Otázka
Odpověď
Forma LMD a domácí škola
21.9.2005 9:47:46 Vlasta
Dobrý den,
mám 8letou dceru, která chodí do 3.třídy. Mám dilema ohledně jejích potíží ve škole a váhám, jestli to mám řešit domácí školou. Prosím, přečtěte si následující text a poradťe mi.
Problémy začaly již v předškolním věku, kdy navštěvovala taneční kroužek a i když si vzala trenérka na starost pouze jí, stranou od dětí, tak jí nevnímala a nedělala, to co má. zašla jsem do poradny, kde mi bylo řečeno, že je u ní porucha soustředěnosti, zpožděný vývoj nervové soustavy cca o 2 roky, ale inteligenčně prý školu zvládne a není třeba odklad. Dostala jsem nakopírované 2 A4 her, které s ní mám dělat. Všechny bez problémů zvládala i před tím. Navíc se v textu neustále objevovalo, že je to určeno pro hyperaktivní děti. V první třídě paní učitelka neustále vyprávěla, že dcera je ve snách, polehává, je extrémně pomalá. Ve 2. třídě jsme začali docházet do soukromé poradny, absolvovali jsme 40 sezení na Biofeedbacku a různá cvičení a testování. Dcera měla doporučení o snížení množství látky při výuce. Ke konci školního roku se paní učitelka ptala, jestli vůbec něco děláme, že na dceři není nic vidět. Na to nám v poradně doporučili změnit školu. Teď tedy chodí do jiné třídy, ale paní učitelka říká, že je opravdu hodně pomalá. Někdy má den, že se jí podaří podat výkon podobný ostatním dětem, pak ale přijde domu, je hrozně unavená a chce spát. Každý den doděláváme souhrně asi 1,5hod. všechny předměty, které ve škole nestihla. Některé její výkony ve škole naznačují dyslexii i dysgrafii, ale doma v klidu chyby nedělá (i v poradně), případně je dokáže hned najít a opravit. Vše, ale trvá hrozně dlouho. V matematice vyřeší 1/4 - 1/3 příkladů, co ostatní žáci za stejný čas, ale nemá v tom žádnou chybu. Dlouho jí trvá, než zareaguje, že má něco dělat a než se skutečně do toho i pustí.Mě spíše přijde, že jde o hypoaktivitu, jenže ta se vyskytuje (prý) ve velmi malé míře a nejsou pro ní připravené žádné "návody". Ze všech stran slýchám, že je velice zvláštní. Chodí na výtvarný kroužek (pojali jsme to jako terapii pro zvýšení soustředěnosti) a na balet(který hrozně miluje, na rozdíl od discotanců). Mnohokrát děkuji za Váš čas a za Vaši radu.
mám 8letou dceru, která chodí do 3.třídy. Mám dilema ohledně jejích potíží ve škole a váhám, jestli to mám řešit domácí školou. Prosím, přečtěte si následující text a poradťe mi.
Problémy začaly již v předškolním věku, kdy navštěvovala taneční kroužek a i když si vzala trenérka na starost pouze jí, stranou od dětí, tak jí nevnímala a nedělala, to co má. zašla jsem do poradny, kde mi bylo řečeno, že je u ní porucha soustředěnosti, zpožděný vývoj nervové soustavy cca o 2 roky, ale inteligenčně prý školu zvládne a není třeba odklad. Dostala jsem nakopírované 2 A4 her, které s ní mám dělat. Všechny bez problémů zvládala i před tím. Navíc se v textu neustále objevovalo, že je to určeno pro hyperaktivní děti. V první třídě paní učitelka neustále vyprávěla, že dcera je ve snách, polehává, je extrémně pomalá. Ve 2. třídě jsme začali docházet do soukromé poradny, absolvovali jsme 40 sezení na Biofeedbacku a různá cvičení a testování. Dcera měla doporučení o snížení množství látky při výuce. Ke konci školního roku se paní učitelka ptala, jestli vůbec něco děláme, že na dceři není nic vidět. Na to nám v poradně doporučili změnit školu. Teď tedy chodí do jiné třídy, ale paní učitelka říká, že je opravdu hodně pomalá. Někdy má den, že se jí podaří podat výkon podobný ostatním dětem, pak ale přijde domu, je hrozně unavená a chce spát. Každý den doděláváme souhrně asi 1,5hod. všechny předměty, které ve škole nestihla. Některé její výkony ve škole naznačují dyslexii i dysgrafii, ale doma v klidu chyby nedělá (i v poradně), případně je dokáže hned najít a opravit. Vše, ale trvá hrozně dlouho. V matematice vyřeší 1/4 - 1/3 příkladů, co ostatní žáci za stejný čas, ale nemá v tom žádnou chybu. Dlouho jí trvá, než zareaguje, že má něco dělat a než se skutečně do toho i pustí.Mě spíše přijde, že jde o hypoaktivitu, jenže ta se vyskytuje (prý) ve velmi malé míře a nejsou pro ní připravené žádné "návody". Ze všech stran slýchám, že je velice zvláštní. Chodí na výtvarný kroužek (pojali jsme to jako terapii pro zvýšení soustředěnosti) a na balet(který hrozně miluje, na rozdíl od discotanců). Mnohokrát děkuji za Váš čas a za Vaši radu.