Otázka
Odpověď
Re: Vynechávání předložek
2.12.2001 19:55:47 Lucie Laudová
Vážený pane,
popsané obtíže se nazývají dysgramatismus, který se projevuje v době, kdy se dítě učí používat obvyklé gramatické tvary a skládat větné celky.Tento proces probíhá na základě analogizace podmíněné transferem. Pokud se vyskytují nápadné nedostatky i po šestém roce , pak lze usuzovat na určitý nedostatek v oblasti jazykového citu, či na příznaky LMD.
Možná jde ale jen o jistou „nedbalost“ v mluvě – pokud dítě dochází do MŠ, zkuste se domluvit, zda i tam se popsané obtíže objevují. Učitelky MŠ mají často logopedické kurzy a mohly by vám pomoci.
Úprava dysgramatismu spočívá ve vytváření stereotypů ve stavbě věty – podporují a fixují se ve spojení s názorem, dramatizací, obrázky.
S pozdravem Lucie Laudová
popsané obtíže se nazývají dysgramatismus, který se projevuje v době, kdy se dítě učí používat obvyklé gramatické tvary a skládat větné celky.Tento proces probíhá na základě analogizace podmíněné transferem. Pokud se vyskytují nápadné nedostatky i po šestém roce , pak lze usuzovat na určitý nedostatek v oblasti jazykového citu, či na příznaky LMD.
Možná jde ale jen o jistou „nedbalost“ v mluvě – pokud dítě dochází do MŠ, zkuste se domluvit, zda i tam se popsané obtíže objevují. Učitelky MŠ mají často logopedické kurzy a mohly by vám pomoci.
Úprava dysgramatismu spočívá ve vytváření stereotypů ve stavbě věty – podporují a fixují se ve spojení s názorem, dramatizací, obrázky.
S pozdravem Lucie Laudová