Otázka
Odpověď
Re: Mozečkový syndrom a strach
30.7.2003 13:35:55 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
Vaše otázka vypovídá o tom, jak velké starosti si o dceru děláte.Ve Vašem případě je ale velmi těžké poradit jen na základě stručného dotazu.
Nejprve byste měla s dcerou navštívit dětského neurologa. Předpokládám, že dcera je u některého vedena. S výsledkem vyšetření (a doporučeními) bych doporučovala vyhledat dětského psychologa buď v pedagogicko-psychologické poradně, nebo v klinické praxi. Zde nezapoměňte s odborníkem probrat mimo jiné strachy a obavy Vaší dcery. S oběma zprávami (od lékaře a psychologa) by bylo vhodné seznámit budoucí třídní učitelku, příp. výchovnou poradkyni či ředitele. Je to možnost, jak předejít větším problémům po nástupu dcery do školy. Spolu s chápající (s jistě vzdělanou učitelkou) určitě najdete možnosti, jak dceři vstup do školy usnadnit. Už dopředu se dají s určitou jistotou přepokládat např. problémy v psaní kvůli třesu ruky. Zde by pak bylo namístě dohodnout se buď na úplném nehodnocení nebo na hodnocení slovním (pozor - rodiče o to musí písemně žádat ředitele školy).
Při problémech a stresových situacích se mohou objevit např. tikové obtíže. Opět je vhodné toto probrat s třídní učitelkou. Také je možná integrace dcery ve běžné třídě. Toto je však možné např. po vyšetření v PPP. Pokud bude dcera jezdit do školy autobusem, předpokládám, že z místa Vašeho bydliště jezdí dětí více. Je vhodné se domluvit s nějakým starším dítětem, zda by na dceru nedohlédlo a v případě potřeby ji nepomohlo apod. V každém případě se tedy jedná o kombinovanou problematiku neurologickou a psychologickou, kde podkladem je neurologické postižení. Přeji Vám i Vaší dceři úspěšný vstup do školy.
Mgr. Jitka Jeklová
Vaše otázka vypovídá o tom, jak velké starosti si o dceru děláte.Ve Vašem případě je ale velmi těžké poradit jen na základě stručného dotazu.
Nejprve byste měla s dcerou navštívit dětského neurologa. Předpokládám, že dcera je u některého vedena. S výsledkem vyšetření (a doporučeními) bych doporučovala vyhledat dětského psychologa buď v pedagogicko-psychologické poradně, nebo v klinické praxi. Zde nezapoměňte s odborníkem probrat mimo jiné strachy a obavy Vaší dcery. S oběma zprávami (od lékaře a psychologa) by bylo vhodné seznámit budoucí třídní učitelku, příp. výchovnou poradkyni či ředitele. Je to možnost, jak předejít větším problémům po nástupu dcery do školy. Spolu s chápající (s jistě vzdělanou učitelkou) určitě najdete možnosti, jak dceři vstup do školy usnadnit. Už dopředu se dají s určitou jistotou přepokládat např. problémy v psaní kvůli třesu ruky. Zde by pak bylo namístě dohodnout se buď na úplném nehodnocení nebo na hodnocení slovním (pozor - rodiče o to musí písemně žádat ředitele školy).
Při problémech a stresových situacích se mohou objevit např. tikové obtíže. Opět je vhodné toto probrat s třídní učitelkou. Také je možná integrace dcery ve běžné třídě. Toto je však možné např. po vyšetření v PPP. Pokud bude dcera jezdit do školy autobusem, předpokládám, že z místa Vašeho bydliště jezdí dětí více. Je vhodné se domluvit s nějakým starším dítětem, zda by na dceru nedohlédlo a v případě potřeby ji nepomohlo apod. V každém případě se tedy jedná o kombinovanou problematiku neurologickou a psychologickou, kde podkladem je neurologické postižení. Přeji Vám i Vaší dceři úspěšný vstup do školy.
Mgr. Jitka Jeklová