Otázka
Odpověď
Může odklad školy dítěti ublížit?
31.1.2009 11:28:10 Jitka, syn 5 let, dcera 1 rok
Vážená paní doktorko,
ráda bych se poradila ohledně nástupu do školy svého syna. V dubnu bude mít 6 let a v září by měl nastoupit do školy. Je velmi chytrý, zajímá ho matemetika, příroda, umí dobře počítat, včetně lehčích příkladu na násobilku, vyžaduje čtení encyklopedií, zvláště těch, co se týkají vesmíru nebo přírody. Naše dětská lékařka nás odeslala na psychologické vyšetření kvůli jeho silné fixaci na rodiče a neadkvátnímu strachu ze samoty. Také velmi špatně snáší negativní postavy např. v pohádkách a už se několikrát stalo, že celé divadelní představení proseděl v předsálí, protože vevnitř plakal. Také se po takovém zážitku zničehonic rozpláče, protože si domýšlí různé varianty, co by mohla ještě ta která negativní postava provést. Paní psycholožka mu udělala také testy na školní zralost a řekla nám, že znalosti má sice nadprůměrné, ale emočně a sociálně není zralý, neumí se soustředit, je hravý a školu nedoporučuje. Část rodiny a našich známých je velmi překvapená a přesvědčuje nás, že mu odkladem ublížíme, protože ve školce zakrní a bude se pak cítit zle když bude nastupovat do školy za rok s o hlavu menšími dětmi ale nadprůměrnými znalostmi. Do školky chodí na vesnici, kde je jen jedna třída, takže jsou tam pohromadě předškoláci i tříleté děti. Synovi to ale nevadí, spíše vyhledává kontakt mladších dětí. Do školy by chodil také na vesnici, kde je malotřídka (1. a 2. třída dohromady). Prosím, je možné, aby odklad školy dítěti ublížil?
ráda bych se poradila ohledně nástupu do školy svého syna. V dubnu bude mít 6 let a v září by měl nastoupit do školy. Je velmi chytrý, zajímá ho matemetika, příroda, umí dobře počítat, včetně lehčích příkladu na násobilku, vyžaduje čtení encyklopedií, zvláště těch, co se týkají vesmíru nebo přírody. Naše dětská lékařka nás odeslala na psychologické vyšetření kvůli jeho silné fixaci na rodiče a neadkvátnímu strachu ze samoty. Také velmi špatně snáší negativní postavy např. v pohádkách a už se několikrát stalo, že celé divadelní představení proseděl v předsálí, protože vevnitř plakal. Také se po takovém zážitku zničehonic rozpláče, protože si domýšlí různé varianty, co by mohla ještě ta která negativní postava provést. Paní psycholožka mu udělala také testy na školní zralost a řekla nám, že znalosti má sice nadprůměrné, ale emočně a sociálně není zralý, neumí se soustředit, je hravý a školu nedoporučuje. Část rodiny a našich známých je velmi překvapená a přesvědčuje nás, že mu odkladem ublížíme, protože ve školce zakrní a bude se pak cítit zle když bude nastupovat do školy za rok s o hlavu menšími dětmi ale nadprůměrnými znalostmi. Do školky chodí na vesnici, kde je jen jedna třída, takže jsou tam pohromadě předškoláci i tříleté děti. Synovi to ale nevadí, spíše vyhledává kontakt mladších dětí. Do školy by chodil také na vesnici, kde je malotřídka (1. a 2. třída dohromady). Prosím, je možné, aby odklad školy dítěti ublížil?