Otázka
Odpověď
Jazyky na gymnáziu a dys poruchy
5.1.2010 21:36:26 Kačka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak mám zvládat jazyky na gymnázium. Jsem v prvním ročníku na všeobecném gymnáziu a jsem dysgrafik, dyslektik i dysortografik. Mám povinné dva cizí jazyky, angličtina je pro všechny poviná a jako druhý jazyk jsem si vybrala francouštinu (druhý je němčina, kterou jsem zavrhla pro velkou podobnost s angličtinou). Na začátku roku jsme psali rozřazovací test pro skupiny angličtiny a já po šesti letech na základce s dvojkou jsem skončila v začátečnících. Nebránila jsem se tomu a říkala si že to půjde v pohodě, ale nešlo. Sice je nás ve skupině 12, ale tempo je rychlé a já ani to co by sem měla znát už z dřívějška nezvládám. Navíc je dostri přísné známkování. Já sice napíšu test na 75% ale bohužel už mám z něho 4, a poslední test jsem měla dokonce za 5 i když jsem se připravovala. Nejhorší je že já většinu věcí mám odposlouchaný jen nevím jak se píšou a nebo jen prohodím či zapomenu písmenko. Ve francoužtině jsem měla velké štěstí na profesora, sice má chaotický výklad (jdeme od jednoho tématického celku k druhému) ale zatím jsem psala jednu písemku a bylo jedno zkoušení, navíc dával z testu nejhůře za 2 /to jsem měla já/ a ze zkoušení za 3 /taky jsem měla/, protože (jak nám hned na začátku řekl) nás nechce stresovat a chce aby jsme k tomu jazyku i zemi měli vztah a ne stres z toho že nám vychází 4ka na výzo. Největší kámen úrazu přichází když se mám učit slovíčka. Nemám moc dobrou mechanickou paměť, ale zato logickou celkem dobrou (ráda hledám souvislosti a ráda uvažuju o konkrétním problému který se učím), ale jak se mám něco ,,navrčet" tak to celhávám. Paměť na texty mám dobrou, ale musí mi to ,,znít" a být tam nějaký rým nebo verš (to mám ze sboru, kam jsem chodila už od školky), ale jakmile mám jen ,,pár" slovíček se naučit tak to bohužel nejde, zapamatovat si jak se co píše a ještě vyslovuje je asi moc pro mě, navíc se mě pletou ty dva jazyky a jsem schopna do písemky z anglictiny napsat francouzkou větu. Chtěla bych se zaptat na nějaký fígle pro učení.
V češtině je to podobné, píšu místo diktátů doplňovačky, ale i tam dokážu nasekat šest a více chyb a to v takových případech jako je mýsa místo mísa a větvy místo větvi. I když si to zdůvodním tak tam napíšu chybu.
Opravdu potřebuju poradit. Z angličtiny mi vychází 4, z češtiny 2-3 a z francoužtiny asi za 2.
Díky za odpověť
V češtině je to podobné, píšu místo diktátů doplňovačky, ale i tam dokážu nasekat šest a více chyb a to v takových případech jako je mýsa místo mísa a větvy místo větvi. I když si to zdůvodním tak tam napíšu chybu.
Opravdu potřebuju poradit. Z angličtiny mi vychází 4, z češtiny 2-3 a z francoužtiny asi za 2.
Díky za odpověť