Otázka
Odpověď
Školní výuka
22.9.2005 19:41:19 Tesař František,dvě děti
Dobrý den.
Máme 9letého syna Michala.Michal je už od narození
velice živé dítě, které vyžaduje neustálou pozor-nost.Již od první třídy má problémy s učením a se
soustředěností.Michal je velice šikovný kluk na
kteroukoliv jinou činnost než, ktrá by se týkala
učení.V předškolním věku nám doporučili, abychom
navštívili dětského psychologa.Ten nám zdělil,že
je velice hyperaktivní dítě.Z dětské psychologie nám doporučili abychom navštívili ještě dětskou neurologii, kde proběhlo vyšetření mozku EEG.A tam se poprvé ukázalo, že má LMD.Asi tak v polovině listopadu nás škola poslala na další psychologické vyšetření, kde se ukázala porucha učení-dyslexie s dysgrafickými projevy a dysorto-grafie.A doporučil nám,aby jsme ještě chodili do jaké-si pomocné školy.Několik sezení jsme absolvovali, ale pak nám ta jejich výuka nepřipadala jako výuka pomocná škole.Tak jsme ji přestali navštěvovat.Veškeré zprávy z vyšetření
jsme prezentovali i p.učitelce.Její pohled na tuto
dyslexii je takový, že na některou oblast učení
nějaké ty úlevy má, ale není to podle našich
představ.Paní učitelka tvrdí, že je velice pomalý
a nelze ho přimět aby se soustředil.Čily úkoly,
které nestihne ve škole - musí pak dopisovat doma
i s úkolama, které dostanou jako celá třída.
Chtěli bychom vás požádat nebo od vás poradit,jak
bychom mu mohli pomoci,aby jak ve třídě, tak i
doma se snažil být samostatnější.Ještě vám musíme
připomenout i další jeho problém, kterým je
"enurésa" se kterou se trápí on i my již asi od
3let.Pokud jsou nějaké dny volna nebo velké prázd-niny, tak většinou není problém s pomočováním.Ale
jakmile začne opět škola, tak to na něj dosti
působí.Zkrátka školní docházka na něj působí
negativně.A tak tedy jak ho přijmout ke školní
výuce?
Předem děkujeme za jakoukoli odpověď nebo radu.
S pozdravem
Tesař
Máme 9letého syna Michala.Michal je už od narození
velice živé dítě, které vyžaduje neustálou pozor-nost.Již od první třídy má problémy s učením a se
soustředěností.Michal je velice šikovný kluk na
kteroukoliv jinou činnost než, ktrá by se týkala
učení.V předškolním věku nám doporučili, abychom
navštívili dětského psychologa.Ten nám zdělil,že
je velice hyperaktivní dítě.Z dětské psychologie nám doporučili abychom navštívili ještě dětskou neurologii, kde proběhlo vyšetření mozku EEG.A tam se poprvé ukázalo, že má LMD.Asi tak v polovině listopadu nás škola poslala na další psychologické vyšetření, kde se ukázala porucha učení-dyslexie s dysgrafickými projevy a dysorto-grafie.A doporučil nám,aby jsme ještě chodili do jaké-si pomocné školy.Několik sezení jsme absolvovali, ale pak nám ta jejich výuka nepřipadala jako výuka pomocná škole.Tak jsme ji přestali navštěvovat.Veškeré zprávy z vyšetření
jsme prezentovali i p.učitelce.Její pohled na tuto
dyslexii je takový, že na některou oblast učení
nějaké ty úlevy má, ale není to podle našich
představ.Paní učitelka tvrdí, že je velice pomalý
a nelze ho přimět aby se soustředil.Čily úkoly,
které nestihne ve škole - musí pak dopisovat doma
i s úkolama, které dostanou jako celá třída.
Chtěli bychom vás požádat nebo od vás poradit,jak
bychom mu mohli pomoci,aby jak ve třídě, tak i
doma se snažil být samostatnější.Ještě vám musíme
připomenout i další jeho problém, kterým je
"enurésa" se kterou se trápí on i my již asi od
3let.Pokud jsou nějaké dny volna nebo velké prázd-niny, tak většinou není problém s pomočováním.Ale
jakmile začne opět škola, tak to na něj dosti
působí.Zkrátka školní docházka na něj působí
negativně.A tak tedy jak ho přijmout ke školní
výuce?
Předem děkujeme za jakoukoli odpověď nebo radu.
S pozdravem
Tesař