Otázka
Odpověď
Re: Nemluví
23.1.2005 22:28:22 Ilona Špaňhelová
Milý Pavle, pokud jste si jistý, že syn slyší a jeho slova (máma, táta, bába
..) byla také naprosto srozumitelná a jasná - tedy nemůže se jednat ani o vadu, že by byl němý, pak bych se opravdu nebála. Třeba je to další projev jeho perfekcionalismu a chce začít mluvit, až bude umět lépe vyslovovat.
Zkuste ho do mluvení nenutit, netlačit, ale hodně s ním mluvit. Vyprávět mu, když jdete na procházku, co kolem sebe vidíte, jakou to má souvislost (třeba že je zima, sněží, sníh vzniká tak a tak ...). Komentujte, že si obujete boty, ty boty jsou zelené, jsou zimní, protože je venku zima a sníh ...
Komentujte, že se Mareček počural, teď řekl egm a kdo ví, co tím chtěl vlastně říct ... A vydržte. Zkuste ho i seznámit s jinými dětmi, jak se bude v jejich přítomnosti chovat, jestli mu třeba při hře pomohou se trochu víc rozmluvit. A pokud chcete, zkuste i trochu "pracovat" na jeho perfekcionalismu. Pochvalte ho, když má v pokojíku pořádek, když si po sobě pěkně uklidí věci, ale pak zkuste jít opravdu jinou cestou na procházku a zdůvodnit to třeba tak, že chcete poznat jinou přírodu, objevit náklaďák na té cestě, podívat se, jestli tam bude na rybníku led ... a všechno to, co vás napadne.
A nemějte starost, pokud jsou v pořádku věci, o kterých jsem psala v úvodu, myslím, že tak jako každý rodič budete možná jednou rádi, kdyby chvilku nemluvil a pořád se vás na něco nevyptával ...
Pěkné dny Ilona Špaňhelová
..) byla také naprosto srozumitelná a jasná - tedy nemůže se jednat ani o vadu, že by byl němý, pak bych se opravdu nebála. Třeba je to další projev jeho perfekcionalismu a chce začít mluvit, až bude umět lépe vyslovovat.
Zkuste ho do mluvení nenutit, netlačit, ale hodně s ním mluvit. Vyprávět mu, když jdete na procházku, co kolem sebe vidíte, jakou to má souvislost (třeba že je zima, sněží, sníh vzniká tak a tak ...). Komentujte, že si obujete boty, ty boty jsou zelené, jsou zimní, protože je venku zima a sníh ...
Komentujte, že se Mareček počural, teď řekl egm a kdo ví, co tím chtěl vlastně říct ... A vydržte. Zkuste ho i seznámit s jinými dětmi, jak se bude v jejich přítomnosti chovat, jestli mu třeba při hře pomohou se trochu víc rozmluvit. A pokud chcete, zkuste i trochu "pracovat" na jeho perfekcionalismu. Pochvalte ho, když má v pokojíku pořádek, když si po sobě pěkně uklidí věci, ale pak zkuste jít opravdu jinou cestou na procházku a zdůvodnit to třeba tak, že chcete poznat jinou přírodu, objevit náklaďák na té cestě, podívat se, jestli tam bude na rybníku led ... a všechno to, co vás napadne.
A nemějte starost, pokud jsou v pořádku věci, o kterých jsem psala v úvodu, myslím, že tak jako každý rodič budete možná jednou rádi, kdyby chvilku nemluvil a pořád se vás na něco nevyptával ...
Pěkné dny Ilona Špaňhelová