Otázka
Odpověď
Adaptace dítěte mimo rodinu
6.9.2005 17:58:26 Vera Olehlova, tri velke dcery, maly syn
Dobry den,
mam tri velke dcery a maleho syna/6,5 roku/. Syn ma LMD, vyvojovou dysfazii- expresivni dysfazii reci, do dvou let na nem nebylo nic poznat, pak se zacal opozdovat vyvoj reci, ve ctyrech letech prosel komplexnim vysetrenim, kde mu byla stanovena tato diagnoza. Ma veliky problem v kontaktu s cizimi lidmi, dva skolni roky chodil neuspesne do MS, jako integrovany zak, ted zacal chodit do pripravneho rocniku Specialni skoly, ale ani tam si nemuze zvyknout. Doma se chova uplne normalne a primerene svemu veku, zna barvy, cisla pismena, geometricke tvary, pisnicky a basnicky vzhledem k reci vedeme jako doplnovacku, ale zna je, ovsem pokud se ocitne mimo zname prostredi, je tak ovlivneny, ze jej psycholozka oznacila za mentalne retardovaneho, neplni tam ukoly, ktere doma naprosto normalne ovlada. Nevim, jak mu pomoci, aby umel takzvane prodat, co umi, pani psycholozka bere jen to, co vidi ve sve pracovne. Podle pani neurolozky by mel chodit po pripravnem rocniku do normalni skoly, aby ve specialni nestagnoval, ale s jeho rozsahem reci je to komplikovane. Ve specialnim ped. centru pani ucitelku zna a ochotne pracuje a spolupracuje./ Dochazime tam po trech tydnech./
mam tri velke dcery a maleho syna/6,5 roku/. Syn ma LMD, vyvojovou dysfazii- expresivni dysfazii reci, do dvou let na nem nebylo nic poznat, pak se zacal opozdovat vyvoj reci, ve ctyrech letech prosel komplexnim vysetrenim, kde mu byla stanovena tato diagnoza. Ma veliky problem v kontaktu s cizimi lidmi, dva skolni roky chodil neuspesne do MS, jako integrovany zak, ted zacal chodit do pripravneho rocniku Specialni skoly, ale ani tam si nemuze zvyknout. Doma se chova uplne normalne a primerene svemu veku, zna barvy, cisla pismena, geometricke tvary, pisnicky a basnicky vzhledem k reci vedeme jako doplnovacku, ale zna je, ovsem pokud se ocitne mimo zname prostredi, je tak ovlivneny, ze jej psycholozka oznacila za mentalne retardovaneho, neplni tam ukoly, ktere doma naprosto normalne ovlada. Nevim, jak mu pomoci, aby umel takzvane prodat, co umi, pani psycholozka bere jen to, co vidi ve sve pracovne. Podle pani neurolozky by mel chodit po pripravnem rocniku do normalni skoly, aby ve specialni nestagnoval, ale s jeho rozsahem reci je to komplikovane. Ve specialnim ped. centru pani ucitelku zna a ochotne pracuje a spolupracuje./ Dochazime tam po trech tydnech./