Otázka
Odpověď
Nechce se učit správně vyslovovat
4.6.2005 12:16:50 Eva Dvořáková
Dobrý den,
obracím se na vás, protože už s manželem nevíme jak docílit toho, aby náš /letos v červenci šestiletý/ syn byl ochotný učit se výslovnost. Nepostupovali jsme nějak nestandardně, chválili jsme jej když mu to šlo nebo se snažil, navštěvovali logo. Nikterak jsme ho dříve netrestali, nenutili ho do učení ale od určité doby (paradoxně po jedné z návštěv logo)se "zasekl" a i po několika měsících to prostě s ním "nejde". Logo jsme začali navštěvovat v jeho 5ti letech. Problém nastal s "r", k "ř" jsme se ani neodstali. (Jinak mluví dobře). Předtím jsme s ním doma docela lehce zvládli "l". Po docela krátké době jsem ho naučila říkat "r", které ale říká pouze ve slovech, kde je před r ve slově "d" a "t" (např. trnka, drnda, trumpeta, drtí..). Ve slovech jako např. pralinka, hrách.. to absolutně odmítá vůbec vyslovit. Dělá mu problém (technicky) říci dlouhé "r", má potom tendenci strkat jazýček ven.. sice jej řekne, ale špatně - dělá to,myslím, chybně. Paní logopedka po něm chtěla další slova (po t a d mu "r" šlo tedy říkat dobře, takže přešla na slova ostatní) u ní mlčel a od té doby nechce říkat nic. Už nevím, co s ním máme dělat.
Prosím, poraďte nám. Máme pocit, že by to chtělo aby navštěvoval někoho, který to s ním bude probírat (i nás to příp. naučí) nějakou "hravou" formou, nedaří se nám ho přesvědčit, aby to alespoň zkoušel..
Děkuji moc za odpověď.
obracím se na vás, protože už s manželem nevíme jak docílit toho, aby náš /letos v červenci šestiletý/ syn byl ochotný učit se výslovnost. Nepostupovali jsme nějak nestandardně, chválili jsme jej když mu to šlo nebo se snažil, navštěvovali logo. Nikterak jsme ho dříve netrestali, nenutili ho do učení ale od určité doby (paradoxně po jedné z návštěv logo)se "zasekl" a i po několika měsících to prostě s ním "nejde". Logo jsme začali navštěvovat v jeho 5ti letech. Problém nastal s "r", k "ř" jsme se ani neodstali. (Jinak mluví dobře). Předtím jsme s ním doma docela lehce zvládli "l". Po docela krátké době jsem ho naučila říkat "r", které ale říká pouze ve slovech, kde je před r ve slově "d" a "t" (např. trnka, drnda, trumpeta, drtí..). Ve slovech jako např. pralinka, hrách.. to absolutně odmítá vůbec vyslovit. Dělá mu problém (technicky) říci dlouhé "r", má potom tendenci strkat jazýček ven.. sice jej řekne, ale špatně - dělá to,myslím, chybně. Paní logopedka po něm chtěla další slova (po t a d mu "r" šlo tedy říkat dobře, takže přešla na slova ostatní) u ní mlčel a od té doby nechce říkat nic. Už nevím, co s ním máme dělat.
Prosím, poraďte nám. Máme pocit, že by to chtělo aby navštěvoval někoho, který to s ním bude probírat (i nás to příp. naučí) nějakou "hravou" formou, nedaří se nám ho přesvědčit, aby to alespoň zkoušel..
Děkuji moc za odpověď.