Arias |
|
(23.6.2009 18:39:53) Dobrý den,myslím si, že můj prvorozený syn trpí LMD (zejména hyperaktivitou). Od narození byl velice živé miminko, který vyžadoval kojení po 1 - 1,5 hodně, velice málo spal. Trochu se to zelpšilo kolem 3.roku, ale velice aktivní, plný energie je doposud. Od probuzení mluví až do usnutí. Už mi z toho jde hlava kolem. To začal mluvit až kolem druhého roku, ale ihned se to rozjelo. Je velice aktivní, musí vše dělat sám (umí to nejlépe), každého se snaží opravovat, neustále vyžaduje pozornost. Už v raném dětství se nedokázal zabavit sám a stále potřebuje mít někoho u sebe. Většinou tedy mě. Bývalo to ještě horší. Nemohla jsem ani odejít z domu. Chodí do školky již třetím rokem, kde je také velice pracovitý, ale také hlučný. Pokud ale chci, aby něco udělal a on zrovna nechce, nikdo s ním moc nehne. Musím neustále něčím motivovat a různě příkazy kamuflovat. Což zejména manžel a jeho rodina nechápou. Jenže bohužel ani po zlém ani zákazy stejně ničeho nedosáhnou. Odmlouvá, vše komentuje a neposlouchá. Myslíte si, že bych mohla již nyní (v lednu mu bylo 5let) žádat o nějaké odborné vyšetření? Začali jsme chodit na logopedii (sykavky, měkké souhlásky, r,ř). Tam se mi potvrzuje, že je velice neklidný. Nedok᨞e sedět, aniž by nohy neměl chvíli nahoře, chvíli na židli, kouká všude kolem, jen ne na paní učitelku. Když se mu slovo nepodaří napodruhé, už je nervózní, dělá různé grimasy a kdyby to bylo se mnou, nedostanu z něj už ani slovo. Toto mě utvrdilo, že to nebude asi jen tak zlobení. Děkuji za radu.
|
esmeral33 |
|
(24.6.2009 9:51:00) Ahoj,v rámci druhého ročníku se řeší spu,určitě bych být tebou šla spíš,radši jedno zbytečné vyšetření nežli něco dohánět později.Dokonce si můžeš vybrat poradnu,kterou chceš.Peperchta
|
..maya.. |
|
(24.6.2009 21:19:13) Přesně tak, já jsem si návštěvu ppp u staršího syna vyloženě vydupala, paní učitelce vůbec nebylo divné že má stále z diktátu a desetiminutovek pětky ačkoli jinak má samé jedničky...no a podle ppp má syn add-poruchu pozornosti bez hyperaktivity a dysortografii, škoda ale že se to řešilo takhle pozdě, protože mu to tento školní rok nepomohlo a tak musel pracovat stejně jako ostatní.
|
esmeral33 |
|
(25.6.2009 11:36:27) Taky bych řekl,že mít papír na dysgrafií hned,bylo by nám líp.Tak ta první třída byla depresivní,Ze psaní jsme měli pakticky 4,aj brečet se mi chtělo.Peperchta
|
lipoo |
|
(25.6.2009 13:33:48) ale papír na dysgrafii ti na začátku první třídy nikdo nedá-bohužel...a taky-nezáleží to vůbec na papíru,ale na učitelce-též bohužel..my měli v první třídě super učitelku,synek měl zvláštní úkoly-měl toho mín než ostatní,protože když toho měl míň měl to lepší napsané...měl jiné hodnocení,učitelka vysvětlila děckám,že je to jedničku "pro tomáška",aby se třeba nesrovnávali-a někdo kdo dostal dvojku,to měl třeba hezčí napsaný než Tom...prostě na něho to byl výborný výkon,tak dostal jedničku...byla supr,a do poradny jsme šli až na začátku druhé třídy-a začal boj...s papírem,ale na houby..nosil každý den domů sešity od vzorných spolužaček,asi aby si vzal mustr,a musel to co psal ve škole doma opisovat...pomalu dostal dvojku na vysvědčení i z prvouky,kterou bravurně ovládal /encyklopedie byly jeho od tří let/,ale kvůli psaní mu chtěla učitelka dát dvojku,atd,atd...takže vše je hlavně v učitelích...kdo chce,nepotřebuje ani ten papír z PPP,kdo nechce-tomu žádný papír nic neřekn
|
..maya.. |
|
(25.6.2009 21:44:17) jj, to máš pravdu, my jsme šli do poradny až v březnu-syn je v 2.tř-a přesně jak píšeš, jakmile toho má hodně ke konci úkolu škrábe jako kocour, každé písmenko jinak velké, no děs.. My budeme mít na vízo dvě dvojky, z jč a mat, no a v ppp mu právě vyšlo že je v matematice nadaný, tak tu dvojku má za desetiminutovky, protže on prostě nestíhá tempo ale jinak vše umí, slovní úlohy to je jeho, násobilka v poho, ale ta rychlostto je problém. A prvouka taky malý chodící chytrolín, v telce věčně kouká na discovery atd, ví co já ne.Jinak my nemáme dysgrafii ale dysortografii.
|
esmeral33 |
|
(26.6.2009 13:04:53) No jasně,že to i v lidech,mělo by se hodnotittaky za snahu a individuálně dle schopností dítěte,každé dítě je už od přírody jinak vybavené.Jsem strašně ráda,ze už jsou pázdniny.Peperchta
|
|
lipoo |
|
(26.6.2009 15:46:03) Lendu-my máme dysgrafii i dysortografii....a jedna psycholožka mi řekla,že při slově desetiminutovka dostává osypky...a má pravdu!na co to je?stresovat děcka?nebo aby se ty rychlejší uplatnili před pomalejšíma?i když umí oba dva stejně?fakt nechápu...psychna mi říkala,že šnek zůstane navždy šnekem,maximálně z něho bude šnek závodní
|
MarciM |
|
(26.6.2009 19:39:25) Lipoo - mluvíš mi z duše a ta věta o šneku je super.Tu si musím zapamatovat,protože je naprosto ze života... Syn ukončil 1.tř. a jsem ráda,že už jsou prázdniny a "těším se" na druhou.
|
lipoo |
|
(26.6.2009 19:53:03) no je to tak,se šnekem...proč mají ty děcka trpět za to,jakou mají povahu,jak se narodily???To je normální diskriminace!!!!!
|
..maya.. |
|
(27.6.2009 18:01:16) jj, ale na tohle nikde brát ohledy nebudou, ani v práci ne, tak já pořád malému říkám at trošinku zrychlí tempo, na druhou stranu pokud teda je tak chytrý třeba bude v dospělosti sám sobě pánem a žádný šéf ho stresovat nebude-to bych mu přála..
|
..maya.. |
|
(19.7.2009 18:29:59) Dlouho jste nikdo nic nenapsali, tak se ptám jak se máte? Já vím, jsou prázdniny, dovolené atd, tak by mě zajímalo jak je trávíte, nějaký tip na výlet atd. Moje dětátka jeli s babičkou na týden na dovču, no teda jí obdivuji, má sebou tři děti ve věku 5-8let, doufám že se mi vrátí celá. Jinak my jsme byli zatím na dvou výletech, oba stály zato, jeli jsme do zoo Lešná, je tam nádherně.
|
lipoo |
|
(20.7.2009 13:15:44) v Lešné už jsme letos byli,nemáme to tak daleko
|
..maya.. |
|
(20.7.2009 14:42:17) Tak to my zase máme kousínek do ostravské zoo, ale tu známe nazpamět.
|
|
|
|
|
|
|
esmeral33 |
|
(26.6.2009 19:44:38) Šnek závodní to zní dobře.Taky tvrdím,že toho stresu v životě bude ažaž,tak proč už ve škole?Za nás to takové nebylo,nebo že by mi už selhávala paměť.Peperchta
|
|
|
|
|
|
esmeral33 |
|
(25.6.2009 11:37:21) Taky bych řekl,že mít papír na dysgrafií hned,bylo by nám líp.Tak ta první třída byla depresivní,Ze psaní jsme měli pakticky 4,aj brečet se mi chtělo.Peperchta
|
|
|
|
|