Otázka
Odpověď
Hyperaktivní prvňáček
28.9.2005 21:54:14 Kateřina Hofmanová (hyperaktivní prvňáček)
Vážená paní Jeklová,
obracím se na Vás s prosbou o radu, zda mám navštívit PPP. Můj syn chodí do 1 třídy(6,5 roku). Již po 3 týdnech přinesl 2 poznámky typu: vyrušoval celý týden. Mám obavy, aby mu chuť do školy nevzaly hned na začátku.
Od narození je velmi živý, hyperaktivní - doma běhá z místnosti do místnosti, neustále na něco sahá, na co nemá, má problémy s hraním i úklidem věcí. Chodili jsme 3/4 roku na logopedii, spolupracoval až vzorně (ve věku 4,5 roku). Ve školce bylo hodně kluků, takže zlobili všichni a syn patřil mezi ty průměrné.
Nyní doma často oponuje, občas zalže. K mladšímu sourozenci (8 měsíců) se chová prudce když se nedívám. Často provokuje mladší kamarády,dělá jim věci, které se jim nelíbí, směje se tomu a pokud se dívám, dělá to tajně, třeba jim jen sáhne na hračku a čeká na odezvu. Jinak má dobré srdce, rozdal by i svoje poslední boty. Po docházce do školy si začal doma sám víc hrát, jako by si vážil volného času bez povinností.
Ve škole bylo jeho chování označeno za "na pováženou". U příkladů rozeznávání rozdílů má menší problémy. Jeví se mi, že se za poslední rok o něco zkidnil i vylepšil v předškolních výkonech. O odklad v docházce jsme proto nežádali (znal abecedu a uměl dobře počítat). Úkoly nezapomíná, pamatuje si je. Paní učitelka zatím mluví o problémech s vyrušováním při hodinách, při při vyučování prý pracuje, ale zlobí. Všechny děti spolupracují zatím tak první 2 vyučovací hodiny. Musím podotknout, že ve třídě je 15 kluků a 5 holek.
Děkuji za názor a s pozdravem Kateřina Hofmanová České Budějovice
obracím se na Vás s prosbou o radu, zda mám navštívit PPP. Můj syn chodí do 1 třídy(6,5 roku). Již po 3 týdnech přinesl 2 poznámky typu: vyrušoval celý týden. Mám obavy, aby mu chuť do školy nevzaly hned na začátku.
Od narození je velmi živý, hyperaktivní - doma běhá z místnosti do místnosti, neustále na něco sahá, na co nemá, má problémy s hraním i úklidem věcí. Chodili jsme 3/4 roku na logopedii, spolupracoval až vzorně (ve věku 4,5 roku). Ve školce bylo hodně kluků, takže zlobili všichni a syn patřil mezi ty průměrné.
Nyní doma často oponuje, občas zalže. K mladšímu sourozenci (8 měsíců) se chová prudce když se nedívám. Často provokuje mladší kamarády,dělá jim věci, které se jim nelíbí, směje se tomu a pokud se dívám, dělá to tajně, třeba jim jen sáhne na hračku a čeká na odezvu. Jinak má dobré srdce, rozdal by i svoje poslední boty. Po docházce do školy si začal doma sám víc hrát, jako by si vážil volného času bez povinností.
Ve škole bylo jeho chování označeno za "na pováženou". U příkladů rozeznávání rozdílů má menší problémy. Jeví se mi, že se za poslední rok o něco zkidnil i vylepšil v předškolních výkonech. O odklad v docházce jsme proto nežádali (znal abecedu a uměl dobře počítat). Úkoly nezapomíná, pamatuje si je. Paní učitelka zatím mluví o problémech s vyrušováním při hodinách, při při vyučování prý pracuje, ale zlobí. Všechny děti spolupracují zatím tak první 2 vyučovací hodiny. Musím podotknout, že ve třídě je 15 kluků a 5 holek.
Děkuji za názor a s pozdravem Kateřina Hofmanová České Budějovice