Otázka
Odpověď
Nechce kreslit
28.5.2004 21:08:51 Loucká, syn Martin 4,5 roku
Vážená paní magistro,
již jednou jsem se na Vás obracela s prosbou o radu a chtěla bych možnost porady "na dálku" využít se stejným problémem ještě jednou. Našemu synovi je 4 a půl roku. Je to veselé,společenské dítě, od malička velký pohodář. Od tří let chodí do školky, kde se bez problémů zapojil do kolektivu. Až na jeden problém, který se s ním vleče vlastně od začátku. Dnes jsem po delší době měla možnost mluvit s paní ředitelkou MŠ. Jakmile ve školce dojde na malování, Martínek se vytrácí a pokud maluje, tak pouze s domluvou nebo ho na něco nalákají.Paní učitelky se nad tím trochu pozastavují a já už nevím, co si mám o tom myslet. Pokud je Martínek doma, do malování ho nijak nenutím. Když se ho zeptám, jestli půjdeme malovat, jde rád, ale chce mě mít u sebe. Nepotřebuje návod, jak na to (ani mu návod nedávám), ale spíše kulisu. Omalovánky ho vůbec nelákají. Při malování upřednostňuje jednoduché tvary,nebarví ho dobarvování (namaluje dům - okna, komín, dveře s klikou, balkón, mříže v oknech..., ale střechu nechce vybarvit), jakoby už to chtěl mít za sebou. Bohužel nemohu posoudit, nakolik jsou jeho kresby povedené a úměrné věku. Samostatně nakreslí člověka (hlava - vlasy, oči, obočí, nos, ústa;krk, tělo, ruce s prsty, nohy s botami), auto, tank, dům, strom, květinu,šneka, sluníčko. Myslím, že má i fantazii, nedávno se mu povedl opravdu hezký medvěd nebo pavouk. Na druhou stranu je pravda, že u malování moc dlouho nevydrží a sama na něm vidím, jak za chvíli začne s obrázkem pospíchat a je mu jedno,že to kazí. Tak nevím. Mám se znepokojovat, navštívit nějakou PPP nebo mu dát čas a ruku na psaní připravovat zatím jinak? Stříhání, vytrhávání papíru, navlékání korálků, modelování, mu jde bez problémů.
Pozná základní číslice, počítá do 10, zná všechna velká tiskací písmena.
Omlouvám se za obsáhlý a možná i trochu nepřehledný dotaz a předem velice děkuji za radu a trochu povzbuzení.
již jednou jsem se na Vás obracela s prosbou o radu a chtěla bych možnost porady "na dálku" využít se stejným problémem ještě jednou. Našemu synovi je 4 a půl roku. Je to veselé,společenské dítě, od malička velký pohodář. Od tří let chodí do školky, kde se bez problémů zapojil do kolektivu. Až na jeden problém, který se s ním vleče vlastně od začátku. Dnes jsem po delší době měla možnost mluvit s paní ředitelkou MŠ. Jakmile ve školce dojde na malování, Martínek se vytrácí a pokud maluje, tak pouze s domluvou nebo ho na něco nalákají.Paní učitelky se nad tím trochu pozastavují a já už nevím, co si mám o tom myslet. Pokud je Martínek doma, do malování ho nijak nenutím. Když se ho zeptám, jestli půjdeme malovat, jde rád, ale chce mě mít u sebe. Nepotřebuje návod, jak na to (ani mu návod nedávám), ale spíše kulisu. Omalovánky ho vůbec nelákají. Při malování upřednostňuje jednoduché tvary,nebarví ho dobarvování (namaluje dům - okna, komín, dveře s klikou, balkón, mříže v oknech..., ale střechu nechce vybarvit), jakoby už to chtěl mít za sebou. Bohužel nemohu posoudit, nakolik jsou jeho kresby povedené a úměrné věku. Samostatně nakreslí člověka (hlava - vlasy, oči, obočí, nos, ústa;krk, tělo, ruce s prsty, nohy s botami), auto, tank, dům, strom, květinu,šneka, sluníčko. Myslím, že má i fantazii, nedávno se mu povedl opravdu hezký medvěd nebo pavouk. Na druhou stranu je pravda, že u malování moc dlouho nevydrží a sama na něm vidím, jak za chvíli začne s obrázkem pospíchat a je mu jedno,že to kazí. Tak nevím. Mám se znepokojovat, navštívit nějakou PPP nebo mu dát čas a ruku na psaní připravovat zatím jinak? Stříhání, vytrhávání papíru, navlékání korálků, modelování, mu jde bez problémů.
Pozná základní číslice, počítá do 10, zná všechna velká tiskací písmena.
Omlouvám se za obsáhlý a možná i trochu nepřehledný dotaz a předem velice děkuji za radu a trochu povzbuzení.