Otázka
Odpověď
Re: Zkřížená lateralita
13.8.2004 0:44:55 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
problém, který popisujete, řeší mnoho rodičů. Nemyslím si, že by hlavním důvodem byla křížená lateralita, spíše její možný vliv na pomalejší orientaci v problémech a jejich řešení. Pokud Váš syn nemá výraznější problémy s chápáním, uvažováním a hlavně pozorností, mělo by se zvládání školních nároků s věkem zlepšovat.
Váš syn je zatím relativně malý, ale dokážete si představit, jak bude Vaše společná příprava vypadat v 5. nebo třeba 7.třídě? Budete mít dostatek času a sil s ním vše probírat a opakovat?
Jak z toho tedy ven. Samozřejmě se mu věnujte, ale zároveň ho veďte k co největší samostatnosti, aby např. co nejdříve uměl najít a zachytit vše podstatné a odlišit to od nepodstatného. Brzy jej také naučte pořizovat si výpisky, různé tabulky a pod. Chtějte po něm, aby pracoval sám a Vám vše předkládal pouze ke kontrole.
Co se týká denní přípravy, opravdu by neměla za žádnou cenu přesáhnout 2 hodiny, spíše bych se přimlouvala ještě za méně (myslím, že hodina je v jeho věku dostačující). Pracujte s přestávkami, učivo střídejte. Oceňujte každý drobný úspěch, ale i vynaloženou snahu.
Přeji Vám i Vašemu synovi hodně hezkých chvil, i těch strávených nad školními úkoly.
Mgr. Jitka Jeklová
problém, který popisujete, řeší mnoho rodičů. Nemyslím si, že by hlavním důvodem byla křížená lateralita, spíše její možný vliv na pomalejší orientaci v problémech a jejich řešení. Pokud Váš syn nemá výraznější problémy s chápáním, uvažováním a hlavně pozorností, mělo by se zvládání školních nároků s věkem zlepšovat.
Váš syn je zatím relativně malý, ale dokážete si představit, jak bude Vaše společná příprava vypadat v 5. nebo třeba 7.třídě? Budete mít dostatek času a sil s ním vše probírat a opakovat?
Jak z toho tedy ven. Samozřejmě se mu věnujte, ale zároveň ho veďte k co největší samostatnosti, aby např. co nejdříve uměl najít a zachytit vše podstatné a odlišit to od nepodstatného. Brzy jej také naučte pořizovat si výpisky, různé tabulky a pod. Chtějte po něm, aby pracoval sám a Vám vše předkládal pouze ke kontrole.
Co se týká denní přípravy, opravdu by neměla za žádnou cenu přesáhnout 2 hodiny, spíše bych se přimlouvala ještě za méně (myslím, že hodina je v jeho věku dostačující). Pracujte s přestávkami, učivo střídejte. Oceňujte každý drobný úspěch, ale i vynaloženou snahu.
Přeji Vám i Vašemu synovi hodně hezkých chvil, i těch strávených nad školními úkoly.
Mgr. Jitka Jeklová