Otázka
Odpověď
Re:Neposlušný horolezec
12.12.2004 18:19:41 Ilona Špaňhelová
Milá Eliško, ty naše milované děti! Jsou úžasné, ale někdy nám z nic vstávají vlasy na hlavě ...
Jsem si jistá, že Tomáš je v této chvíli ve zvídavé fázi ve svém vývoji.
Chce všechno poznat, prozkoumat, vidět, vědět ... Zkuste se proto na jeho věk dívat těmito očima - jestli chcete.
Navrhuji vám: udělat spolu s ním překážkovou dráhu (z prostěradla, ze židlí), udělat mu masku indiána, aby mohl lítat venku nebo po bytě a tak si spolu s vámi hrát. Připravit mu dvě skříňky v kuchyňské lince - někde dole - kde mu dáte věci z umělé hmoty, dřevěnou vařečku, těstoviny, rýži a necháte ho spolu s vámi "vařit". Pokud si bude chtít hrát na kuchaře, udělala bych spolu s ním kuchařskou čepici, připravila bych na stůl spolu s ním "hostinu", kde budete mít jídlo opravdické - to budeme jíst a jídlo - jen jako - to budeme jíst jako (myslím, že mu neuvařené těstoviny nebo rýže opravdu chutnat nebudou). Pokud nebude chtít víc jíst, zkuste ho sundat ze židle a už mu víc nedávat. Udělejte z toho určitý řád. Zkuste mu i udělat řád celého dne a snažit se ho spolu s ním dodržovat. Necharakterizovala bych ho jako hyperaktivního (samozřejmě ho neznám), ale jako zvídavého. Podle mého názoru je také zapotřebí jeho energii využít - běháním, válením sudů, boxem do polštáře ... , v tělocvičně, na sněhu, na hřišti ...
A dejte mu také jasná pravidla, která se bude učit. Děti v tomto věku ještě tyto hranice neznají. Poznávají je díky naší reakci a díky tomu, že vždycky na stejnou věc reagujeme "ne" a na stejnou věc reagujeme - pojď se podívat, ano, to můžeš ...
Držím vám moc palce. Ještě k vaší poslední otázce - do mé poradny a myslím, že i do pedagogicko- psychologických poraden doporučení od lékaře nepotřebujete. Samozřejmě, když tam zavoláte, oni vám řeknou, jaká mají pravidla... Pokud chcete, zkuste ještě s Tomášem pevnější, jasná a stejná pravidla pro věci a větší "vyblbnutí" než se do poradny vydáte.
Pěkné dny Ilona Špaňhelová
Jsem si jistá, že Tomáš je v této chvíli ve zvídavé fázi ve svém vývoji.
Chce všechno poznat, prozkoumat, vidět, vědět ... Zkuste se proto na jeho věk dívat těmito očima - jestli chcete.
Navrhuji vám: udělat spolu s ním překážkovou dráhu (z prostěradla, ze židlí), udělat mu masku indiána, aby mohl lítat venku nebo po bytě a tak si spolu s vámi hrát. Připravit mu dvě skříňky v kuchyňské lince - někde dole - kde mu dáte věci z umělé hmoty, dřevěnou vařečku, těstoviny, rýži a necháte ho spolu s vámi "vařit". Pokud si bude chtít hrát na kuchaře, udělala bych spolu s ním kuchařskou čepici, připravila bych na stůl spolu s ním "hostinu", kde budete mít jídlo opravdické - to budeme jíst a jídlo - jen jako - to budeme jíst jako (myslím, že mu neuvařené těstoviny nebo rýže opravdu chutnat nebudou). Pokud nebude chtít víc jíst, zkuste ho sundat ze židle a už mu víc nedávat. Udělejte z toho určitý řád. Zkuste mu i udělat řád celého dne a snažit se ho spolu s ním dodržovat. Necharakterizovala bych ho jako hyperaktivního (samozřejmě ho neznám), ale jako zvídavého. Podle mého názoru je také zapotřebí jeho energii využít - běháním, válením sudů, boxem do polštáře ... , v tělocvičně, na sněhu, na hřišti ...
A dejte mu také jasná pravidla, která se bude učit. Děti v tomto věku ještě tyto hranice neznají. Poznávají je díky naší reakci a díky tomu, že vždycky na stejnou věc reagujeme "ne" a na stejnou věc reagujeme - pojď se podívat, ano, to můžeš ...
Držím vám moc palce. Ještě k vaší poslední otázce - do mé poradny a myslím, že i do pedagogicko- psychologických poraden doporučení od lékaře nepotřebujete. Samozřejmě, když tam zavoláte, oni vám řeknou, jaká mají pravidla... Pokud chcete, zkuste ještě s Tomášem pevnější, jasná a stejná pravidla pro věci a větší "vyblbnutí" než se do poradny vydáte.
Pěkné dny Ilona Špaňhelová