Otázka
Odpověď
Jak trestat
29.12.2006 12:26:06 Nela,1dítě,20měsíců
Dobrý den,
na úvod snad,že mě nenapadá vhodnější slovo, než "trestat",to se mi moc nelíbí, ale dál vysvětlím,oč nám vlastně jde.
Máme 20ti měsíční holčičku,velmi bystrou,komunikativni,spokojenou,klidnější povahy.
Možná je to důležité a proto napíšu,že má výbornou paměť,od 15.měsíce umí všechna písmena,počítá do deseti,od 17měsíce mluví ve větách,umí celé písničky a říkanky.
Je stále kojena.
Zdravá,bez větších problémů,klidná,vydrží nakupování,jízdu autem,sama se zabaví,sama si umí hrát. Po chvilce aklimatizace na nové prostředí,povídá a reaguje na ostatní. Je mazlivá,citlivá,uplakaná u lékaře nebo když se něčeho nového bojí,jinak je happy :) Takové zlatíčko naše :)
Problém? Nevím jak reagovat "správně" v situacích,kdy neposlouchá. Když domlouvám a vysvětluji,stejně jde věc udělat znovu. Když zvýším hlas,nereaguje. Když ji plácnu přes ruku,tak se dívá do země,ani nevzdechne,odejde do vedlejší místnosti a začne si hrát nebo se mě na něco zeptá.... No,v té chvíli si připadám jak blázen. REaguje jakoby se nic nestalo. Ale stalo,dostala přes ručku a to citelně, nebo na zadeček. Já bych nerada malou bila a už vůbec "zbytečně",když nevím,co ta její reakce znamená? Nebo těm zákazům nerozumí? Zkouší jestli i tahle věc funguje? - když pohrozím,jestli se stane? Když je tak vnímavá? Ale já bych ráda dosáhla toho,aby věděla,co jsou to hranice a aby se naučila poslouchat a věděla,že v opačném případě je nějaky následek. Jedná se pochopitelně o důležité situace - např.nesahat na šňůru od TV,nedávat ruce do WC, netřepat petlahví takže je všude voda,nevypínat PC apod.
Jen jeden příklad z mnoha,který mě "dostal" - opakovaně vysvětluji,přikážu....nechoď v botech na koberec /po příchodu domů,než ji můžu vyzout/...stalo se mnohokrát,neustále jsem vysvětlovala,ale hned po příchodu domů běžela na koberec,tam se postavila a usmívala se na mě,pak jsem jednou plácla po zadečku a ona se na mě podívala a zeptala se - pustíme si včelí medvídečky? !!!! :) Nebo si během dne (v papučkách,což se smí :) )postavila na to místo a zopakovala si - nechoď v botičkách na koberec,maminka se zlobí - brala to jako hru?
No vyřešila jsem to tím,že ji vyzouvám už na chodbě,tak se snažíme to dělat ve většině případů,ale v některých věcech to nejde...takže moje otázka zní - jak dosáhnout toho,aby opravdu věděla,že se jedná o zákaz a aby důsledek toho,že neposlechne byl účinný?
To,že se dívá v tichosti do země a odejde si hrát mě nějak nesedí,a je mi z takové situace nedobře,ale možná se mýlím?
Děkuji,Nela
na úvod snad,že mě nenapadá vhodnější slovo, než "trestat",to se mi moc nelíbí, ale dál vysvětlím,oč nám vlastně jde.
Máme 20ti měsíční holčičku,velmi bystrou,komunikativni,spokojenou,klidnější povahy.
Možná je to důležité a proto napíšu,že má výbornou paměť,od 15.měsíce umí všechna písmena,počítá do deseti,od 17měsíce mluví ve větách,umí celé písničky a říkanky.
Je stále kojena.
Zdravá,bez větších problémů,klidná,vydrží nakupování,jízdu autem,sama se zabaví,sama si umí hrát. Po chvilce aklimatizace na nové prostředí,povídá a reaguje na ostatní. Je mazlivá,citlivá,uplakaná u lékaře nebo když se něčeho nového bojí,jinak je happy :) Takové zlatíčko naše :)
Problém? Nevím jak reagovat "správně" v situacích,kdy neposlouchá. Když domlouvám a vysvětluji,stejně jde věc udělat znovu. Když zvýším hlas,nereaguje. Když ji plácnu přes ruku,tak se dívá do země,ani nevzdechne,odejde do vedlejší místnosti a začne si hrát nebo se mě na něco zeptá.... No,v té chvíli si připadám jak blázen. REaguje jakoby se nic nestalo. Ale stalo,dostala přes ručku a to citelně, nebo na zadeček. Já bych nerada malou bila a už vůbec "zbytečně",když nevím,co ta její reakce znamená? Nebo těm zákazům nerozumí? Zkouší jestli i tahle věc funguje? - když pohrozím,jestli se stane? Když je tak vnímavá? Ale já bych ráda dosáhla toho,aby věděla,co jsou to hranice a aby se naučila poslouchat a věděla,že v opačném případě je nějaky následek. Jedná se pochopitelně o důležité situace - např.nesahat na šňůru od TV,nedávat ruce do WC, netřepat petlahví takže je všude voda,nevypínat PC apod.
Jen jeden příklad z mnoha,který mě "dostal" - opakovaně vysvětluji,přikážu....nechoď v botech na koberec /po příchodu domů,než ji můžu vyzout/...stalo se mnohokrát,neustále jsem vysvětlovala,ale hned po příchodu domů běžela na koberec,tam se postavila a usmívala se na mě,pak jsem jednou plácla po zadečku a ona se na mě podívala a zeptala se - pustíme si včelí medvídečky? !!!! :) Nebo si během dne (v papučkách,což se smí :) )postavila na to místo a zopakovala si - nechoď v botičkách na koberec,maminka se zlobí - brala to jako hru?
No vyřešila jsem to tím,že ji vyzouvám už na chodbě,tak se snažíme to dělat ve většině případů,ale v některých věcech to nejde...takže moje otázka zní - jak dosáhnout toho,aby opravdu věděla,že se jedná o zákaz a aby důsledek toho,že neposlechne byl účinný?
To,že se dívá v tichosti do země a odejde si hrát mě nějak nesedí,a je mi z takové situace nedobře,ale možná se mýlím?
Děkuji,Nela