Otázka
Odpověď
LMD
24.9.2003 13:11:44 katka
Dobrý den,
máme šestiletého syna. Od malička s nim byly problémy, co se týká kázně, přizpůsobování se okolí. Dospělé bere jako sobě rovné, neuznává žádnou autoritu. Je nadměrně hlučný, hýká křičí, buší do dveří, dupe, přitom nedokáže říct, proč to dělá. Casto zakopává, pořád padá a je samá modřina. Jeho nálady se ale velmi mění, třeba dvě hodiny vydrží ležet nehybně na zemi a nic ho nepřinutí, aby se pohnul, natož aby začal něco dělat. Pak následuje zase to běhání, křik.
Je myslím si naprůměrně inteligentní,ale pouze v některých směrech. V roce a půl uměl písmena, před školou se naučil číst, počítá. nechápe ale například nutnost obléknout se, když ráno vstane. Bere to jako obtěžování. Dlouho také byly problémy s chozením na záchod.
Hlavička nebere, když po něm chci, aby si napsal domácí úkol. Jestli ho chci mít napsaný, ať si ho napíšu. Jsou to stovky konfliktních situací denně, které řešíme. Na jakékoli výtky reaguje velmi přehnaně slovně i fyzicky. Kolikrát mě i uhodil, nebo mi hrozí pěstí. Je opravdu frustrující, když se šestiletý kluk válí v samoobsluze po zemi, nebo tam naopak bez přestání začne běhat mezi regály a hýkat a neni ve vašich silách s tim cokoli udělat!!!!
Nechápe stále, ikdyž mu to stále vysvětlujeme, že do školy prostě musí chodit, každé ráno se zasekne, že dneska už tam teda opravdu nepůjde. Dělá všechno pro to, abychom to nestačili. Přitom se mu tam ale prý líbí. Stále si myslí, že jsme si školu vymysleli, abychom ho tím obtěžovali. Není to však takhle stále. stane se, že má také "milionový" den (spíš půlden) a je opravdu zlatý a dá se s nim všechno zvládnout v pohodě.
V poradně jsme byli několikrát, bylo nám řečeno, že do školy má jít, že je nadprůměrně inteligentní, že tim to nesoustředění nažene.
Pak jsme ale byli u jiné psycholožky a ta se divila, proč jsme si prosadili tu první třídu, že není sociálně zralý. Teď nevíme, jak se máme zachovat, jestli bychom ho přeci jen neměli dát zpět do školky. Po nástupu do školy se jeho náladovost ještě zhoršila a je opravdu k "neukočírování"
Ve škole údajně nedělá zatím problémy, ale už teď je vidět, že vždy ke konci hodiny vypne a vůbec neposlouchá, co se ve třídě děje a dostává kvůli tomu špatné hodnocení. Po škole chodí na hodinu do družiny, tam jsou na něj samé stížnosti, co se chování týče. Prostě vybouchnutý papiňák, jak se 4 hodiny ovládal. Doma to pokračuje vlastně do té doby, než jde spát. psaní úkolú je více než horor.
Mluví sprostě, úplně se v tom vyžívá. nic na něj nemá účinek od zakazování, vysvětlování, prošení po fyzický trest.
Opravdu nevíme , jak na něj. V žádné poradně nám zatím nic neporadili a já bych už opravdu radu potřebovala...
máme šestiletého syna. Od malička s nim byly problémy, co se týká kázně, přizpůsobování se okolí. Dospělé bere jako sobě rovné, neuznává žádnou autoritu. Je nadměrně hlučný, hýká křičí, buší do dveří, dupe, přitom nedokáže říct, proč to dělá. Casto zakopává, pořád padá a je samá modřina. Jeho nálady se ale velmi mění, třeba dvě hodiny vydrží ležet nehybně na zemi a nic ho nepřinutí, aby se pohnul, natož aby začal něco dělat. Pak následuje zase to běhání, křik.
Je myslím si naprůměrně inteligentní,ale pouze v některých směrech. V roce a půl uměl písmena, před školou se naučil číst, počítá. nechápe ale například nutnost obléknout se, když ráno vstane. Bere to jako obtěžování. Dlouho také byly problémy s chozením na záchod.
Hlavička nebere, když po něm chci, aby si napsal domácí úkol. Jestli ho chci mít napsaný, ať si ho napíšu. Jsou to stovky konfliktních situací denně, které řešíme. Na jakékoli výtky reaguje velmi přehnaně slovně i fyzicky. Kolikrát mě i uhodil, nebo mi hrozí pěstí. Je opravdu frustrující, když se šestiletý kluk válí v samoobsluze po zemi, nebo tam naopak bez přestání začne běhat mezi regály a hýkat a neni ve vašich silách s tim cokoli udělat!!!!
Nechápe stále, ikdyž mu to stále vysvětlujeme, že do školy prostě musí chodit, každé ráno se zasekne, že dneska už tam teda opravdu nepůjde. Dělá všechno pro to, abychom to nestačili. Přitom se mu tam ale prý líbí. Stále si myslí, že jsme si školu vymysleli, abychom ho tím obtěžovali. Není to však takhle stále. stane se, že má také "milionový" den (spíš půlden) a je opravdu zlatý a dá se s nim všechno zvládnout v pohodě.
V poradně jsme byli několikrát, bylo nám řečeno, že do školy má jít, že je nadprůměrně inteligentní, že tim to nesoustředění nažene.
Pak jsme ale byli u jiné psycholožky a ta se divila, proč jsme si prosadili tu první třídu, že není sociálně zralý. Teď nevíme, jak se máme zachovat, jestli bychom ho přeci jen neměli dát zpět do školky. Po nástupu do školy se jeho náladovost ještě zhoršila a je opravdu k "neukočírování"
Ve škole údajně nedělá zatím problémy, ale už teď je vidět, že vždy ke konci hodiny vypne a vůbec neposlouchá, co se ve třídě děje a dostává kvůli tomu špatné hodnocení. Po škole chodí na hodinu do družiny, tam jsou na něj samé stížnosti, co se chování týče. Prostě vybouchnutý papiňák, jak se 4 hodiny ovládal. Doma to pokračuje vlastně do té doby, než jde spát. psaní úkolú je více než horor.
Mluví sprostě, úplně se v tom vyžívá. nic na něj nemá účinek od zakazování, vysvětlování, prošení po fyzický trest.
Opravdu nevíme , jak na něj. V žádné poradně nám zatím nic neporadili a já bych už opravdu radu potřebovala...