Otázka
Odpověď
Psychologické vyšetření
31.1.2008 15:42:21 Jaroslava (+10 letý syn,4 tř.)
Dobrý den,
právě jsme absolvovaly kontrolní vyšetření v PPP.
Tam nám bylo sděleno, že syn je nevyzrálý, na svůj věk hodně dětský. Jeho inteligence je v spodní části průměrné inteligence. Známky 3 někdy i 4 odpovídají jeho schopnostem. Má velké problémy s udržením pozornosti.
Mám pocit, že to zcela neodpovídá skutečnosti.
Na domácí přípravu dohlížím a vidím, že doma je schopen mnohem lepších výkonů než ve škole. Na školní práci je vidět, jak zmatkuje. Měl diagnostikovánu dysgrafii a dysortografii, kterou už nyní vyšetření nepotvrdilo.
Ve 2 letech se během 2 dnů naučil velká písmena (sám se na ně ptal), za pár týdnů uměl i malá. Někdy ve 4 letech jsem ho naťukla, zda by nezkusil číst, to už ho nechytlo. V 1. třídě ale problémy se čtením neměl, ale nyní vyšetření ukázalo, že čtený text nechápe.
S naučením barev, tvarů a základních počtů v předškolním věku také žádné problémy nebyly.
Ve 3 letech poznal všechny značky osobních automobilů i z boku, ze zadu, prostě tak, že nezahlédl logo. To neznamená, že poznal třeba citroen, ale hned řekl i jeho bližší označení. V 9 letech už věděl hodně o minulosti. Sám se naučil dějiny země (Prekambrium, Kambrium, Ordovik...) i s jejich specifikami. Zná každého dinosaura a prehistorického savce, kterého ve svých knížkách nebo na internetu našel. vč. jeho míry, váhy, skladby stravy i zvláštností. V tom samém věku se sám naučil všechny naše prezidenty a letopočty jejich"vlády". Hodně vědomostí má i panovnících, o vesmíru a přírodě . Sám si listuje v encyklopediích. Je mi jasné, že se jedná o obory, které ho zajímají. Ale, když nechápe čtený text, jak se tohle všechno sám naučil? Přece bylo mockrát potvrzeno, že někteří lidé jsou např. skvělí vědci v jednom oboru, ale mají problémy s pravopisem.
V mladším věku měl syn problémy s mluvením (docházely jsme 4 roky na logopedii). Nějaké artikulační problémy má i nyní, často se u něj objevují i agramatizmy.
Syn není živý. Jeho povaha je klidná a nesoutěživá. Je vždy spokojený se stavem, který je.
S vyšetřením pozornosti zcela souhlasím, pozornost neudrží moc dlouho. Někdy si i stěžuje na bolesti hlavy. Tím si myslím, že je vyšetření hodně zkresleno. Někdy se opravdu chová dětsky.
Má veliký negativismus ke škole. Nějak se nezdařila učitelka. Mají již třetí, se dvěma problémy nebyly, ale tuto učitelku děti prostě "nevzali". Vůbec jí nemají rádi, nenašli s ní společnou řeč. Děti si stěžují, že na ně křičí, že jim nadává apod. Ona toto popírá. U syna nevidím žádnou motivaci.
Je možné nějaké komplexnější vyšetření? Myslím si, že za 1 hodinu, kdy syn udrží pozornost, třeba jen polovinu času, není možné zjistit inteligenci.
Neurologické vyšetření jsme kdysi také absolvovaly, ale nic zvláštního nebylo objeveno.
Máme ho absolvovat znovu? Myslím, že nám to ale o jeho skutečných schopnostech moc nepoví.
Rádi bychom navštívili třeba i jiné větší město, kde by vyšetření bylo opravdu více do hloubky.
Moc se omlouvám, za chaotický dotaz, pokud by nebylo něco jasné, ráda otázky zodpovím.
Moc se těším na odpověď a na možnou naději.
Jaroslava
právě jsme absolvovaly kontrolní vyšetření v PPP.
Tam nám bylo sděleno, že syn je nevyzrálý, na svůj věk hodně dětský. Jeho inteligence je v spodní části průměrné inteligence. Známky 3 někdy i 4 odpovídají jeho schopnostem. Má velké problémy s udržením pozornosti.
Mám pocit, že to zcela neodpovídá skutečnosti.
Na domácí přípravu dohlížím a vidím, že doma je schopen mnohem lepších výkonů než ve škole. Na školní práci je vidět, jak zmatkuje. Měl diagnostikovánu dysgrafii a dysortografii, kterou už nyní vyšetření nepotvrdilo.
Ve 2 letech se během 2 dnů naučil velká písmena (sám se na ně ptal), za pár týdnů uměl i malá. Někdy ve 4 letech jsem ho naťukla, zda by nezkusil číst, to už ho nechytlo. V 1. třídě ale problémy se čtením neměl, ale nyní vyšetření ukázalo, že čtený text nechápe.
S naučením barev, tvarů a základních počtů v předškolním věku také žádné problémy nebyly.
Ve 3 letech poznal všechny značky osobních automobilů i z boku, ze zadu, prostě tak, že nezahlédl logo. To neznamená, že poznal třeba citroen, ale hned řekl i jeho bližší označení. V 9 letech už věděl hodně o minulosti. Sám se naučil dějiny země (Prekambrium, Kambrium, Ordovik...) i s jejich specifikami. Zná každého dinosaura a prehistorického savce, kterého ve svých knížkách nebo na internetu našel. vč. jeho míry, váhy, skladby stravy i zvláštností. V tom samém věku se sám naučil všechny naše prezidenty a letopočty jejich"vlády". Hodně vědomostí má i panovnících, o vesmíru a přírodě . Sám si listuje v encyklopediích. Je mi jasné, že se jedná o obory, které ho zajímají. Ale, když nechápe čtený text, jak se tohle všechno sám naučil? Přece bylo mockrát potvrzeno, že někteří lidé jsou např. skvělí vědci v jednom oboru, ale mají problémy s pravopisem.
V mladším věku měl syn problémy s mluvením (docházely jsme 4 roky na logopedii). Nějaké artikulační problémy má i nyní, často se u něj objevují i agramatizmy.
Syn není živý. Jeho povaha je klidná a nesoutěživá. Je vždy spokojený se stavem, který je.
S vyšetřením pozornosti zcela souhlasím, pozornost neudrží moc dlouho. Někdy si i stěžuje na bolesti hlavy. Tím si myslím, že je vyšetření hodně zkresleno. Někdy se opravdu chová dětsky.
Má veliký negativismus ke škole. Nějak se nezdařila učitelka. Mají již třetí, se dvěma problémy nebyly, ale tuto učitelku děti prostě "nevzali". Vůbec jí nemají rádi, nenašli s ní společnou řeč. Děti si stěžují, že na ně křičí, že jim nadává apod. Ona toto popírá. U syna nevidím žádnou motivaci.
Je možné nějaké komplexnější vyšetření? Myslím si, že za 1 hodinu, kdy syn udrží pozornost, třeba jen polovinu času, není možné zjistit inteligenci.
Neurologické vyšetření jsme kdysi také absolvovaly, ale nic zvláštního nebylo objeveno.
Máme ho absolvovat znovu? Myslím, že nám to ale o jeho skutečných schopnostech moc nepoví.
Rádi bychom navštívili třeba i jiné větší město, kde by vyšetření bylo opravdu více do hloubky.
Moc se omlouvám, za chaotický dotaz, pokud by nebylo něco jasné, ráda otázky zodpovím.
Moc se těším na odpověď a na možnou naději.
Jaroslava