Otázka
Odpověď
Budoucí prvňáček se špatnou výslovností
17.2.2001 9:24:41 martina
Dobrý den. paní magistro.
Našemu synovi bude v květnu šest let. Je velmi šikovný, ovládá sčítaní a odčítání tak zhruba do dvaceti, na kroužku kreslení, který syn navštěvuje, nám bylo doporučena syna zapsat do zuš, prý v něm dříme výtvarný talent. Zatímco jiné děti vyrobí jeden výrobek, náš syn vyrobí třeba tři, precizně propracované,což není podle paní učitelky pro děti jeho věku, hlavně chlapce, typické.Jediný problém s nímž se potýkáme je synova špatná výslovnost (vyslovuje špatně r, ř a některé sykavky). Na špatné synově výslovnosti se podílí i skutečnost, že má velké krční mandle, tím zúženou dýchací trubici, krční mandle se však operativně neodstraňují, aby se nenarušil přirozený imunitní filtr, a tak syn při nápravě vadné výslovnosti musí vynakládat o trochu větší úsilí. Všemi odborníky nám bylo doporučeno (poradna, konzultace s logopedem)syna do školy dát, ostatní zralostní předpoklady splňuje. Je zapsán do školy, která klade důraz na individualní přístup k žákům, ve třídě je dětí okolo dvaceti. Ve všech diskuzích v mediich na téma zápis, které jsem měla možnost vyslechnout, odbornící tvrdí, že dítě má před vstupem do první třídy mít bezvadnou výslovnost, podle našeho logopeda syn nebude umět pravděpodobně vyslovovat r a ř. Ráda bych znala na danou problematiku váš názor. Chtěla bych vás také poprosit o radu jak nejlépe rozvíjet možné synovo výtvarné nadání?
Děkuji Martina
Našemu synovi bude v květnu šest let. Je velmi šikovný, ovládá sčítaní a odčítání tak zhruba do dvaceti, na kroužku kreslení, který syn navštěvuje, nám bylo doporučena syna zapsat do zuš, prý v něm dříme výtvarný talent. Zatímco jiné děti vyrobí jeden výrobek, náš syn vyrobí třeba tři, precizně propracované,což není podle paní učitelky pro děti jeho věku, hlavně chlapce, typické.Jediný problém s nímž se potýkáme je synova špatná výslovnost (vyslovuje špatně r, ř a některé sykavky). Na špatné synově výslovnosti se podílí i skutečnost, že má velké krční mandle, tím zúženou dýchací trubici, krční mandle se však operativně neodstraňují, aby se nenarušil přirozený imunitní filtr, a tak syn při nápravě vadné výslovnosti musí vynakládat o trochu větší úsilí. Všemi odborníky nám bylo doporučeno (poradna, konzultace s logopedem)syna do školy dát, ostatní zralostní předpoklady splňuje. Je zapsán do školy, která klade důraz na individualní přístup k žákům, ve třídě je dětí okolo dvaceti. Ve všech diskuzích v mediich na téma zápis, které jsem měla možnost vyslechnout, odbornící tvrdí, že dítě má před vstupem do první třídy mít bezvadnou výslovnost, podle našeho logopeda syn nebude umět pravděpodobně vyslovovat r a ř. Ráda bych znala na danou problematiku váš názor. Chtěla bych vás také poprosit o radu jak nejlépe rozvíjet možné synovo výtvarné nadání?
Děkuji Martina