, že jedna z možností vyjde, nicméně už jsme s synem mluvili i o tom, že může nastat varianta, že nevyjde nic z těch tří a budeme muset vzít prostě co bude, na ten rok, než to zkusí znovu...co taky jiného? Leda na pracák...
|
Silvie+dva kluci |
|
(1.4.2024 16:00:25) Taky doufám, že vyjde aspoň ta třetí možnost. Mají tam 40% za vyzo a syn měl samé 1, tak snad by mu to výrazně pomohlo, protože uplne nepředpokládám, že na prumyslovku se hlásí výhradně jednickari. I když to může mít spousta děti jako takovou jistotu, kdyby nevyšel gympl a další hodně obsazene školy. Fyzické testy se mu teď poměrně povedly, tak pořád má šanci, pokud nepokazi jpz, že mu vyjde ta první škola. Budou to ještě nervy do května.
|
|
Senedra |
|
(1.4.2024 16:52:19) No, uvidíme... loni byl u nás převis i na učňácích...
Mladá se podivila, když jsem se jí zeptala, jestli s ní mám jet na přijímačky. prý pojede tím samým autobusem jako normálně do školy ( její ZŠ, i obě školy, na kterých bude PZ dělat jsou od sebe cca 5 minut chůze) a co bych tam dělala. Školu 1 má v sousedním městě, ale pozvánku dostala na školy 2 a 3, kam je to busem 15 minut...
|
TaJ |
|
(1.4.2024 17:12:48) Senedro, taky jsem se syna ptala, on tedy uvítal, že ten první termín můžu jet s ním, má to na druhém konci Prahy, takže téměř hodinu cesty, plus nějaká rezerva, pro jistotu. Počítám, že chvíli se budu motat někde poblíž školy, kdyby byl nějaký problém a pak se vrátím domů, mám ten den volno. Na druhý termín už pojede sám, má ho v té stejné škole a už bude vědět co a jak a já jsem celý den v práci. Navíc tam bude dělat zkoušky i jeho kamarád, takže se tam ráno asi potkají, o přestávce už asi ne, kvůli tomu navýšení času. Na pohovor, který má v jiné škole, den po druhém termínu, už pojede sám, nejspíš rovnou ze školy, bude to prý tak na 10 minut a domů to pak má kousek.
|
Federika |
|
(1.4.2024 17:51:13) A u nás pojede dcera na druhý termín pěkně ráno na koloběžce Doufám,že bude hezky svítit sluníčko, bude sucho, ona pěkně naladěná, najezená, má to na té koloběžce max. 10 minut Tak to yb yblo, aby to nebylo dvakrát za 50!!
|
babi_ |
|
(1.4.2024 18:27:44) Jo, to klapne
Já už začínám být nervózní s vámi.
Myslím na monam dceru, jestli bude spokojená tam, kam se dostane, na TaJ vláčkaře, aby mu vyšla nejškola, a samozřejmě na F, aby jezdila do školy třeba tu hodinu nebo 10 minut na koloběžce, ale byla s tím či oním v pohodě.
Další potomky tolik neznám, ale všem přeju, ať již napíšou oba termíny a mají za sebou všechny školní části a nakonec se dočkají těch výsledků
Kdy to tedy vlastně píšou a pohovorujou?
|
Federika |
|
(1.4.2024 18:34:39) Babi, dík Moje madam píše jednu školní příští pondělí, třikrát půl hodiny, asi s pauzama. Logika, matika, IQ cosi. A pak jako všichni 12.4., tedy pátek, 1. termín Cermat a 15.4., tedy pondělí, 2. termín Cermat. A pak tradá, jen pár dní škola a hned týden dovolené, kostky jsou vrženy, vše hotovo, už jen čekat do 15.5. na ortel. A jelikož hned po 15.5. jede do Poreče na mistrovství světa, kam se její tým teď nominoval, tak ani nebude mít čas truchlit, že se případně nikam nedostala Tak doufám,že jedna z těch tří škol klapne, protože by to zbylo na mě.
|
babi_ |
|
(1.4.2024 19:00:29) Federiko, MS super ...popravdě mám dojem, že i moje děti mají silnější zážitky z MS v jejich sportu a třeba přechodů hor na těžko (naše varianta nevšední dovolené), než z nervů kolem přijímaček. U syna tedy není divu, ten je sice trochu jiný, jak ti tvoji (také různí od sebe), ale ve výsledku dtto - "není to na mně", tedy aspoň co dosáhl 18 - to jsem si fakt oddechla. Ale i dcera. V každém případě držím palce až do 15.4. včetně
|
monam |
|
(1.4.2024 19:15:41) Tak u dcery se to letos se sportem úplně nepovedlo. V září únavová zlomenina jakési kůstky v palci, začala zlehka se sportem mezi vánocemi jen aby tam chytla černý kašel, který ji pro zbytek sezóny úplně vyřadil.
|
babi_ |
|
(1.4.2024 19:40:02) A jé, monam, zranění a nemoci, ještě toho trochu... tak ale zas má víc času na učení a sepisování čtenářáku. Něco světlého rozptylujícího na dobu po přijímačkách by to ale asi chtělo
|
monam |
|
(1.4.2024 19:57:00) Babi, taky jsem si myslela, že bude mít více času na učení. Ale sádra pod koleno, nechodící, nemohla ani pořádně sedět, že jí bolí zadek. CHodící sádru nikdy nedostala, takže fakt dva měsíce toto. Naučila se flákat. A pak ten černý kašel, když zas nabrala dech a začala se jak učit, tak sportovat. Bylo jí fakt blbě, dobře měsíc. Když si člověk vezme kodein, moc se toho nenaučí a ona fakt dost kašlala a měla teploty. Prostě smůla. Jinak ona dělá první den přijímačky na škole 3., kde chtějí i ten čtenářský deník. Ale oni poslal pozvánku jen k JPZ, ne ke školní části, tak nevím. Tahle škola je nejdál, povezu jí tam a já a zpátky podle okolností, sama asi netrefí. A druhý termín škola č. 1 a 2, máme dva obory na stejné škole, obor č. 2. Tu máme skoro za rohem, max deset minut pěšky. ŠPZ stejný den. Budu v práci a přesně, asi si sežeru nehty (i když loni, když dělala přijímačky mladší, si to vlastně už ani nepamatuju - a přitom na pohodu to rozhodně nebylo). A pak 23. jsem si doslova vydupala ŠPZ na škole č. 1. obor jedna. Původně říkali, že jedna ŠPZ stačí pro oba obory.
|
babi_ |
|
(1.4.2024 20:05:26) Monam, fakt smůla... no dobře, tak vám držím palce až do 23.!
|
|
Termix |
|
(1.4.2024 20:08:02) Všem budu držet palce, ale zítra se začínám kousat já Zítra začíná první část maturit a syna čeká slohovka. Z té mám absolutně největší strach. On je v klidu . A hned ve středu další maturitní část.
|
monam |
|
(1.4.2024 20:10:27) Termixi, on to dá
|
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:11:22) Termix, držím palce Já se přiznám,že jsem maturitu i přijímačky u syna vypustila. On mi nic moc neříká,pořád někde trajdá, vidím ho málokdy. Ale sloh nějakej psali, jako přípravu na maturitu, důležitě mi oznámil, že on nesplnil, jelikož odklon od tématu, ale že se nenechá zastrašit, že důležitější pro něj byl jeho text a ten byl skvělej!! Tak doufám,že mu do maturity dojde, že ten odklon od tématu je přece jen blbej.
|
babi_ |
|
(1.4.2024 20:17:31) "že se nenechá zastrašit, že důležitější pro něj byl jeho text a ten byl skvělej!!" jj, tento přístup znám (akorát můj synek tedy odešel skvělit jinam ještě před maturitou, což u vás nehrozí vzhledem k následným studijním plánům)
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:18:29) Babi, nevím,jak to dopadne. Když on má potřebu bejt kdykoli a za každou cenu vždycky vtipnej. Jednou se mu to fakt nevyplatí.
|
|
|
Termix |
|
(1.4.2024 21:13:27) Fed, ve škole psali nějakou zkušební esej před týdnem a to zvládnul dobře. Bojím se, aby se neodklonil od zadání. Jinak jestli to všechny školy píšou tento týden, to nevím, ale v okolí to mají všichni zítra nebo ve středu.
|
babi_ |
|
(1.4.2024 21:23:16) Jsem od kolegyně nabyla dojmu, že maturitní slohovky se píšou až v květnu, ale asi je to tedy různé. EDIT: jo, už do dubna možno, tak to je jasný - rozptyl asi deset týdnů.
|
Termix |
|
(1.4.2024 21:32:41) V květnu jsou didaktické testy. Teda myslím, že to je hned na začátku. V půlce pak ústní.
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(1.4.2024 20:14:56) Termixi
|
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:16:17) Termixi, nebo ten termín je zítra už načisto? Pro všechny? Každá škola to má jinak?
|
|
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:14:44) Já tedy neskutečně obdivuji učitelky na škole mladší. 17. května - dva dny poté, co má být jasné, jestli se deváťáci dostali či ne, odjíždí se dvěma třídami deváťáků do Anglie.
|
monam |
|
(1.4.2024 19:18:15) Tohle loni udělala učitelka mladší dcery - odjela s páťáky pryč v tom týdnu, kdy školy oznamovaly výsledky, resp. kdy probíhalo to kolečko zápisový lístek. Tam odjížděly dvě děti, které věděly, že už jsou přijaté, a zpátky přijelo šest budoucích gymnazistů.
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:20:00) U dcery mají ten zájezd objednaný už rok, ještě před tím, než se vědělo, že se budou podávat tři přihlášky a všechno ostatní...
|
|
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:35:30) Senedro a co budou dělat ti, co se nedostali? Vždyť budou potřebovat hledat druhá kola a řešit věci kolem toho a do toho mají odjet? To je trochu nedomyšlené, ne?
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:39:37) TaJ, no, nedomyšlené ne.. jen se v době objednání zájezdu nevědělo, jak to letos bude s PZ vypadat. Loni v půlce května už většina deváťůků věděla, kam se dostali. Stejně na školy dávají přihlášky do dalších kol rodiče a pokud škola vůbec vypíše druhé kolo, tak bude brát výsledky Cermat testů z prvního kola.
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:44:09) Senedro, no jo, někdy se to tak holt sejde...je fakt, že přihlášky dávají rodiče a přijímačky už se nedělají, ale stejně se s tím dítětem musí aspoň poradit kam, ne?
|
Federika |
|
(1.4.2024 19:45:25) My jsme už poradění Mouka, ladič nebo starožitník... Prej je fuk co
|
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:48:20) taj, zase v době mobilních telefonů je domluva poměrně snadná..
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:54:47) Senedro, jo, to je...ale zas řešit to uprostřed školního výletu je takové divné a nešikovné...ale tak co se dá dělat.
|
|
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:13:14) babi, naše má jen JPZ na všech třech školách. Takže 12. a 15. dubna. 12. Půjde na školu 2, 15. na školu 3 ( obě jsou místní). A aby toho nebylo málo, tak starší v sobotu dělala test všeobecných studijních předpokladů na MUNI ( naštěstí už nemusela do Brna a mohla ho dělat v Praze) a 15. dubna bude psát sloh z ČJ k maturitě - a to na škole 2. Takže se klidně mohlo stát, že by oba kousky psaly v jeden den na jedné škole... To se tedy nezadařilo, ale na škole 3 dělá moje kamarádka, škola 2 je 8G, na kterou starší chodí.
|
babi_ |
|
(1.4.2024 19:33:39) Senedro, to je jak ta úloha Jarda má tři psy, Jana dvě knihy, kolik má Senedra koloběžek - to nedávám, ale chápu, že je toho hodně, a 15. 4. by měla mít hotovo mladší
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:42:39) babi, pro nás je důležité, že nemusíme dceru dopravit ani na jeden termín do matičky stověžaté... A PZ bude dělat v našem městě, ví, kde školy jsou a na jednu z nich chodí její sestra. MM má oba dny homeoffice, tak bude plnit roli přítele na telefonu/rychlé spojky. Já mezitím budu v práci asi hlodat nervozitou futra...
|
Federika |
|
(1.4.2024 19:50:04) Senedro, já bohužel musím ráno v pátek s ní a to hodně brzy. Sice ji tam jen vyhodím, ale zas pojedu domů a pak pro ni zpátky. A mezitím si budu říkat:" Bože, aspoň správně opisuj ta slova, nepiš tam kraviny, soustřeď se!!" Nebo se pustím do nějaký činnosti a nařídím si budíka, abych pak vyjela včas. Každopádně všem těm dětem, které jsem připravovala, říkám,že si pak mají v klidu ty výsledky doma sjet a zamyslet se nad tím, co a proč tam napsaly špatně. A moje dcera prohlásila,že se nebude nervovat, ten testovej sešit si neprojede, chyby hledat nebude a ani mi nic neukáže
|
monam |
|
(1.4.2024 19:58:38) Fed, to dáš se prsí, že loni podle prvního termínu téměř přesně odhadli, co bude v druhém.
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:03:24) Monam, tak ty testy nebudou úplně odlišný, že jo. Takže to odhadujou spíš tak, že když je v tom prvním např. otázka na dvojhlásky, v tom druhým bude srovnatelný téma, takže například slabikotvorný souhlásky. Ale kvůli tomu ten dohad ani není nutný dělat.
|
monam |
|
(1.4.2024 20:06:27) Loni jsem srovnávala ty první dva termíny s náhradním a jediné pojítko, které jsem našla, byla struktura Ale já se tím neživím, vlastně jsem nikdy ani přesně nezkoumala, z čeho mohou být.
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:08:25) Matiku nevím, neznám, ale ty testy v češtině mi přijdou na jedno brdo, všechny
|
monam |
|
(1.4.2024 20:10:14) Já nezkoumala češtinu vůbec, neučím se to s ní, nemám na to nervy a nechci pořád řešit, zda si pletu zájmena s příslovci. Řešila jsem matiku, tedy teď s deváťačkou, ale zdá se, že jsem zvolila špatnou taktiku.
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:12:03) Monam, to možná bude tím,já vůbec netuším,co je v matice, nikdy jsem s ní nic nedělala.
|
|
|
|
|
|
|
Silvie+dva kluci |
|
(1.4.2024 20:18:51) Syn taky nechce vědět, co udělal za chyby a procházet to, nechce vedet nic, jen to napise, odevzda a bude čekat na kveten. Pry by ho to stresovalo. Mě čeká v pátek 12. pomerne obsahla zkouška na VŠ, tak na něho asi nebudu mít energii ani myslet Jak to bude s počtem bodů? Ty se dozví až toho 15.5.?
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:29:12) Silvie, dřív, v Dipsy, myslím,že i jednotlivě školy psaly, kdy je možný u nich nahlížet do spisu. Ale zas-k čemu, když uvidíš jen ty body ,ne srovnání, ne přijetí.
|
TaJ |
|
(1.4.2024 20:50:15) Federiko, přesně, k čemu bude dobré vidět počet bodů, když nevíme, kolik měli ti ostatní a kolik těch, kteří tu školu měli jako 2 nebo 3, se dostalo na tu svojí 1?
|
monam |
|
(1.4.2024 21:02:03) TaJ tak pokud máte školu kde mají jen JPZ se dá plus mínus zorientovat podle loňských výsledků ideálně po autoremeduře
|
TaJ |
|
(1.4.2024 21:10:59) Monam, jenže právě ta škola ještě loni přihlížela i k vysvědčení...a počty bodů přijatých se na stránkách nikde nedočteš, měli to jen krátce po zkouškách vyvěšené, ale včetně těch bodů za vysvědčení, tam měli nějaké body za průměr, pak další za některé jednotlivé předměty apod. Na té druhé zas myslím loni neměli ten pohovor. A taky tam nemají uvedené body přijatých. Takže asi dost těžko odhadnout.
|
|
Silvie+dva kluci |
|
(1.4.2024 21:19:05) I když má i předem dana kritéria pro školní část, tak body mi mohou dat částečnou odpověď. Syn má za fyzické testy a známky 58 bodů z 60, takže pokud bude mít v JPZ aspoň 70, tak podle loni přijatých by byl v první třetině. Jasně, neřekne mi to, že to vyjde, ale že nějaká šance přece jen je.
|
|
|
|
|
monam |
|
(1.4.2024 20:37:35) tak vzhledem k tomu, že děti domů donesou zadání a odpoledne se dá čekat, že někdo zveřejní správné výsledky se to dá plus mínus odhadnout docela rychle
|
Federika |
|
(1.4.2024 20:54:33) Monam, myslíš ty výsledky, Tak to u nás ne, protože bych se akorát dozvěděla, že "si myslela", že to napsala správně, s jakýma chybama to napsala do toho archu, se nedozvím. Třeba u těch slov, kde přišla o dva body, jak jsem sem dávala, to by měla samozřejmě v textu podtržená slova správně
|
monam |
|
(1.4.2024 21:01:19) Fed taky píšu plus mínus a pak se to taky týká jen JPZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(1.4.2024 19:13:28) babi díky Musí to klapnout. My řešíme čtenářský deník, najít 25 knih které dítě četlo s pamatuje si z nich alespoň něco, to je trochu oříšek, když se od září vlastně hlavně učí /nebo se tváří že se učí/ a nervuje a na čtení nemá moc pomyšlení. Napadla mě už i myšlenka na osm dílů Harryho, dalších pár Pána prstenů a nevím kolik Narnie
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:16:31) Monam, Narnie má 7 dílů. Doporučila bych ještě Hraničářova učně, ten jich má asi 15.
A to musí mít na SŚ?
Starší teď šílela se seznamem četby k maturitě, od minulého srpna ho už měla a pořád předělávala, teď si chce ještě některé knížky znova přečíst.
|
monam |
|
(1.4.2024 19:20:49) Senedro ANo, chtějí to ke školní zkoušce. Asi mi to nepřijde úplně mimo požadavek, až na ten počet. Kolik si myslí, že přečte běžný deváťák od září do dubna knih, když se přitom učí na přijímačky? A ty knihy, které četla dříve buď vesměs tak nějak zapomněla anebo jsou moc dětské.
|
|
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:19:43) Monam, držím palce, určitě něco klapne 🍀. Jinak tedy 25 knih můj syn za svůj dosavadní život sám nepřečetl ani náhodou...
|
Senedra |
|
(1.4.2024 19:22:33) TaJ, u dcer už ani nestíhám sledovat, co všechno čtou. Jen mi ta mladší sdělila, že si dala knižní výzvu - za rok 2024 přečíst 20 knížek. A že je už v půlce.. Starší čte hodně k maturitě, jak v češtině, tak v angličtině. Teď zrovna čte Šarlatové písmeno v originále a Její pastorkyňu.
|
|
monam |
|
(1.4.2024 19:22:39) TaJ tak dcera čte asi celkem málo, nejvíce toho přečetla do čtvrté třídy, to byly samé příběhy sovičky, kočičky, baletky....v sériích po několika dílech, to se četlo samo Poslední roky čte tempem cca pět knih za rok a to asi jen proto, že ji nutím.
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:29:56) Monam, syn knížky nečte vůbec, čte si spoustu článků a informací na internetu, ale klasické knihy vůbec. Něčí příběhy, to ho vůbec nezajímá, beletrie ho prostě nebaví, nevidí důvod to číst. A odborné knihy taky moc ne, protože ty informace, které chce a potřebuje, si najde mnohem rychleji a ve větším rozsahu na tom netu. Máme doma dost knih i vlacích, ale většinou tam jen leží, protože v žádné nikdy není přesně to, co potřebuje.
|
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:32:17) Nutit se teda nějak nedá, netuším jak bych ho k tomu donutila. Jednou za čas přečte něco, co po nich chtějí ve škole, ale žádnou vyloženě povinnou četbu, ani čtenářský deník nemají.
|
monam |
|
(1.4.2024 20:05:11) U dcery ve škole také nemají ani povinnou četbu, ani čtenářský deník. I když u syna to mají a syn to úspěšně ignoruje, donutit se nedá. Dceru jsem nutila nejčastěji vidinou přijímaček a neustálými blbými dotazy. Ukázalo se také, že se jí lípe čte, pokud jí navnadím na pointu. Říkali mi Leni četla asi měsíc 50 stran a když jsem jí prozradila o čem to je, za dva dny přečetla zbytek.
|
|
babi_ |
|
(2.4.2024 19:15:24) Vrrtáku, chápu to tak, že známkuje celý čtenářský deník, vždy znovu. Pokud tam zůstanou staré špatné části, bere je stále jako špatné. Představuju si to třeba jako stavbu - něco je při kontrolním dnu blbě, tak se to do příštího KD opraví, a samozřejmě co je nového, tak už je třeba dobře, ale ty staré vady tam nemohou zůstat. Pokud zůstanou, je to opět v zápisu z kontroly jako chyby. Ty zápisy z minulých kontrolních dnů ale nelze vyhodit. Otázka opravdu je, jak jim to na začátku řekla, jak často čtenářák známkuje (kvartálně?), a jak mnoho se o tom baví. A jak to známkuje - jestli polovina dobrých zápisů a polovina blbých je celkem za tři nebo celek zase za pět kvůli těm neopraveným. To by mi přišlo dost tvrdé.
Ale pokud zohlední všechny zápisy, tak mi to zas tak divné nepřijde. Minule byl celek za pět, dneska už může být za jedna. No nebo za tři, pokud je půlka stále blbě. Platí jak minulá 5, tak dnešní 1 nebo 3.
|
Federika |
|
(2.4.2024 20:04:13) Vrrtáku, ty instrukce ke čtenářským deníkům by měly bejt někde písemně. Čtenářský deníky jsou postrachem na všech školách A všude tvrdě známkované, se známkou vysoké váhy, mnohdy mnohem vyšší než u kterýchkoli jiných známek. Jen jsem se ještě nesetkala s požadavkem jedné knihy za čtvrtletí, většinou je minimálně jedna za měsíc.
|
babi_ |
|
(2.4.2024 20:21:23) To je maturitní obor? Jestli jo, tak té češtinářce nicmoc jiného nezbývá, než na ně dost šlapat, aby pak z té Čj a literatury odmaturovali
|
|
Federika |
|
(2.4.2024 20:22:38) Vrrtáku, já si užila se svým starším synem od primy, který čtenářský deníky odmítal. Myslela jsem, že když ho navedu, ukážu mu, jak se to dělá, že pochopí. a začne to dělat sám. Nešlo tedy vůbec o nějaký obsah nebo recenze, šlo třeba o ca 10 stran A4 úkolů, práce s textem, filozofické úvahy, fakt to nebylo lehký. A vzdala jsem to. Zjistila jsem,že on to stejně dělat nebude. Radši si nechal dát pokaždý pětku, o největší váze, takže známky šla celkově o dva až tři stupně dolů. Bylo mu to jedno. Ale instrukce měli přesně daný, písemně.
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(2.4.2024 20:19:19) Vrrtaku, tak známkování čtenářáku a přístup ke zprávě z PPP jsou dvě různé věci. To první dává smysl, to druhé nikoli. Hladinu známkování má koukám stejnou, jako synův dějepisář na šestiletém gymplu. Akorát tam to tedy nevzdali a nezmizeli, nakonec se s tím všichni nějak poprali aspoň na tu 4, v dalších ročnících i lépe (nějak postupně našli cesty).
|
babi_ |
|
(2.4.2024 20:50:38) Co se obrátit na ty, co slibovali podporu? Jestli má problémy většina třídy, rodiče jsou v souhlasu se studenty... stálo by to za pokus. Přeci jedna češtinářka nezredukuju třídu na půlku
|
|
Federika |
|
(2.4.2024 20:54:44) Vrrtáku, vysvětlila jim ta učitelka, proč to chce takhle? Třeba má tu zkušenost, že jak na to kašlou, tak pak v tom čtvrťáku nezvládají připravit si všechnu tu četbu A proto od nich chce od začátku,aby si ty výpisy vlastně připravovali, tímhle způsobem. A opravili si, co měli špatně, protože jinak by to pak použít nemohli.
|
babi_ |
|
(2.4.2024 21:04:44) Ano, "opravili si, co měli špatně", to přesně chce, proto to známkuje vždycky celé. Mně to přijde smysluplné.
Co mi naopak přijde taky (jako vrrtakovi) hodně blbé, je ignorace zprávy z PPP potažmo toho co sama vidí - mohla by zkoušet i ústně na známky, a tím mu vylepšit skóre. Akorát tedy písemné maturitě se stejně nevyhne. Nejspíš do té doby ale dost vyspěje, s ADHD se naučí lépe pracovat.
|
Federika |
|
(2.4.2024 21:57:38) Vrrtáku, neznám přesně situaci, tak je těžký se k tomu vyjadřovat. Ale u toho čtenářskýho deníku konkrétně bych asi řekla svýmu dítěti, že jedna knížka za čtvrtletí fakt není moc,ať to zkusí co nejlépe zpracovat, může to brát jako výhodu pro sebe, protože už je to fakt taková cílená příprava na četbu k maturitě, učitelka jim tam vytkne, co mají špatně, oni si to opraví, před maturitou by tohle všechno asi těžko stíhali. Známku ať neřeší, propadnout nepropadá a ve čtvrťáku jako když to najde
|
TaJ |
|
(2.4.2024 22:49:30) Vrrtaku, tak hlavně aby měli jasně dané, co a jak v tom čtenářském deníku má vlastně být. Potom už by to neměl být takový problém, ne? Já počítám s tím, že budeme kombinovat audioknihu a tištěnou knihu. Aspoň ze začátku. U syna ve škole měli chvilku čtenářský deník někdy na přelomu prvního a druhého stupně. Měli myslím taky 2 knihy za pololetí. Ale to bylo prostě název knihy, autor, ilustrátor, rok vydání, pár vět o čem to bylo a jaký dojem na něj knížka udělala, co se mu tam líbilo, nebo ho zaujalo apod. Neměli na to vyloženě daná pravidla. Známky tuším za to měli, ale stylem - jednička, když to měli udělané, pětka, když to neudělali do daného termínu. Ale bylo to jen chvíli, pak už po nich deník nechtěli.
|
TaJ |
|
(2.4.2024 23:06:41) Vrrtaku, já vlastně mého syna (a i tvého) naprosto chápu, že nečtou ani knihy o tom, co je zajímá, že si to radši najdou na netu. Protože my máme těch knih o vlacích doma hodně, jenže v žádné není všechno, všude je kousek, zbytek co ho zajímá, musí dohledávat stejně na tom netu, nebo by musel někde v jiné knize a to je tak zdlouhavé a zbytečné a ve finále stejně nenajde to, co chce, nebo potřebuje vědět... Na netu se k těm informacím dostane daleko rychleji a snadněji a je to obsáhlejší. No a číst text při tom musí stejně. Akorát mu holt nedává smysl, proč by měl číst (kdysi) třeba Lovce mamutů, nebo Rychlé šípy, nebo Robinsona, když ho ty příběhy nějakých jiných lidí absolutně nezajímají a nebaví ho to číst, nevidí důvod, proč. Já sice ráda čtu, i ty příběhy a všechno, ale v tomhle mu naprosto rozumím.
|
|
Federika |
|
(2.4.2024 23:21:04) Vrrtáku, tyhle otázky měli na prvním stupni a to, co měli na gymplu, si asi vůbec nedovedeš představit Fakt je čtenářský deník na některých školách oříšek, vůbec nejde o autora, obsah atd...Taky je z toho často právě známka o velké hodnotě a taky-se na to spousta dětí vykašle, protože se nad tím musí strávit spousta času. Tohle měl třeba starší syn v kvintě na začátku-takže v prváku u čtyřletého:
Jan Amos Komenský: Labyrint světa a ráj srdce
Povinné úkoly:
1. Struktura literárního díla - podrobně
- jazykový plán
- tematický plán
- kompoziční plán
2. Kdo se stal poutníkovým průvodcem? Co tito průvodci symbolizují? Jaká je jejich role? Uveďte další díla, v nichž autoři také pracují s motivem poutníka.
3. Převeďte poutníka do našeho současného světa a napište kritiku nějakého aktuálního celosvětového problému. Vžijte se do role průvodce.
4. Vysvětlete pojmy hyperbola
alegorie
groteskno
Které motivy díla dokládají užití těchto pojmů
5. Vypište, které společenské stavy (povolání) poutník pozoruje a napište, jak je hodnotí.
6. Brněnské Divadlo Husa na provázku uvedlo dramatizaci Labyrintu podle scénáře Ludvíka Kundery. Popište toto představení. Porovnejte jej s knihou.
|
Alena |
|
(3.4.2024 8:56:27) ...a na nekterych ho s prichodem AI zrusili. :) Jedeme v takove setrvacnosti prebujelosti a samoucelnosti vyuky literatury, k cemu je to, co popisujes. Jsem fakt rada, ze uz nic takoveho nemusim.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(3.4.2024 10:04:15) Jsem ráda, že jsem nic takového ani nemusela. Nechápu toho smysl. Kdo nečte toho to ke čtení nepřivede, kdo čte, toho to leda znechutí.
|
TaJ |
|
(3.4.2024 10:43:43) Inko, myslím si úplně to samé.
|
Buřt |
|
(3.4.2024 10:49:15) To, co psala Fed, je fakt dost tezky a komplexni ukol. Na druhou stranu, co je v cestine vic, nez dobre chapat slozity text ? To je prece znalost cestiny. Porozumeni textu je podle me zasadni dovednost a s texty by se ve skole melo pracovat vice. To, co uvadela Fed, je hodne tezke, je to ukol pro zaky elitniho gymnazia, za me ok. Ale uprimne, podle me, kdo aspiruje na maturitni obor, tak by mel byt schopen cist knihy.
ze nekoho nezajima nic, co muze najit v knizkach, to se mi fakt nezda ...
|
|
|
Federika |
|
(3.4.2024 11:09:49) Inko, podobné deníky" dělá většina gymnázií, má to podobně i můj druhý syn, jen trochu jinak, mají to kamarádky mé dcery na jiných gymnáziích... Chtěla jsem poukázat na to, že požadavek jedné knihy za čtvrtletí, s tím,že píšou obsah a odpovídají na jednoduché otázky je vlastně spíš základní požadavek.A možná smysluplnej, protože to v tom čtvrťáku prostě nestihnou, jinak.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(3.4.2024 11:59:00) Ale to já věřím, že to dělaj všude. Akorat by mi přišlo lepší, kdyby normálně četli a ne jednu knihu za uherák a takový opičárny kolem toho.
|
Federika |
|
(3.4.2024 12:07:14) Tohle ale není knížka na čtvrt roku Rozhodně jsou nuceni "normálně číst" A ty opičárny holt potřebujou k maturitě. I když můj syn se bez toho obešel. S tím, že známka z češtiny byla kvůli tomu snížena o dva stupně. A s tím, že na maturitu si to musel sehnat jinak.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(3.4.2024 12:24:59) To je asi nějaká novinka posledních let. Nepamatuju, že by syn něco takovýho provozoval a z maturity měl jedničku. Čtenářský deník mělu normální.
|
Federika |
|
(3.4.2024 13:05:06) Nevím, jestli z posledních let. U staršího syna jde o záležitost starou tak 10-15 let.
|
|
Federika |
|
(3.4.2024 13:06:38) A u maturity nejde o to, že ten student odpřednáší "normální" obsah čtenářskýho deníku, takže to pak fakt před tou maturitou těžko. zvládají, pokud to nedělali předtím.
|
|
|
|
Monika |
|
(3.4.2024 12:33:42) Inko, tak jasně, že by bylo dobré, aby "normálně četli", ideálně tak trochu "napříč žánru a času", aby získali přehled. O to se přesně školy snaží, když chtejí "čtenářské deníky" s předepsaným obsahem. A ty všechny otázky kolem (viz. předchozí příspěvky) tvoří potom obsah maturitní zkoušky - alespoň na některých školách. Gymnázium, kde studuje syn, má ústní maturitu z Čj založenou na tom, že si student vylosuje 1 z 25 knih z vlastního seznamu četby (ty si vybírá tuším ze 100 nebo kolika titulů ze školního seznamu, přičemž výběr má určité podmínky typu, kolik má být poezie, prózy, drama, zastoupení období, čeští x cizí autoři atd.) a v rámci zkoušky nemluví pouze o té jedné knize, ale i o jejím zařazení do kontextu (i zařazení autora). Takže nejde o to, aby studenti vyrobili samoúčelné zápisy "do deníku" (u syna vůbec nemusí deník vést), ale aby měli pro účel maturity ten požadovaný přehled. Jsou to prostě jinak koncipované "maturitní otázky" - i za nás někteří učitelé trvali na jejich písemném vypracování a předložení "ke kontrole" a jiní ne, ale maturita prostě měla takový obsah ... Jestli se studenti naučí požadované informace o knihách na základě vlastní četby nebo si to dohledají na internetu, je v podstatě jejich věc ...
|
Termix |
|
(3.4.2024 13:45:46) Přesně tak to je na obou gymnáziích mých dětí. Syn k maturitě nemá žádný seznam otázek jako kdysi. Vše je v těch denících a výběr knih nebyl náhodný, ale podle seznamu s přesně daným zastoupením období a žánrů. Mně to přijde fajn.
|
Buřt |
|
(3.4.2024 13:47:58) Termix, jaky mel syn pocit ze slohovky ?
|
Termix |
|
(3.4.2024 20:55:21) Holky, díky. Psal úvahu na téma odvahap a ochota dnešní generace mladých při případném válečném napadení naší země. Ve skutečnosti se mi líbila všechna témata, co měli, sama bych si tohle asi nevybrala. Má dojem, že by to mohl udělat, ale dokud ze školy neslyším, že to je v pořádku, na dojem nedám. Dnes dělal další maturitní část a tam si věří. Koneckonců to bude studovat na VŠ.
|
babi_ |
|
(3.4.2024 22:07:44) Termixi, to si vybral silné téma, je odvážný, jeho dojem bude relevantní
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.4.2024 6:05:57) vrrtaku, já se divím, že s nimi už dávno nenacvičují to co popsala Federika, protože to je vlastně to co budou dělat u maturity.
Já mám jednoho syna knihomola, druhého čtenáře z donucení(výchova stejná a paradoxně, ten co nečte tomu se četlo i břiše = takže za mě se to přeceňují ty vlivy)
Odevzdají 20knih, podle klíče. Jejich češtinář ke knize dodá odborný a neodborný text a ten budou ještě pitvat u té maturity. A to mi přišlo jako úplně příšerný a to čtu ráda.
A prakticky to co psala Federika, to kluci museli minimálně poslední 4 roky též, za pololetí jakoukoliv knihu ze seznamu co přilítnul už před prázdninama(nikdo se nemohl vymlouvat, že to neměl čas přečíst). Navíc na stránkách školy jsou ty seznamy knih k maturitě z kterých se vybírá neustále a je jich tam cca 120ks. A z toho si teda vybere i nečtenář.
A strašně dbali na závěr a co si z té knihy odnesli, pravidelně nestačilo 15 řádků- ideálně 1/2 strany A4. Naštěstí to psali na PC, odevzdávali v přesném stylu písma a řádkování. A škola to ještě projížděla proti plagiátorství, jako se třeba dělají bakalářky. Měli prakticky deníky asi všech žáků co jim tam kdy vlezli a dbali na to, aby se neopisovalo.
Špatný je, že né všechno je jako kvalitní audiokniha, něco vůbec a pak bylo potřeba to opravdu číst. Do 7. třídy, nebyl problém najít knihu audio a knihu papír do ruky a ty věty byli +- stejné. Později už musel fakt jen číst důkladně, takže si to bral na dovolené a tam jsme to s ním i rozebírali a debatovali(je na to dost času) a kupodivu, náš nečtenář si to pamatoval a ty závěry v knize měl vždy lepší než jeho čtecí bratr(který by raději, přečetl 2x tolik knih, než k tomu cokoliv psal).
Momentálně čtu asi nejvíc z rodiny. z povinné četby mám přečtené kde co. Přesto pojetí maturity z češtiny považuji za šílenost.
|
Federika |
|
(3.4.2024 17:23:43) To není tím já se taky u všech dětí snažila Ten,, kterej měl čtecí hodinky nejradši a sám se dožadoval pomalu od narození čtení všeho druhu neustále, čte dneska nejmíň. A je to ten, co ty čtenářský deníky dmítal dělat. Jo, má AS a nějakej jinotaj, "co tím chtěl básník říct" atd nikdy nechápal a nepochopí
|
|
TaJ |
|
(3.4.2024 22:20:03) Vrrtaku, syn miloval čtení odmalička, před spaním jsme četli třeba hodinu, chodili jsme později pak spolu do knihovny a vybíral si, pořád jsem nějaké knížky kupovala a fakt jsme si to čtení večer užívali, poslouchal, pamatoval si co čteme, ptal se, koukal na obrázky. Pak nevím, co se stalo, ale v podstatě od doby, co se pak ve škole naučil číst, tak postupně jevil o knížky pořád menší a menší zájem, ještě byl sice rád, když jsem mu večer četla, ale že by třeba toužil číst si sám, když už to umí, to ani náhodou. A to jsme doma neměli žádný chytrý mobil, ani tablet, až do jeho 9 let. Měli jsme jeden PC, na který koukal jen na videa s vlaky. K vyhledávání toho, co ho zajímá, začal PC používat ještě o něco později.
|
|
|
|
Termix |
|
(3.4.2024 8:43:50) Moje děti na střední škole musí mít čtenářský deník ve formátu: 1. Historický kontext díla 2. Významní autoři a díla té doby 3. Autor konkrétní knihy a informace o něm 4.umělecký směr díla 5. Literární druh a žánr 6. Témata, motivy 7. Hlavní smysl díla 8. Časoprostor 9. Kompoziční výstavba 10. Vypravěč 11. Postavy 12. Vylíčení děje 13. Jazykové prostředky a příklady 14. Ukázka a rozbor 15. Další zpracování 16. Vlastní reflexe
|
|
Termix |
|
(3.4.2024 8:45:11) A Vrtáku, když tak na YouTube je mnoho rozborů děl. Fajn je třeba kanál Na potítku.
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(2.4.2024 22:51:08) "syn pro změnu od začátku slyšel, brzy se ukáže kdo tu nemá co dělat" Vrrtaku, to je děsný přístup, to je teda motivace, hned na začátku
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(2.4.2024 22:13:32) Vrrtaku, já mám takový pocit, že narazíme i ve spoustě dalších věcí, než jen u čtenářského deníku. Počítám s tím, že ten první ročník bude velmi náročný. Ještě budeme upravovat podpůrná opatření, protože tady je sice měl psaná a platí mu i dál, ale to dodržování tam bylo automatické, už z podstaty té třídy, do které chodí. Opatření tam mají všichni a i když učivo je běžné, jako jinde, tak ten způsob, počet dětí apod., je prostě přizpůsobený. Tady to teprve budeme vlastně ladit na běžnou výuku. Už máme domluvené s SPC, že to někdy během října probereme, až uvidíme, jak to bude dávat... Další věc samozřejmě je, jak k tomu přistoupí ve škole, z toho mám trošku obavy. Něco jiného je to, co píšou na stránkách, jak o tyhle děti pečují a něco jiného asi bude pravá realita. Počítám s nejhorším, doufám v lepší
|
TaJ |
|
(2.4.2024 22:41:43) Vrrtaku, děkujeme a vám přejeme, ať se to nějak usadí a ať to syn všechno zvládne
|
|
|
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(1.4.2024 19:35:40) Monam, ty díly - to by asi nevypadalo úplně dobře ...no pevné nervy
|
monam |
|
(1.4.2024 19:59:57) babi, však já vím, to byl žert
|
|
|
Federika |
|
(1.4.2024 19:39:47) Monam, moje dcera má nějaký zápisy, klidně ti od ní něco pošlu
|
monam |
|
(1.4.2024 19:49:18) Fed, to bys byla hodná. Zrovna řešíme Remarqua a ještě přemýšlím nad Janou Eyrovou Prvotní nápad, že bude stačit shlédnout film se neosvědčil, tak uvidíme.
|
Federika |
|
(1.4.2024 19:53:09) Jane ti pošlu,ale myslím,že četla jen tu první zkrácenou část, než odešla ze sirotčince.Jmenuje se to Sirotek lowoodský. Remarqua nečetla. Ale třeba Olivera Twista, Deník Anny Frankové, Annu ze Zeleného domu, Děti s cedulkama, Nepolepšitelné děti ze sídla cosi, nevím...
|
monam |
|
(1.4.2024 19:57:36) Annu Frankovou bychom potřebovali určitě
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:15:17) Babi, díky 🍀. Syn píše Cermat 12. a 15.4., obojí na své nej škole a 16.4. má pohovor na škole, kterou má jako druhou nej. A pak už budeme jen čekat do půlky května na výsledek. Zatím máme pořád na mysli to, co píše Paulo Coellho v knize Alchymista - "Když něco opravdu chceš, celý vesmír se spojí, aby ti pomohl to uskutečnit."
|
babi_ |
|
(1.4.2024 19:36:37) TaJ, tak u vás držím palce do 16.
|
|
|
|
TaJ |
|
(1.4.2024 19:24:21) Federiko, tak dobře naladěná, najedená a na koloběžce, to je ideál. U nás bude syn od rána nervní, jestli bude vůbec snídat, to je ve hvězdách, vezmeme určitě něco s sebou, možná si dá před školou...a oba dny bude vyjíždět už v půl sedmé, aby měl trochu rezervu, kdyby se někde něco seklo.
|
|
|
|
TaJ |
|
(1.4.2024 17:16:52) Senedro, co jsem koukala, tak v Praze je na těch učňácích taky téměř všude převis. Na ten, který má syn jako třetí školu, berou 30, přihlášek je něco přes stovku...
|
|
|
|
Alena |
|
(1.4.2024 16:09:03) :pokud se fakt nějakých 3500 dětí z Prahy (nebo hlásících se na pražské školy) nedostane v 1. kole nikam" a to cislo jsi nasla kde?
|
TaJ |
|
(1.4.2024 17:26:50) Aleno, tohle číslo uvedlo na svých stránkách To dáš, na základě údajů z Cermatu a MŠMT. Má se jednat o počet dětí, které se v Praze nedostanou v prvním kole na maturitní obor. Ne o všechny školy v Praze celkově.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(31.3.2024 16:05:52) https://www.msmt.cz/vzdelavani/stredni-vzdelavani/prijimani-na-stredni-skoly-a-konzervatore v případě nejasností doporučuju Barboru Krčmářovou z MŠMT, odepsala obratem a s jasně.
|
monam |
|
(31.3.2024 16:14:01) a v metodice je pak přesně uvedeno, že
Ředitel v prvním kole stanoví min. dva termíny školní přijímací zkoušky tak, aby se alespoň jeden termín konal v jiný den než jednotná zkouška pro daný obor vzdělání. Období pro konání školních a talentových zkoušek je stanoveno na pracovní dny od 15. března do 23. dubna. Termíny by se uchazečům měly přidělovat tak, aby nedocházelo k jejich překrývání a s ohledem na termín a místo konání jednotné zkoušky. V případě, že dojde k překryvu termínů, je možné uchazeči přiznat náhradní termín, pokud se z něho řádně omluví.
|
Silvie+dva kluci |
|
(31.3.2024 20:07:53) Syn má u školní části vždycky jeden termín, plus k tomu náhradní. Omluven může být jen že zdravotních důvodů. Nastesti má jedny fyzické testy už za sebou a ty druhé má až po termínu JPZ. Takže to vyšlo dobře.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|