Hilly. |
|
(21.2.2013 10:13:33) Nektere deti rikacky nesnaseji,co potom s nimaBohuzel se to opravdu potom odrazi v tom mluveni ci spis nemluveni
|
ruže červena |
|
(21.2.2013 12:59:18) Tak neni to vzdycky uplne pravda nasemu malemu jsme zpivali,rikali rikanky a presto spatne mluvil a logopedie ho neminula.
|
Hilly | •
|
(21.2.2013 17:09:33) Zvědavá, tam je ale u těch říkaček asi podmínkou, aby se dítě aktivně nějak zapojovalo. Když ve dvou letech sedí a tiše poslouchá, tak mi to přijde velice podezřelé, vždyť přece vůbec nemůže rozumět obsahu. Jinak je určitě jasný, že jsou mezi dětma obrovské rozdíly. Zajímavý je, že problémy s mluvením mají v mém okolí většinou druhorození. U nás je to také tak.
|
ruže červena |
|
(22.2.2013 13:52:02) Hilly,čtení pohádek,básniček,písniček bylo u nás každý den a pokračujeme ted i ve školním věku 1 třída jeho o 3roky mladší sestřička si básničku zapamatuje dřív než on.Má i lepší výslovnost.Možná bude nějaký dis.To prý se zjistí později.
|
|
Epepe |
|
(23.2.2013 22:15:39) Také jsem si všimla. Je to logické, nemají tolik pozornosti a prostoru.
|
|
|
|
Katka +3 |
|
(21.2.2013 13:46:09) První syn nenáviděl jakékoliv říkanky a básničky, s výslovností neměl nikdy problém. Dcera miluje, snadno si pamatuje a ráda opakuje říkanky, básničky i písničky, přesto chodíme na logopedii, protože špatně vyslovovala případně nevyslovovala polovinu souhlásek.
|
|
x x |
|
(21.2.2013 15:46:44) To je fakt, u nás je nesnášejí jak děti, tak já . Ale stejně dobře se dají nahradit prostě tím, že s dětma mluvíme a mluvíme hodně. Žádné z dětí nemá problémy s mluvením.
|
|
KoproFka |
|
(21.2.2013 20:33:43) Hilly, ale to asi nebude až tak pravda...
Můj synek taky nemá rád říkačky (že by to byl problém spíš kluků), dokonce odmítá i příběhy v básničkách - narazili jsme párkrát na takovou knížku v knihovně - která by ho i zajímala, ale když jsem mu začala číst úryvky a on zjistil, že je to v básničkách, nechtěl ji.... Já osobně taky básničky tedy moc nemusím - jsem víc na prózu, tak je holt asi po mně...
Nicméně jsem s ním vždycky strašně moc mluvila, doslova jsem pusu nezavřela - a on tedy taky - je to děsnej drnda a já jsem za to ráda. A taky se tady veřejně přiznávám k tomu, že když jsem ho potřebovala umlčet, zapínala jsem mu pohádky, protože on prostě jinak tu pusinku nezavřel, pořád jsem musela reagovat...
Na logopku chodíme sice taky - má problémy s "r" a měl i s "ř" (to už tedy ovládl), ale vážně si nemyslím, že by to bylo tím že jsem mu nezpívala a nebásničkovala. Jak učky ve školce tak logopedka byly shodně téměř šokovány jeho verbálním projevem, širokou slovní zásobou a tím, jak pěkně a srozumitelně už od malinka. Ve třech letech byl dokonce předváděn logopedce, která přišla do školky sledovat jiného tříleťáčka (který velmi špatně mluvil), jako naprostý kontrast...
Ale opět - není to jen moje zásluha - je to prostě chytrej, šikovnej a ukecanej kluk - tohle mu bylo dáno... A nebo možná je to trochu moje zásluha - páč já těm dětskejm zkomoleninám a druhům pláče nikdy neporozumněla - takže se musel hodně brzy naučit hodně dobře mluvit, aby se se mnou mohl domluvit..., protože v tomhle směru jsem byla neschopná neintuitivní matka, no...
Spíš jsme s logopedkou shodně konstatovaly, že bohužel konkrétně u něj došlo s největší pravděpodobností k souběhu dvou věcí - ve 3 letech co šel do školky, neuměl ještě r,ř, a ve školce měli školkovou AJ - a jak je to velkej šikula, tak automaticky téměř okamžitě přejal anglickou výslovnost r, která pro něj byla podstatně jednodušší. No a pak, jako správnej chlap, vůbec tedy neměl potřebu zkoušet to naše krásné české znělé rrrrrr.... V rodině z obou stran navíc máme lehké problémy s výslovností "r" u kluků (měl to jak můj brácha - ten se to nenaučil dodnes, tak to má synkův nevlastní brácha a měl s tím problémy i můj strýček), takže asi i tohle sehrálo svoji roli - podle logopedky tam nějaká drobná dědičná vada s hybností jazyka může být...
|
|
Epepe |
|
(24.2.2013 7:58:48) Tak jim zpívejte, píšou tam, že je to taky dobrý.
|
|
|