Otázka
Odpověď
Špatné používání zájmen a koncovek
18.3.2005 11:44:06 Jan, syn 3 roky
Dobry den.
Problem v reci syna neni vyhradne logopedicky (nevyslovuje sice "r" a ale jinak mluvi dobre). Problem je v tom, ze pouziva spatne osobni zajmena a i koncovky oznacujici osoby. Proste se je naucil pouzivat presne tak jak je slysel od nas a nekonvertuje je pri vlastnim pouzivani. Napr. kdyz mluvi o sobe pouziva zajmeno "ty" a koncovku "udelas" a kdyz mluvi ke me a treba neco chce pouziva "ja" "ti to dam" a mysli tim mne. Navic se nepta otazkou ale jakoby naznacuje zacatek odpovedi. Napr."tramvaj jede protoze..." Asi to neni tak zavazne ale protoze tak mluvi jiz skoro dva roky, bojim se aby si to nezafixoval a nemel treba problemy s dorozumenim ve skolce, kam pujde za pul roku. My mu samozrejme rozumime ale setkal jsem se s tim, ze jine osoby nepochopi, ze mluvi k nim, kdyz pouziva 1.osobu a o sobe kdyz pouziva 2.osobu.
Budu vdecny za radu i pripadne na odkaz na jine poradce. Dekuji
Problem v reci syna neni vyhradne logopedicky (nevyslovuje sice "r" a ale jinak mluvi dobre). Problem je v tom, ze pouziva spatne osobni zajmena a i koncovky oznacujici osoby. Proste se je naucil pouzivat presne tak jak je slysel od nas a nekonvertuje je pri vlastnim pouzivani. Napr. kdyz mluvi o sobe pouziva zajmeno "ty" a koncovku "udelas" a kdyz mluvi ke me a treba neco chce pouziva "ja" "ti to dam" a mysli tim mne. Navic se nepta otazkou ale jakoby naznacuje zacatek odpovedi. Napr."tramvaj jede protoze..." Asi to neni tak zavazne ale protoze tak mluvi jiz skoro dva roky, bojim se aby si to nezafixoval a nemel treba problemy s dorozumenim ve skolce, kam pujde za pul roku. My mu samozrejme rozumime ale setkal jsem se s tim, ze jine osoby nepochopi, ze mluvi k nim, kdyz pouziva 1.osobu a o sobe kdyz pouziva 2.osobu.
Budu vdecny za radu i pripadne na odkaz na jine poradce. Dekuji