Otázka
Odpověď
Mluva v 16 měsících
28.4.2009 10:30:46 Vermiko
Dobrý den. Mám dvojčátka narozená v 33. týdnu - chlapečka a holčičku. Nyní jim je 16 měsíců (kor. 14,5 měsíců) a myslím, že máme trochu problém s mluvením.
Na moji žádost "řekni" opakují děti máma, táta, baba, tik tak, ham + zvuky některých zvířátek. Když je poprosím, aby mi ukázaly prstíkem na konkrétní věci, osoby, zvířátka (třeba v knížce)... bez problémů je najdou a ukážou na ně. Řeknou na požádání, jak dělá několik zvířátek. Jednoduchým příkazům bez problémů rozumí (př. dones si botičky, podej knížku, dej mamince křupku...), myslím, že mají celkem velikou pasivní slovní zásobu .
V čem je tedy problém?
Nahlas nepojmenovávají věci, situace, osoby... SAMY OD SEBE - prostě ještě se mi nestalo, že by řekli MÁMA a mysleli tím mě. Že by samy od sebe děti řekly BAF a ukázaly na pejska. Že by řekly HAM a dívali se hladově na můj talíř:-) Jakoby měly rozdělené "řekni" a "ukaž" a neměly to v makovičce propojené. Vlastně defacto neříkají aktivně samy ještě žádné slovo !!!
Sluch mají vyšetřený už z porodnice metodou OAE - jsou v pořádku. Na neurologii děti také byly sledovány - nikdy žádné poškození či výrazné opoždění nebylo zaznamenáno. Naposledy nám neuroložka téměř nevěřila, že děti aktivně samy nemluví a víceméně to dál neřešila s tím, že ani envíme, co všechno naše děti vlastně říkají.
Čteme dětem hodně, prohlížíme věci, komentujeme, co děláme. Děti se samy domáhají čtení, ukazování věcí kolem...ale používají k tomu svoje eee.
Myslíte, že by si situace už vyžadovala nějaké řešení? Moc děkuji za odpověď.
Na moji žádost "řekni" opakují děti máma, táta, baba, tik tak, ham + zvuky některých zvířátek. Když je poprosím, aby mi ukázaly prstíkem na konkrétní věci, osoby, zvířátka (třeba v knížce)... bez problémů je najdou a ukážou na ně. Řeknou na požádání, jak dělá několik zvířátek. Jednoduchým příkazům bez problémů rozumí (př. dones si botičky, podej knížku, dej mamince křupku...), myslím, že mají celkem velikou pasivní slovní zásobu .
V čem je tedy problém?
Nahlas nepojmenovávají věci, situace, osoby... SAMY OD SEBE - prostě ještě se mi nestalo, že by řekli MÁMA a mysleli tím mě. Že by samy od sebe děti řekly BAF a ukázaly na pejska. Že by řekly HAM a dívali se hladově na můj talíř:-) Jakoby měly rozdělené "řekni" a "ukaž" a neměly to v makovičce propojené. Vlastně defacto neříkají aktivně samy ještě žádné slovo !!!
Sluch mají vyšetřený už z porodnice metodou OAE - jsou v pořádku. Na neurologii děti také byly sledovány - nikdy žádné poškození či výrazné opoždění nebylo zaznamenáno. Naposledy nám neuroložka téměř nevěřila, že děti aktivně samy nemluví a víceméně to dál neřešila s tím, že ani envíme, co všechno naše děti vlastně říkají.
Čteme dětem hodně, prohlížíme věci, komentujeme, co děláme. Děti se samy domáhají čtení, ukazování věcí kolem...ale používají k tomu svoje eee.
Myslíte, že by si situace už vyžadovala nějaké řešení? Moc děkuji za odpověď.