Otázka
Odpověď
Problémy ve škole
17.5.2005 14:29:04 Kateřina, 3 děti 7,10,13
Dobrý den,
obracím se na Vás kvůli mému synovi -13 let, 6.tř. Syn má nyní po přechodu na 2 st. a jinou školu s učením velké problémy. Nejhůře mu jde matematika a předměty, kde je nutné logické uvažování. Učíme se s ním, kontrolujeme ho, ale výsledky se nedostavují. V 5tř. měl 3 dvojky, nyní mu hrozí 2 čtyřky (Ma, Fy). Syn ve škole učivu většinou moc neporozumí, doma mu vše vysvětlíme, spočítá příklady, zdá se že to chápe. Za pár dní má za úkol počítat př. ze stejné látky, ale vypadá to, jako by dané učivo v životě neviděl. Tak se vše opakuje i 3-4x za sebou. Slovní příklady jsou pro něj téměř neřešitelné. Podobné problémy měl už i na prvním stupni, ale nebylo to tak hrozné.
V českém jazyce problémy nemá, ale v angličtině docela ano. Dokáže větu říci v jedné osobě, ale převést stejnou větu do jiné osoby či na zápor mu dělá dost problémy. Vůbec si nedovedu představit, jak by studoval, kdybychom mu s manželem nebyli schopni neustále vše vysvětlovat a radit mu. Někdy si říkám, že čas strávený ve škole je pro něj ztracený, když to stejně doma děláme znovu.
Také jeho přístup k učení je veskrze záporný, dokáže celé odpoledne prosedět nad 2 stránkami a stejně nic neumí. Když má písemku, raději nám nic neřekne, aby se nemusel učit. Nevím už jak dál, nezdá se mi, že by byl až tak hloupý, zdá se mi že má jakousi zvrácenou radost, že má tak špatné známky. Nemůžeme také celé dny strávit jeho učením, máme ještě další děti a vlastní život.
Na závěr chci napsat, že jsme ho za špatné známky nikdy netrestali, naopak jsme mu vždycky říkali, že někomu jde učení samo, někomu ne, že je nejdůležitější snažit se a že třeba 3 pro někoho komu matematika zrovna nejde je pěkná známka. Jenže snahu náš syn vůbec nevyvíjí.
Našim dětem se věnujeme, lyžujeme, jezdíme na kole i na společné dovolené. Od malička jim čteme, chodí do jazykových kurzů. Zdůrazňujeme jim ,jak je dnes důležité vzdělání i umět alespoň trochu nějaký jazyk. Ale našemu synovi se z toho moc pod kůži nedostalo.
Se synem jsme byli 1x v PPP, když jsme žádali o odklad školní docházky (kvůli kreslení - od malička tvrdošíjně odmítal kreslit a u zápisu nic nenakreslil) a bylo nám sděleno, že inteligenci má normální.
Děkuji za odpověď a omlouvám se za délku mého dotazu, ale stručněji to říci nešlo.
obracím se na Vás kvůli mému synovi -13 let, 6.tř. Syn má nyní po přechodu na 2 st. a jinou školu s učením velké problémy. Nejhůře mu jde matematika a předměty, kde je nutné logické uvažování. Učíme se s ním, kontrolujeme ho, ale výsledky se nedostavují. V 5tř. měl 3 dvojky, nyní mu hrozí 2 čtyřky (Ma, Fy). Syn ve škole učivu většinou moc neporozumí, doma mu vše vysvětlíme, spočítá příklady, zdá se že to chápe. Za pár dní má za úkol počítat př. ze stejné látky, ale vypadá to, jako by dané učivo v životě neviděl. Tak se vše opakuje i 3-4x za sebou. Slovní příklady jsou pro něj téměř neřešitelné. Podobné problémy měl už i na prvním stupni, ale nebylo to tak hrozné.
V českém jazyce problémy nemá, ale v angličtině docela ano. Dokáže větu říci v jedné osobě, ale převést stejnou větu do jiné osoby či na zápor mu dělá dost problémy. Vůbec si nedovedu představit, jak by studoval, kdybychom mu s manželem nebyli schopni neustále vše vysvětlovat a radit mu. Někdy si říkám, že čas strávený ve škole je pro něj ztracený, když to stejně doma děláme znovu.
Také jeho přístup k učení je veskrze záporný, dokáže celé odpoledne prosedět nad 2 stránkami a stejně nic neumí. Když má písemku, raději nám nic neřekne, aby se nemusel učit. Nevím už jak dál, nezdá se mi, že by byl až tak hloupý, zdá se mi že má jakousi zvrácenou radost, že má tak špatné známky. Nemůžeme také celé dny strávit jeho učením, máme ještě další děti a vlastní život.
Na závěr chci napsat, že jsme ho za špatné známky nikdy netrestali, naopak jsme mu vždycky říkali, že někomu jde učení samo, někomu ne, že je nejdůležitější snažit se a že třeba 3 pro někoho komu matematika zrovna nejde je pěkná známka. Jenže snahu náš syn vůbec nevyvíjí.
Našim dětem se věnujeme, lyžujeme, jezdíme na kole i na společné dovolené. Od malička jim čteme, chodí do jazykových kurzů. Zdůrazňujeme jim ,jak je dnes důležité vzdělání i umět alespoň trochu nějaký jazyk. Ale našemu synovi se z toho moc pod kůži nedostalo.
Se synem jsme byli 1x v PPP, když jsme žádali o odklad školní docházky (kvůli kreslení - od malička tvrdošíjně odmítal kreslit a u zápisu nic nenakreslil) a bylo nám sděleno, že inteligenci má normální.
Děkuji za odpověď a omlouvám se za délku mého dotazu, ale stručněji to říci nešlo.