Lenka Kniha Bartůňková |
|
(17.6.2024 14:08:16) Chtěla bych poradit ohledně změny typu vzdělávání a školy. Můj 10 lety syn od druhé třídy navštěvuje ZŠ s Waldorfskou pedagogikou.Prvni třídu prožil v normálním vzdělávacím systému, bohužel měl však velmi náročnou učitelku a syn si začal rvát vlasy ze stresu,proto jsme změnili školu i tip vzdělávání Bohužel jsme však šli z extrému do extrému a nyní vím,že waldorfské vzdělávání mu nesedne Nyní končí 4 třídu, ale jeho úroveň je 3 třída.Chtěla bych se zeptat jaké máte zkušenosti s opakovanim třídy?Do páté by to rozhodně nezvládl. Ve všem je velmi pomalý, čtení, psaní,počítání. Má otázka je, zdali máte někdo tip jak v tuto chvíli postupovat? Upřímně myslím,že na současné škole se nic moc nezmění.Děti nemají učební materiály a teprve až teď v posledním měsíci před ukončením školy začali nosit domácí úkoly! Máte někdo zkušenosti s učiteli na ZŠ Stross? S kým bych mohla naší situaci řešit? Vim že přesun na normální vzdělávací systém bude pro syna těžký, ale ze současné školy jsem už dost v nervu.
Předem děkuji za rady
|
babi_ |
|
(18.6.2024 11:01:11) Jestli je pomalý, nechala bych ho na Waldorfu, zvlášť tedy, pokud on sám je tam spokojený. Vyzraje věkem, a přesun na další stupeň vzdělávání (či i jiný typ) bude snazší, než jak se to jeví teď. Pokud je v nervu ze školy syn, tak bych hledala řešení s pomocí školní psycholožky.
|
|
Termix |
|
(18.6.2024 11:19:35) Tipuju Prahu. Známí z podobného typu školy, možná dokonce z té stejné, přecházeli do Klíčku v Praze na Chodově. Byl to takový mezistupeň, než děti přešly do běžné základky. Druzí známí, všechno společní kamarádi, v tom Klíčku pak dítě nechali až do devítky. Přecházel ze stejné alternativní školy jako ty děti výše.
|
|
ALL |
|
(3.7.2024 11:55:17) Proč myslíš, že mu Waldorf nesedne? Není to spíš tak,že nesedne Tobě? Koukala bych hlavně na to, jestli je spokojené dítě, obzvlášť, pokud je pomalejší, jak píšeš. Nesrovnávej, co v kterém ročníku na které škole děti umí, Waldorf to má prostě jinak, oni to časem doženou. V něčem jdou pomaleji, nechají děti dozrát, tolik na ně netlačí. V něčem jsou zase později naopak napřed. Možná by Tě uklidnily zkušenosti starších dětí/jejich rodičů, co už školou prošly? Jak uspěly na střední škole, případně dál? Nevím, že které jste školy, ale moje dítě waldorfským systémem prošlo a teď úspěšně studuje vš. Stejně tak i dost jeho spolužáků. Taky mi ne všechno úplně sedlo a měla jsem občas pochybnosti, ale dítě bylo spokojené a vyrovnané, to u mne vždy rozhodlo. U alternativy je lepší si zjistit o ní co nejvíc předem, aby se předešlo nedorozumění a nepříjemným překvapením. Pro dítě mi připadá častá změna školy a stylu výuky náročná, stresující a matoucí. Jde o to, jak moc je to opravdu nutné...
|
|
|