Otázka
Odpověď
Re:Počůrávání
1.11.2001 8:48:45 Silvie Nedvědová
Dobrý den, Šárko,
chlapeček je ještě malý, je tu na místě tolerance.
U dětí se často stává, že nějakou dovednost zvládnou, ale je to „sváteční“ záležitost. Tedy, zvládají ji, pokud se soustředí, jsou v pohodě, situace doma je v pohodě, zvládnou ji, ale, za určitých vhodných podmínek. Jestliže ty podmínky nejsou tak vhodné – dítě je, třeba mírně nachlazené, přišla návštěva, stěhujeme se…, dovednost se přechodně „ztratí“. S tím souvisí další možnost, kdy ale je příčina spíše „vnitřní“ - v důsledku celkového vývoje dítěte je jeho pozornost velmi zaujata nějakými novými podněty, které třeba předtím vůbec nevnímalo jako důležité, ale teď ho velmi zaměstnávají, jsou „v popředí“, a tak se mohou ty dříve získané dovednosti jakoby ztratit, dítě teď na ně nemá „volnou kapacitu“, ale, až se ten nově vzniklý celek a jeho fungování sladí dohromady, zase se i ta starší dovednost obnoví, a pravděpodobně už na zralejší úrovni.
Takže, doporučuji hodně chválit za kakání, které zvládá, a na čurání se klidně zatím vrátit k plenám, a opět, když si řekne nebo to stihnete, hodně chválit, dát najevo radost, říci, že je šikovný kluk… Nevypusťte to úplně, ale rozvoj dovednosti spíš jen zlehka podporujte, než abyste dělala nějaký nátlak a dítě trestala.
Hodně pohody a trpělivosti
Mgr. Silvie Nedvědová
chlapeček je ještě malý, je tu na místě tolerance.
U dětí se často stává, že nějakou dovednost zvládnou, ale je to „sváteční“ záležitost. Tedy, zvládají ji, pokud se soustředí, jsou v pohodě, situace doma je v pohodě, zvládnou ji, ale, za určitých vhodných podmínek. Jestliže ty podmínky nejsou tak vhodné – dítě je, třeba mírně nachlazené, přišla návštěva, stěhujeme se…, dovednost se přechodně „ztratí“. S tím souvisí další možnost, kdy ale je příčina spíše „vnitřní“ - v důsledku celkového vývoje dítěte je jeho pozornost velmi zaujata nějakými novými podněty, které třeba předtím vůbec nevnímalo jako důležité, ale teď ho velmi zaměstnávají, jsou „v popředí“, a tak se mohou ty dříve získané dovednosti jakoby ztratit, dítě teď na ně nemá „volnou kapacitu“, ale, až se ten nově vzniklý celek a jeho fungování sladí dohromady, zase se i ta starší dovednost obnoví, a pravděpodobně už na zralejší úrovni.
Takže, doporučuji hodně chválit za kakání, které zvládá, a na čurání se klidně zatím vrátit k plenám, a opět, když si řekne nebo to stihnete, hodně chválit, dát najevo radost, říci, že je šikovný kluk… Nevypusťte to úplně, ale rozvoj dovednosti spíš jen zlehka podporujte, než abyste dělala nějaký nátlak a dítě trestala.
Hodně pohody a trpělivosti
Mgr. Silvie Nedvědová