Otázka
Odpověď
Porucha pozornosti, roztěkanost
9.4.2007 16:13:35 iveta
Dobrý den. Můj, nyní 11 letý syn má diagn. hyperaktivitu, LMD,je dysgrafik, a má poruchu pozornosti, což se ted zacíná projevovat na prospěchu, ve 3. tř. měl vyznamenání(má vyšší IQ, dobrý všeobecný rozhled, rád čte), ted mu hrozí 3 z M,z( CJ má 1).na dva př. se soustredí, další dva si ani nepřekontroluje, je dost roztěkaný, všechno musím opakovat 5x.Těžko se dá motivovat ke kratšímu učení,u něj stačí málo a umí,ale radši si bude vymýšlet tisíc výmluv a protestovat a dělat plno jiných věcí, bohužel manžel je na jeho straně, tvrdí, že je unavený ze školy. Syn chodí do dvou nenáročných kroužků, rozhodně není přetažený, po škole 3h. odpočívá, než se pustí do úkolů, které někdy zvládne sám, jindy s malou pomocí.Já mám ještě 9 měs. dceru, takže se mu ted nemůžu dát tolik času, jako předtím.Opakuji mu, že je inteligentní kluk, a přece nemá cenu se zhoršit, ; aby věnoval škole a příprave aspon 10 min denne. V praxi příprava probíhá tak, že behem min naháže do tašky páté přes deváté, a po velkém přemlouvání nadrápe jeden př., někdy i s chybou, a ještě mezi tím čte knížku a časopis dohromady. Zdá se mi, jako by ho kromě čtení, počítače a techn. věci o autech nic jiného nezajímalo.Učitelka nám doporučila dyscentrum v Praze, to odmítá manžel s tím, ze to syn nepotřebuje.Už od mala jsme věděli, ze s ním bude víc práce a starostí, myslím, že ho nerozmazlujeme,máme pravidla, která musí dodržovat, ale posl. dobou se mi zdá, že když mu něco zakážu, že je mu to stejně jedno. Když dostane špatnou známku, řekne, že je blbec, i když mu doma nikdo nenadává, spíš se mu snažíme domluvit. Chodit ven mu nezakazujeme, myslím, ze dnešní děti mají pohybu hodně málo.Kam se mám obrátit pro radu, nebo jak syna víc motivovat k učení a pořádku?V 2 tř. nám z PPP doporučili grafomotorický kurs, po něm syn psal ještě hůř, bohužel jsme se setkali i s nepříjemnou pracovnicí z PPP v místě bydliště, takže zkušenost celkem špatná.Děkuji za odpověd.