Otázka
Odpověď
Čtení
8.5.2009 21:17:17 Veronika, dcera 3r.
Vážená paní, ráda bych se zeptala na Váš názor ohledně nadprůměrného nadání své dcery. Ve věku tří let a čtyř měsíců začíná číst - přečte bez problémů slova o dvou hláskách, někdy trojhláskové, výjimečně i delší. Skutečně čte, nepamatuje si jen, jak které slovo vypadá jako celek - rozkládá je na hlásky a ty pak spojuje dohromady. Kromě toho má číselnou představu min. do desíti (umí hrát Člověče nezlob se ve zkrácené podobě), má velkou slovní zásobu, už rok vyžaduje knížky určené pro šestileté děti (Ferda, Děti z Bullerbynu, Modroočko...), zná spoustu zvířat, např. všechny české savce podle atlasu. Číst jsem ji záměrně neučila, bála jsem se, aby nebyla přetížená - jen jí odpovídám na dotazy typu "Proč je ve slově dědeček napsáno na začátku D, když přece začíná na Ď?" Zaostává naopak v hrubé motorice, a to následkem těžkého porodu, cvičili jsme podle vojtovy metody a dnes je jen pomalejší a neobratná, ale začíná už třeba jezdit na kole... Jemnou motoriku má v pořádku, řekla bych průměr. Zdá se Vám, že je nadaná mimořádně, nebo že to není "zas až tak"? Co myslíte, jak v jejím případě postupovat? Samozřejmě, snažit se ji zabavit co nejvíc jinak než intelektuálně... Ale začínám mít obavy, co bude dělat ve škole a do jaké školy ji dát. Aby se nenudila a nezačala být líná, ale aby ani nebyla součástí nějaké elitní jednotky s prominutím fachidiotů. Děkuji předem za Váš názor.