Otázka
Odpověď
Jak "pracovat" s batoletem
28.8.2005 10:34:50 Monika a Tomášek, 1,5 roku
Dobrý den, paní doktorko, nemám ani tak nějaký problém (s prcka se těším a jen pozoruju ty pokroky, co děti dělají), spíš otázku. Toma jsem nikdy do ničeho nenutila (neposazovala, nestavěla, záměrně nic neučila, nechávám na něm co ho zajímá a v tom ho podporuju, neodbývám - byť je to někdy náročné být "na příjmu" po celý den, nechce být nikdy sám:-). Jde o to, když se dítě projevuje řekněme jednostranně. Psychomotoricky je v pořádku, chodí sám od roku, během 3 týdnů pochopil nočník (máme ho měsíc, čekala jsem až si začne sám říkat)a je už bez plen - nečekala jsem takovou rychlovku (jen na noc plenu dávám, i když už se asi 2x probudil ráno - spí 10 hodin - suchý a hned šel sám na nočník... můžu zkusit už dávat spát bez plen popř. jak dlouho čekat? Uspěchat nechci nic...
Ale k mé otázce: Tom ke svým 18 měsícům umí celou abecedu. Prostě pozná všechna písmena i čísla (ty ale ještě celé nevysloví, jen první slabiky, ale zná je). Má slovní zásobu asi 100 slov... Má prostě velký zájem o knihy, "čte" všechny nápisy, poznávací značky... přijde mi to neobvyklé, ale proč mu bránit:-) Postaví na sebe 13 kostek (což jak jsem četla je v jeho věku také neobvyklé), rád "maluje" - své čmáranice pojmenovává (děda, máma, táma a kočička, jeho nejoblíbenější:-). Ale třeba si neporadí s vkládačkou, byť by chtěl, prostě netrefí správné tvary... můj dotaz je, zda ho mám směrovat nějak nenásilně i jinam či ho nechat, aby si pořád jen "četl a četl":-) Samozřejmě děláme i jiné věci, je rád venku, má rád děti (hračky nebere, ale rozdává:-)Je jednoznačný levák (jak se to stane, když nemáme v rodině jedinného leváka?).
Jinak je velmi živý, zvídavý, chytrý, mazlivý, poslušný a citlivý, beze mě pláče (stále ho kojím, nemáme babičky, je zvyklý být stále jen se mnou, možná proto je na mě dost vázaný - ale i já na něj, to přiznám:-) Ale zvládne být beze mě, pokud tam vůbec nejsem, třeba teď, je jen s tátou a snad ok:-)
Děkuji za cenné rady a pěkný den.
Monika
Ale k mé otázce: Tom ke svým 18 měsícům umí celou abecedu. Prostě pozná všechna písmena i čísla (ty ale ještě celé nevysloví, jen první slabiky, ale zná je). Má slovní zásobu asi 100 slov... Má prostě velký zájem o knihy, "čte" všechny nápisy, poznávací značky... přijde mi to neobvyklé, ale proč mu bránit:-) Postaví na sebe 13 kostek (což jak jsem četla je v jeho věku také neobvyklé), rád "maluje" - své čmáranice pojmenovává (děda, máma, táma a kočička, jeho nejoblíbenější:-). Ale třeba si neporadí s vkládačkou, byť by chtěl, prostě netrefí správné tvary... můj dotaz je, zda ho mám směrovat nějak nenásilně i jinam či ho nechat, aby si pořád jen "četl a četl":-) Samozřejmě děláme i jiné věci, je rád venku, má rád děti (hračky nebere, ale rozdává:-)Je jednoznačný levák (jak se to stane, když nemáme v rodině jedinného leváka?).
Jinak je velmi živý, zvídavý, chytrý, mazlivý, poslušný a citlivý, beze mě pláče (stále ho kojím, nemáme babičky, je zvyklý být stále jen se mnou, možná proto je na mě dost vázaný - ale i já na něj, to přiznám:-) Ale zvládne být beze mě, pokud tam vůbec nejsem, třeba teď, je jen s tátou a snad ok:-)
Děkuji za cenné rady a pěkný den.
Monika