Otázka
Odpověď
Učení
2.3.2005 20:04:42 Pavel Laubr, jedna školou povinná dcera
Naší dceři ve věku čtyř let stanovila během první návštěvy neurologické ambulance paní doktorka diagnosu LEHKÁ MOZKOVÁ DISFUNKCE - DEBILITA. To se mi příliš nezamlouvalo, ale jen kvůli tomu, jak rychle tuto diagnózu paní doktorka stanovila. Proto jsme se obrátili na pana doc. Dolanského z Thomaierovi nemocnice v Praze. Tam byl závěr pozorování mírnější. Dcera byla údajně psychologicky opožděnou. Dnes je dceři devět let, navštěvuje druhou třídu speciální- pro děti s vadou řeči. Samozřejmě základní školy. V třídě první, ale i začátkem třídy druhé, neměla žádné problémy. V předškolním věku dokonce navštěvovala EEG Biofíbeg. Ovšem po pololetním vysvědčení u ní dochází k rapidnímu zhoršení z vyznamenání na průměr. Největší problém sledujeme v matematice, kde nemá prostorovou a obraznou představivost, při učení doma je roztěkaná, odmítá spolupráci, zkoušeli jsme metodu přísné ruky, mírného přístupu, ale dcera se při učení nesoustředí. Jak ji mohu zaujmout a samovolně nasměrovat k učení, které bude přínosné? Problém sice vidím v tom, že nedokáži matematiku podat dosti zábavně, abych ji zaujmul. Máte nějaké zkušenosti?