Otázka
Odpověď
Chování vůči ostatním dětem
26.9.2007 22:34:05 Daniela, syn 7 let
Dobrý den, mám prosbu o radu. Máme doma prvňáčka, od malička je velmi živý, při narození Apgar skore 3-8-9,byl kříšen, má diagnozu: hyperkinetický syndrom a afektivní labilita. Z tohoto důvodu navštěvoval 2 roky speciální školku - bez stížností a problémů, poslední rok před školou chodil do normální školky - ve třídě 30 dětí, občas stížnosti, že je hodně neposedný a na ostatní děti ošklivý - pošťuchuje je, odstrkuje atd. Na základě doporučení z SPC jsme uvažovali o odkladu šk. docházky, pak jsme ještě absolvovali vyšetření EEG - bez nálezu a navštěvovali jsme soukromou psych. poradnu - bylo nám sděleno, že syn má nerovnoměrný vývoj mozku, má napřed logické uvažování, v matematické oblasti má nadprůměrné znalosti, na druhé straně pozadu v sociální oblasti, - byl nám doporučen program KUPREV a odklad prý není vhodný (šel by do školy téměř v 8 letech). Nakonec jsme tedy odklad zrušili, se synem o prázdninách trénovali KUPREV. Situace nyní v 1. třídě - 19 dětí, velmi vstřícná a trpělivá p. učitelka. Ptali jsme se, jak to se synem vypadá: Prý je s ním o hodinách naprosto spokojená, nevyrušuje, spolupracuje, (sedi v 1. lavici). Ale prý si všimla, že o přestávkách je ošklivý na děti, semtam někomu jednu "mikne" ať je to holka nebo kluk. Moc dobře víme, že je hodně vztahovačný, nechá se vyprovokovat, ale neubližuje nikomu schválně a je také chytlavý k lumpárnám. Jak máme korigovat jeho chování k dětem, stále mu domlouváme, že nesmí nikomu ubližovat. Např. říká, že mu chtěli sníst svačinu, ale on nedokáže rozeznat, že to dělají jen jako, že ho chtějí pozlobit. A nechceme mu jen radit, aby každou hloupost žalovat p. učitelce. Díky za radu. Daniela