Otázka
Odpověď
Matematicky nadané dítě
15.7.2008 20:29:49 Míša, syn 5 let, dcera 3 měsíce
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak dále rozvíjet matematické nadání pětiletého syna, zejm. s ohledem na blížící se školní docházku (do školy půjde v září 2009). Už přibližně od 2 let jevil sám zájem o počítání, někdy v tomto věku začal počítat cca do 10, 20, nicméně rychle se rozvíjel a nyní, ve svých čerstvých 5 letech pozná jakékoliv číslo (v řádech milionů), samozřejmě počítá do libovolného počtu, pozná sudá a lichá čísla, sčítá a odečítá do 100, a to i dvouciferná čísla (např. 54-12 apod.), umí jednoduché násobení. Zná skvěle hodiny, pozná např. že je za 12 minut 15 hodin. Dokáže celek rozdělit na poloviny, čtvrtiny...A ke všemu dochází logickými úvahami.
Podotýkám, že je to jeho vlastní zájem a vůle, rozhodně ho to nějak násilně neučíme, ale když byl jasný jeho zájem, tak ho v tom podporujeme.
Co se týče jiných oblastí, tak je myslím také poměrně napřed, např. má výbornou slovní zásobu (používá výrazy jako provizorní, poměrný...asi odposlouchané od nás), pozná a napíše všechna písmena (ale jen velká tiskací), sám ale nečte.
Myslím tedy, že to není klasické ,,nadané dítě", ale že je zkrátka talentovaný v matematice a technicky zaměřený (má po kom).
Chtěla bych se vás zeptat, jak s ním máme pracovat a zejména, do jaké základní školy ho umístit? Zatím mám představu o běžné škole, ale mám strach, co bude v matematice dělat do takřka třetí třídy. Nebo víte o škole, která by byla hned od 1.třídy zaměřena matematicky? jsme z Brna. Děkuji moc za odpověď.
chtěla bych se zeptat, jak dále rozvíjet matematické nadání pětiletého syna, zejm. s ohledem na blížící se školní docházku (do školy půjde v září 2009). Už přibližně od 2 let jevil sám zájem o počítání, někdy v tomto věku začal počítat cca do 10, 20, nicméně rychle se rozvíjel a nyní, ve svých čerstvých 5 letech pozná jakékoliv číslo (v řádech milionů), samozřejmě počítá do libovolného počtu, pozná sudá a lichá čísla, sčítá a odečítá do 100, a to i dvouciferná čísla (např. 54-12 apod.), umí jednoduché násobení. Zná skvěle hodiny, pozná např. že je za 12 minut 15 hodin. Dokáže celek rozdělit na poloviny, čtvrtiny...A ke všemu dochází logickými úvahami.
Podotýkám, že je to jeho vlastní zájem a vůle, rozhodně ho to nějak násilně neučíme, ale když byl jasný jeho zájem, tak ho v tom podporujeme.
Co se týče jiných oblastí, tak je myslím také poměrně napřed, např. má výbornou slovní zásobu (používá výrazy jako provizorní, poměrný...asi odposlouchané od nás), pozná a napíše všechna písmena (ale jen velká tiskací), sám ale nečte.
Myslím tedy, že to není klasické ,,nadané dítě", ale že je zkrátka talentovaný v matematice a technicky zaměřený (má po kom).
Chtěla bych se vás zeptat, jak s ním máme pracovat a zejména, do jaké základní školy ho umístit? Zatím mám představu o běžné škole, ale mám strach, co bude v matematice dělat do takřka třetí třídy. Nebo víte o škole, která by byla hned od 1.třídy zaměřena matematicky? jsme z Brna. Děkuji moc za odpověď.