Nika kluci 16,9 | •
|
(16.2.2004 17:28:12) Je to pravda, ale jsem názoru, že domácích úkolů je zbytečně moc. Pro úkoly se dítě nemá čas učit něco jiného, co zrovna potřebuje. A mimochodem copak si většina z nás bere práci domů? Nemá se snad doma relaxovat? Možná jen učitelé dohání to, co ve škole nestihnou.
|
Senedra |
|
(16.2.2004 18:02:26) Samozřejmě, že někdy tahle situace nastane. Jenže děti příjímají ve škole informace nejvíce pasivní formou - poslechem. Samozřejmě si učivo fixují zrakem ( něco vidí, čtou) a psaním. Ve škole, převážně v přírodovědných předmětech, mají pocit, že "to chápou" a teprve doma zjistí, jak na tom jsou. Úkoly v první řadě mají především sloužit k procvičení a hlubšímu pochopení učiva. A co si budeme povídat, dnešní děti nejsou zvyklé se tak soustředit jako jejich rodiče a prarodiče.....To je smutný fakt:-(
|
Jitka,dcera 9 let | •
|
(17.2.2004 10:54:12) Množství zadávaných úkolů asi záleží na konkrétní škole. Dcera má většinou 1 úkol denně, buď z matiky, jiný den z češtiny, někdy dokonce žádný. Takže v tomto případě jde spíš o to, vytáhnout to učení z tašky a ještě jednou si v klidu doma uvědomit, co se vlastně ve škole probíralo a samostatně si zkusit, jestli to opravdu sama zvládne a jestli ten nový postup v matice skutečně funguje. Chodí teprve do 3. třídy, časem se to možná zhorší, ale teď jí úkol zabere max. 1/4 hodiny. Od kamarádky vím, že její dcerka, která chodí do 2.třídy stráví nad úkoly minimálně hodinu času denně a to není tím, že by byla nešikovná. To si myslím, že je moc. "Naše" paní učitelka říká, že úkoly dává hlavně proto, aby děti cítily nějakou povinnost a odpovědnost ten úkol vypracovat. Prý děti pracují ve škole dobře a proto jim moc nenakládá na doma. Když má někdy některé dítě s něčím problém, zadává úkoly třeba individuelně, jen pro určité žáčky, zaměřené na konkrétní nedostatky. Její přístup se mi moc líbí.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.2.2004 13:23:14) Smutný fakt je podle mě to, když někdo považuje za normální, že děti jsou ve škole pasívní a doma to mají dohnat. Nedejbože, když tuhle teorii razí učitel! Bohužel když už se najde škola, kde výuka je aktivní a kde respektují volný čas dětí, najdou se i rodiče, kteří si na nedávání úkolů stěžují - proč asi? Že by záviděli dětem dětství? Nebo jim snad vadí, že musí hledat na odpoledne jinou zábavu? :-(
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.2.2004 13:23:45) Smutný fakt je podle mě to, když někdo považuje za normální, že děti jsou ve škole pasívní a doma to mají dohnat. Nedejbože, když tuhle teorii razí učitel! Bohužel když už se najde škola, kde výuka je aktivní a kde respektují volný čas dětí, najdou se i rodiče, kteří si na nedávání úkolů stěžují - proč asi? Že by záviděli dětem dětství? Nebo jim snad vadí, že musí hledat na odpoledne jinou zábavu? :-(
|
|
|
|