Otázka
Odpověď
Re:Specifická a nespecifická porucha učení
23.5.2007 11:12:03 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
já osobně rozumím pojmu nespecifická porucha učení jako řekněme "pseudoporucha" - prostě něco, co vypadá jako porucha svými projevy, ale je to způsobeno nějakým vnějším vlivem, většinou poměrně lehce prokazatelným.
Např. zanedbáním školní přípravy a třeba i docházky vůbec (např. když dítě nezvládá čtení, psaní, počítání, nebo výuku všeobecně), nějakou fyzickou příčinou (chybějící brýle), snad by se sem daly zahrnout i různé nemoci a úrazy apod. Rozdíl je tedy v příčině. Zároveň je jasné, jakým způsobem se nespecifické poruchy učení napravují.
Děkuji za zajímavý dotaz.
Jitka Jeklová
já osobně rozumím pojmu nespecifická porucha učení jako řekněme "pseudoporucha" - prostě něco, co vypadá jako porucha svými projevy, ale je to způsobeno nějakým vnějším vlivem, většinou poměrně lehce prokazatelným.
Např. zanedbáním školní přípravy a třeba i docházky vůbec (např. když dítě nezvládá čtení, psaní, počítání, nebo výuku všeobecně), nějakou fyzickou příčinou (chybějící brýle), snad by se sem daly zahrnout i různé nemoci a úrazy apod. Rozdíl je tedy v příčině. Zároveň je jasné, jakým způsobem se nespecifické poruchy učení napravují.
Děkuji za zajímavý dotaz.
Jitka Jeklová