Otázka
Odpověď
Re: Hyperaktivní dítě
27.5.2004 23:54:55 Ilona Špaňhelová
Milá Kláro,
zřejmě je Matyáš malý "čertík". Já bych se pokoušela víc rozdělit aktivitu, kdy opravdu bude malý aktivní jako "čertík" a naopak chvíle klidu. Za aktivitu považuji opravdu běhání, kopání do balónu na velkém prostranství a "plánovaně". Aby neměl den, kdy se budete snažit ho takto utahat (od některých rodičů vím, že děti unaví víc nás než my je ...). Zkuste mu udělat i takový pokojík, kde se nebudete bát, že něco porazí, srazí ... Pokud budete chtít, dejte mu na stěnu papíry, aby mohl čárat, dejte mu boxovací vak, žíněnku a "blbněte".
Co se týká chvíle klidu, kterou jsem také doporučovala, vyzkoušejte na chvilku si s ním sednout a ukázat mu speciální náklaďáky, které objevíte někde v časopise a povídat si o nich (nebo to, co by ho mohlo upoutat - někdy jsou to zvířátka, dinosauři, popelnice ...). Tato "chvilka"
by měla být opravdu chvilkou, např. zpočátku 2 minuty, pak tuto chvilku prodlužovat ... a uvidíte. Někdy si děti prožívají toto období velmi aktivně i z toho důvodu, že se jim daří udělat nějaký další vývojový skok (např.
umí
běhat, pak třeba stát na špičkách, pak třeba skákat po jedné noze ...) a je to pro ně tak úchvatné, že to musí pořád zkoušet.
Pěkné dny pro vás oba Ilona Špaňhelová
zřejmě je Matyáš malý "čertík". Já bych se pokoušela víc rozdělit aktivitu, kdy opravdu bude malý aktivní jako "čertík" a naopak chvíle klidu. Za aktivitu považuji opravdu běhání, kopání do balónu na velkém prostranství a "plánovaně". Aby neměl den, kdy se budete snažit ho takto utahat (od některých rodičů vím, že děti unaví víc nás než my je ...). Zkuste mu udělat i takový pokojík, kde se nebudete bát, že něco porazí, srazí ... Pokud budete chtít, dejte mu na stěnu papíry, aby mohl čárat, dejte mu boxovací vak, žíněnku a "blbněte".
Co se týká chvíle klidu, kterou jsem také doporučovala, vyzkoušejte na chvilku si s ním sednout a ukázat mu speciální náklaďáky, které objevíte někde v časopise a povídat si o nich (nebo to, co by ho mohlo upoutat - někdy jsou to zvířátka, dinosauři, popelnice ...). Tato "chvilka"
by měla být opravdu chvilkou, např. zpočátku 2 minuty, pak tuto chvilku prodlužovat ... a uvidíte. Někdy si děti prožívají toto období velmi aktivně i z toho důvodu, že se jim daří udělat nějaký další vývojový skok (např.
umí
běhat, pak třeba stát na špičkách, pak třeba skákat po jedné noze ...) a je to pro ně tak úchvatné, že to musí pořád zkoušet.
Pěkné dny pro vás oba Ilona Špaňhelová